אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: ב.מ.וו סדרה 5
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: ב.מ.וו סדרה 5

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו סדרה 5

מכונית הסלון של ב.מ.וו הגיעה אלינו למבחן בגרסת 530e ההיברידית. תופתעו אם נגלה לכם שהיה נוח, נעים, שקט וחסכוני?

בן חסון 03/09/2017

ב.מ.וו סדרה 5 היברידית (530e), רמת גימור Exclusive

בעד: נעימה, חסכונית
נגד: אל תהיו קטנוניים
סיכום: להציל את העולם. בשקט.

נתונים: 1,998 סמ”ק + מנוע חשמלי, 252 כ”ס, 42.8 קג”מ, 1,845 ק”ג, 11.9 ק”מ לליטר (במבחן), 450,000 שקלים

ניגשתי לרכב המבחן האפור ואם להיות כנה אתך ועם עצמי, לא התרשמתי. זה לא שסדרה 5 החדשה נראית רע (רחוק מזה), אבל בסך הכל מדובר במכונית שמרנית ומכובדת למראה, ללא שום ייחוד נראה לעין ביחס לדגמי ב.מ.וו האחרים או למתחרות. שנים אני מחכה להזדמנות לעלות לסיפון של אחת כזו, והנה אני עומד מולה ולא מרגיש כלום. “זה הכל?” חשבתי לעצמי ונאנחתי כמו פולני טוב. ואז יצאתי לדרך והכל השתנה.


ב.מ.וו סדרה 5
החשמל הגיע גם לסלון של ב.מ.וו

 

שקט
למבחן הגיעה ב.מ.וו סדרה 5 בגרסתה ההיברידית (530e), ותחילת נסיעה נעשתה במצב החשמלי ובשקט מופתי. ה-5 מבודדת אותי מהעולם החיצון בצורה מרשימה, הרעש נשאר בחוץ וגם המתלים עושים עבודה טובה (ושקטה) מאוד בכל הקשור להתמודד עם רחובותיה מצולקים של תל-אביב. אם עדיין יש ספק אומר זאת כבר עכשיו, זו אחת מהמכוניות הנוחות והנעימות שיצא לי לנהוג עליהן, והתחושה הזו תלווה אותנו לאורך כל המבחן.

גם כשהחרטום פנה לכיוון כבישי הדרום והמהירות עלתה לאזור המקסימום המותר בחוק, ה-5 נותרה שקטה והשרתה אווירת רוגע. המתלים סופגים בצורה כמעט מוחלטת את פגעי האספלט, רעשי הרוח נותרים מרוחקים וגם כאשר מנוע הבנזין מתעורר לחיים הוא נשמע, אך עמום ומרוחק וזו באמת תהיה קטנוניות להיטפל אליו. אם נמצא בכל זאת משהו להתלונן עליו זה שלפעמים היא רכה ומתנדנדת מדי בכביש שאינו מפולס, וחבל שאינה מצוידת בבולמים האקטיביים של ב.מ.וו שהיו יכולים לשפר את המצב.

ב.מ.וו סדרה 5
תא הנוסעים נעים, שקט ומבודד

 

שקט, היא חוסכת דלק בעצמה
בגלל שזו הגרסה ההיברידית גם צריכת דלק מעניינת אותנו. אז אספר שבתום קטע ארוך של נסיעות פקקים ביציאה מתל-אביב ושיוט מהיר אך חוקי בכבישי הדרום היא השיגה נתון נאה של 14.7 ק”מ לליטר.

כשאני אומר “היא השיגה” אני מתכוון בדיוק לזה. את רוב הדרך לדרום עשתה המכונית בעצמה, עם מעט מאוד התערבות מצידי, תודות למערכות הנהיגה המתקדמות איתן היא מגיעה. מלבד מערכות ההתראה הרגילות (רכב מלפנים, הולך רגל וכו’) הגרסה הנבחנת מצוידת בבקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, התראה על התנגשות מהצד (כולל פעולה אקטיבית של ההגה) ועוד. כל אלה מאפשרות לה יכולות אוטונומיות כמעט מוחלטת בכביש מהיר ובפקקים.

היא עדיין תדרוש ממך לשים את היד על ההגה (אחרי 15 שניות בערך, ואם לא הבנת את הרמז, 30 שניות אחרי זה היא תפסיק לנהוג לבד) ולאחר עצירה מלאה אתה נדרש ללחוץ על דוושת הגז כדי שהיא תמשיך בנסיעה – אבל זהו. היא נוהגת לבד, ועושה את זה די טוב, בטח יותר טוב ממני אחרי 30 דק’ מורטות עצבים בפקק באיילון. לפעמים התחושה היא שהמערכות פועלות בצורה מעט גסה בפעולת בלימה/האטה, אבל בסך הכל אחרי תקופת הסתגלות קצרה נתתי אמון במערכות הללו וזה עבד. עבד טוב.

ב.מ.וו סדרה 5
גם כשאתה הנהג, אתה לפעמים תהיה רק נוסע

 

מכיוון שהייתי קצת פחות עסוק מבדרך כלל יצא לי להסתכל הרבה על תא הנוסעים הזה ולהעריך אותו. הוא משדר מאוד “ב.מ.וו”, ומי שמכיר את שאר דגמי החברה ימצא את עצמו בבית. החומרים משדרים איכות והמשטחים מהודקים למקומם. המרווח גדול מלפנים, וגם מאחור לא חסר מקום, כאשר המושבים המצוינים (מעט קשים – אך התגלו כנוחים לאורך זמן) ורשימת אבזור ארוכה הופכים את השהייה בו למאוד נעימה.

עוד כמה מילים על המערכת ההיברידית. ה-530e פלאג-אין משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל’ (184 כ”ס, 29.5 קג”מ ב-1,350 סל”ד) לבין מנוע חשמלי (113 כ”ס, 25.5 קג”מ) כאשר ההספק המשולב עומד על 252 כ”ס ו-42.8 קג”מ. אנחנו לא קיבלנו אותה עם סוללות טעונות במלואן (במקרה כזה ב.מ.וו מדברת על טווח חשמלי של 50 ק”מ), אבל המערכת בכל זאת הרשימה ביעילות שלה. גם בלי עמדת טעינה (3 שעות לטעינה מלאה) מספיקים כמה עשרות ק”מ בודדים של נסיעה בכביש מהיר כדי להשיג טווח נסיעה חשמלי אפקטיבי של 15-25 ק”מ, בדיוק מה שצריך כדי לכסות “ללא זיהום” את המרחק של פקקי התנועה בכניסה לערים גדולות כמו תל-אביב, כולל ניוד עירוני וחשמלי לגמרי, עד הבית. את המבחן היא סיימה עם צריכת דלק ממוצעת של 11.7 ק”מ לליטר – לא רע למכונית כה גדולה וכבדה (1,845 ק”ג).

ב.מ.וו סדרה 5
הסוללות יושבות מתחת לנוסעים, בין הצירים

 

כוח, אבל עדיין בשקט
בכל הקשור לכוח המערכת הזו הרשימה לא פחות. במצב החשמלי ב.מ.וו סדרה 5 מתקדמת בקצב נאה, אפילו מפתיע לפרקים, וכאשר מנוע הבנזין מתעורר והשניים חוברים יחדיו מתקבלת מכונית מהירה למדי. בכל שלב יש די כוח זמין (בין היתר תודות לתגובה הכמעט מיידית של המנוע החשמלי) העומד לרשות הנהג שמספיק לכל דרישה הגיונית ומעבר לכך. יחד עם התיבה המצוינת בעלת שמונה יחסי העברה שעוברת בזריזות וחלקות בין ההילוכים באמת שקשה למצוא תלונות על יחידת הכוח הזו.

לא תופתע אם אספר לך שגם בכביש המפותל, אם תדחוף אותה לקצה, תגלה מכונית שבסך הכל עושה עבודה טובה. תגובות השלדה טובות עם תת-היגוי קל לטיפול במגבלות, וכאשר הבקרות מנותקות היא מוציאה את הזנב תחת כוח בלי להתאמץ יותר מדי. הבלמים מרשימים בעוצמתם, אבל לוקים בתחושה (כתלות בפעולת מערכת הבלימה הרגנרטיבית) וההגה אומנם מדויק אבל קל מדי, גם במצב ספורט. בכל מקרה, לאורך כל הדרך המתלים הרכים העבירו מסר של “להאט את הקצב” עם זוויות גלגול מורגשות ונדנוד תחת עומס. אבל זה בסדר, אם אתה קונה מכונית סלון היברידית בשביל לתפור איתה כבישים מפותלים בקצב מטורלל פלוס, אני חייב לספר לך שהבעיה היא לא בה.

ב.מ.וו סדרה 5
דינאמית? בוודאי. יש סיבה לקחת אותה לשם? לא…

 

אז מה בסוף
לאורך כל המבחן בלט לטובה אופן הפעולה השקט והחלק בו המכונית הזו עובדת. יחד עם מעטפת הבטיחות המתקדמת אלו היו השעות והק”מ מהיותר נעימים שיצא לי לבלות מאחורי ההגה. יש רגעים פחות נעימים על הספה בסלון שלי, בחיי. מערכת ההנעה עושה עבודה מרשימה ומציעה פוטנציאל חיסכון לא מבוטל (פחות בכסף, יותר בזיהום אוויר) ומשלימה חבילה מרשימה שדורשת מעט מאוד פשרות.

ב.מ.וו סדרה 5

ב.מ.וו ב.מ.וו סדרה 5
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד