מרצדס S קלאס המחודשת נחתה בישראל במחיר התחלתי של 1.055 מיליון שקלים. עכשיו, כששמנו את זה על השולחן, אפשר להתחיל לדבר על מה מקבלים עבור חופן כה נאה של שקלים.
פחות זה יותר
הסכום הזה יקנה לכם את ה-S500 החדשה, שלראשונה מצוידת במנוע 6 ציל’ טורי במקום ה-V8 המסורתי. זהו מנוע כפול מגדשים (מגדש טורבו ומגדש חשמלי) חדש לחלוטין שמבטיח, כרוח התקופה, להיות חסכוני ונקי מה-V8 אותו הוא החליף. הנפח הצטמק ממש מ-4.7 ל’ ל-3.0 ל’, ההספק ירד ל-435 כ”ס והמומנט צנח ל-53 קג”מ (71.3 קג”מ בעבר). למרות זאת ובעזרתה של תיבה אוטומטית עם 9 יחסי העברה (7 בקודמת) נתון ההאצה ל-100 נותר זהה עם 4.8 שניות בלבד. וכמובן, במרצדס נשבעים לרמת עידון ונינוחות משופרת למרות המעבר למנוע ה”קטן”.

מעליה נמצאת גרסה חדשה – S560 (מ-1.115 מיליון שקלים) – המצוידת במנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ל’ המפיק 469 כ”ס ו-71.3 קג”מ. על העברת הכוח למערכת ההנעה הכפולה (סטנדרט) אחראית גם כאן תיבה אוטומטית עם 9 יחסי העברה.
בראש ההיצע, בינתיים, תעמוד ה-S63 AMG החדשה (1.55 מיליון שקלים) שעושה גם היא שימוש ב-V8 בנפח 4.0 ל’ המפיק 612 כ”ס ו-91.7 קג”מ (5.5 ל’, 585 כ”ס ו-91.7 קג”מ בקודמת). כזכור, היא מגיעה כעת רק עם הנעה כפולה ומאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות בלבד (4 שניות לקודמת).

יותר זה פחות
זאת אומרת, פחות התערבות ודאגות מצד הנהג. מרצדס S קלאס החדשה מציעה שלל מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות, לפרקי זמן מוגבלים, נהיגה אוטונומית כמעט לחלוטין.
רוב המערכות כבר הופיעו בדגמים אחרים של היצרנית, כולל ב-S טרום מתיחת הפנים – אבל כעת היא מאגדת את כולן במכונית אחת, וזה מרשים. בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת להביא את הרכב לעצירה מלאה, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל ומסוגלת לבצע בלימת חירום אם נדרש ועוד שלל מערכות התראה. היא אפילו תבצע עקיפה מלאה ותחזור לנתיב בעצמה אם תבקש יפה בעזרת ידית האיתות.

מעבר לכך היא מציגה רשימה ארוכה של אבזור נוחות אבל החידוש היותר משעשע בתחום נוגע למערכת המאפשרת להתאים את האווירה במכונית (תאורה, בקרת אקלים, עיסוי המושבים, מוזיקה ועוד) למצב הרוח של הנהג.