אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מתחשמל ומתחזק: פורשה מקאן החדש נחשף
ראשי » חדשות » מתחשמל ומתחזק: פורשה מקאן החדש נחשף
פורשה מקאן

מתחשמל ומתחזק: פורשה מקאן החדש נחשף

פורשה חושפת את הדור החדש של המקאן שמעתה יהיה רק בעל הנעה חשמלית על בסיס פלטפורמה חדשה ומשותפת עם אאודי ועם עד 639 כ"ס. בישראל כבר בקיץ הקרוב

אופיר דואק 28/01/2024 צלם: יצרן

בסוף השבוע האחרון חשפה פורשה את הדור החדש של המקאן, הדגם הנמכר והחשוב ביותר בפורטפוליו של החברה עם יותר מ-800 אלף יחידות שנבנו מאז 20214. הדור החדש של פורשה מקאן מוצג כשעל גביו משימה כפולה: גם לשמר את ההצלחה של הדור היוצא כדגם המאסה העיקרי של פורשה, וגם להצעיד את החברה לעידן ההנעה החשמלית. מדובר בדגם החשמלי המלא השני של פורשה אחרי הטייקן היקר משמעותית, וכמו במקרה שלו, גם המקאן החשמלי החדש פותח בשיתוף אאודי.

הבסיס למקאן החדש הוא פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה הנקראת Premium Platform Electric (או בקיצור PPE) שתשמש את דור הדגמים החשמליים החדש של שתי החברות, בהם פורשה פנאמרה וקאיין הבאות, אאודי Q6 איטרון ו-A6 איטרון. הפלטפורמה החדשה היא בעלת ארכיטקטורת 800V לתמיכה בטעינה אולטרה מהירה בקצב של עד 270 קילוואט ודור חדש של סוללות בקיבולת גבוהה במיוחד שתאפשר טווח נסיעה של יותר מ-600 ק”מ.

למרות שהבסיס הוא פלטפורמה חדשה ומתקדמת, בפורשה לא הימרו בכל הקשור לעיצוב החיצוני, בטח בדגם כל כך חשוב. המקאן החדש נראה אבולוציה של קודמו עם קווי גוף מעוגלים וזורמים, קו גג נמוך בסגנון קופה (כרגע “מקאן קופה” עוד לא זמינה כמו בדור היוצא) וחזית עדכנית עם יחידות  תאורה אופייניות בעולת ארבעה גופי LED היוצרים מבנה מרובע מתחת לכיסוי השקוף. המקאן החדש גדל בכ-10 ס”מ לאורך (478 ס”מ), מתוכם 8 ס”מ שנוספו לבסיס הגלגלים (289 ס”מ), מה שאומר שהוא דומה במידותיו לדור הראשון של הקאיין. הקוקפיט מיישר קו עם הטייקן, וזה אומר שלושה מסכים הפרוסים לרוחב כולל אחד מול הנוסע שמלפנים, כאשר למרבה השמחה ישנם עדין מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים בקונסולה המרכזית.


פורשה תציע בשלב ראשון את המקאן החשמלי בשתי תצורות הנעה, שתיהן עם שני מנועים חשמלים והנעה כפולה. הדגם הבסיסי המכונה מקאן 4 הוא בעל הספק משולב של 387 כ”ס או 408 כ”ס במצב בוסט עם 66.3 קג”מ, המאפשרים להאיץ ל-100 קמ”ש ב-5.2 שניות ולהגיע למהירות מרבית מוגבלת של 220 קמ”ש. הדגם הבכיר מכונה עדין משום מה “טורבו”, וכבר מציע הספק משולב של 639 כ”ס במצב בוסט ומומנט מרבי של 115 קג”מ כאשר מופעל בקרת השיגור. הנתונים הללו מתורגמים לזינוק ל-100 קמ”ש ב-3.3 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ”ש.

שתי הגרסאות מגיעות עם סוללה בקיבולת של 95 קוט”ש האמורה לספק לפי פורשה טווח נסיעה של עד 613 ק”מ בנסיעה משולבת בדגם הרגיל ו-591 ק”מ בדגם הטורבו. פורשה מקאן החש לי מגיע עם מערכת מתלים אדפטיביים כסטנדרט עם אופציה למתלי אוויר אקטיביים (סטנדרט בדגם הטורבו), כאשר לראשונה במקאן ישנה גם אופציה להיגוי אחורי אקטיבי.
לפחות עד סוף השנה פורשה מקאן החשמלי ישווק לצידו של המקאן היוצא. לישראל הוא צפוי להגיע ברבעון השלישי של 2024 כאשר המחיר יחל ב-620 אלף שקלים לדגם הסטנדרטי, כאשר מחירו של מקאן טורבו יחל ב-930 אלף שקלים.

Macan EV 2024 05Macan EV 2024 05Preview
Macan EV 2024 10Macan EV 2024 10Preview
Macan EV 2024 03Macan EV 2024 03Preview
Macan EV 2024 09Macan EV 2024 09Preview
Macan EV 2024 02Macan EV 2024 02Preview
Macan EV 2024 01Macan EV 2024 01Preview
Macan EV 2024 04Macan EV 2024 04Preview
Macan EV 2024 06Macan EV 2024 06Preview
Macan EV 2024 07Macan EV 2024 07Preview
Macan EV 2024 08Macan EV 2024 08Preview
Macan EV 2024 11Macan EV 2024 11Preview
Macan EV 2024 12Macan EV 2024 12Preview
Macan EV 2024 13Macan EV 2024 13Preview
פורשה מקאןפורשה מקאןPreview

פורשה פורשה מקאן פורשה מקאן 2024 פורשה מקאן EV פורשה מקאן חשמלי פורשה מקאן טורבו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד