אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מרצדס AMG A45S בנהיגה ראשונה – פורצת את הגבול
ראשי » מבחני דרכים » מרצדס AMG A45S בנהיגה ראשונה – פורצת את הגבול

מרצדס AMG A45S בנהיגה ראשונה – פורצת את הגבול

מרצדס החליטו לקחת את ה-A45 ולהחליף אותה במשהו שישבור את כל החוקים. אותנו עניינה מערכת ההנעה ועוד כמה דברים

אריאל אלסיבוני 07/08/2020 צלם: יולי קיסליוב

סיכום אוברדרייב: הרבה יותר מקומפקטית חמה

מחיר: 519,900 שקלים

+ אריזה, ביצועים, איבזור. מערכת ההנעה יודעת לייצר הרבה אחיזה וגם הרבה חיוכים. הבלמים אדירים, התיבה מצוינת והתגובות של השלדה גם. אין עוד קומפקטית כזו. נקודה. - כיול בסיסי של המתלים הסטנדרטיים מרגיש קצת רך בעומס גבוה. המון אלקטרוניקה גורמת לה להתנהג בצורה יוצאת דופן וטבעית בד"כ - אבל לא תמיד. המון יכולת אבל גם המון שקלים.

רגע אחרי שנותנים קצת גז עם מרצדס AMG A45S – מבינים שמרצדס הלכו כאן עד הסוף. זה לא שה-A45 הקודמת הייתה איטית או משהו. החדשה פשוט מפרקת את גבולות הגזרה.

אפשר להסתכל על זה מכל מיני כיוונים. אם מדברים על המנוע, ההספק האדיר ונתון המומנט שצמוד אליו, כל אלו משני ליטרים מוגדשים. אם חשבת שזה משחק קטן בניהול מנוע או מגדש אחר, זה לא. ה-A45 מקבלת טיפול שונה לגמרי. המנוע כאן סובב ב-180 מעלות כך שסעפת היניקה פונה לפנים והפליטה לאחור (לא דומה לשום A קלאס אחרת). הטורבו הענק מקבל 3 סוגי קירור שונים, התיבה היא כפולת-מצמדים עם שמונה יחסי-העברה. הרשימה לא נגמרת.

אולי הפרט החשוב ביותר כשכתוב AMG על כל פינה במכונית – המנוע בכל מכונית כזו נבנה על ידי עובד AMG אחד, כמו שצריך להיות בכל AMG. כמובן שיש כאן אין סוף תזכורות ותוספות ספצפיות. הבורר על ההגה שמאפשר לעבור בין מצב נהיגה כזה לאחר הוא דוגמה מצוינת. גם האפשרות לתפעול ידני של התיבה, ניתוק מוחלט של בקרת היציבות ומהירות שמוגבלת רק ל-270 קמ”ש – כל אלו ועוד מזכירים לך במה אתה יושב. אתה יכול להוסיף את המושבים וההגה לרשימה הזו.


אבל מסמר המסיבה כאן היא מערכת ההנעה. AMG A45S יודעת לעשות כל מני כשפים במטרה לשמור את הגלגלים שלך על הרצפה. חוץ מההנעה הכפולה (שעוד רגע ניגע בה), היא יודעת לשחק עם הכוח מכאן, ללטף עם הבלם משם הכל במטרה לפנות חזק מהר ויעיל. זה מרגיש ככה, עם תגובות מצוינות של ההגה והמון משיכה. בעומס גבוה המתלים הרגישו רכים מדי וגם צץ לא מעט תת היגוי. אבל בו אין שום בעיה לטפל.

גם בגלל תגובות השלדה המצוינות שיש כאן. וגם בגלל שמערכת ההנעה של ה-A45 יודעת להעביר את הכוח אל הגלגל האחורי הנכון וליישר אותך. מרצדס לא מספרים כמו כוח נשלח אל שתי חבילות המצמדים שנמצאות על הסרן האחורי. הן יודעת לחלק את הכוח לכל אחד מהגלגלים שם לפי תוכנית הנהיגה והמצב. אני מעריך שלא מדובר יותר ממחצית מהמומנט שנשלח לשם – כמקובל בסידור כזה בד”כ. וכך יודעת המערכת הזו, במצב “דריפט” הנבחר – לייצר החלקות כוח אמיתיות.

IMG_7939IMG_7939Preview
IMG_7940IMG_7940Preview
IMG_7952IMG_7952Preview
IMG_7957IMG_7957Preview
IMG_7960IMG_7960Preview
IMG_7966IMG_7966Preview
IMG_7968IMG_7968Preview
IMG_7990-2IMG_7990-2Preview

 

למען הסר ספק – המערכת מאפשרת ביצוע של דונאטים במגרשי חנייה ואפילו תשלח אותך בספין לא חינני במהירות בינונית. ועדיין – לוקח זמן להבין אותה ואיך היא בדיוק עובדת. לדוגמה במהירות גבוהה יותר התחושה היא שהמערכת מעודדת פחות היגויי יתר קיצוניים. משהו בחלוקת הכוח בין הגלגלים האחוריים שומר על הכל הגיוני ומאוזן. מאוד בטוח לרוב האוכלוסייה קצת מתסכל לחלק קטן ממנה.

בסוף היום ה-A45S היא מכונית סופר מרשימה. זו לא קומפקטית חמה. המכונית הזו מציעה ביצועים אדירים, יכולת פסיכוטית על כל סוג של אספלט ואפילו נוחות. מיני GT (או מיני GTR)? אולי. רגע אחת היא שותה ק”מ במהירות ונוחות. שנייה אחרת היא מיישרת פיתולים ורגע אחרי היא חונה בכל פינת רחוב מבלי למשוך יותר מדי תשומת לב מיותרת. מגה מכונה שנדחסה לתוך גוף קטן יחסית. זה מתכון שייצר כמה מכוניות גדולות בהיסטוריה. זה מתכון שהופך אותה ליחידה במינה.

נתונים: טורבו, 1,991 סמ”ק, 421 כ”ס ב-6,750 סל”ד, 50.8 קג”מ ב-5,000 סל”ד, 8.4 ק”מ/ל’ (יצרן), 3.9 ש’, 270 קמ”ש, 519,900 שקלים

מרצדס A45 AMG
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד