אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מרצדס AMG A45S בנהיגה ראשונה – פורצת את הגבול
ראשי » מבחני דרכים » מרצדס AMG A45S בנהיגה ראשונה – פורצת את הגבול

מרצדס AMG A45S בנהיגה ראשונה – פורצת את הגבול

מרצדס החליטו לקחת את ה-A45 ולהחליף אותה במשהו שישבור את כל החוקים. אותנו עניינה מערכת ההנעה ועוד כמה דברים

אריאל אלסיבוני 07/08/2020 צלם: יולי קיסליוב

סיכום אוברדרייב: הרבה יותר מקומפקטית חמה

מחיר: 519,900 שקלים

+ אריזה, ביצועים, איבזור. מערכת ההנעה יודעת לייצר הרבה אחיזה וגם הרבה חיוכים. הבלמים אדירים, התיבה מצוינת והתגובות של השלדה גם. אין עוד קומפקטית כזו. נקודה. - כיול בסיסי של המתלים הסטנדרטיים מרגיש קצת רך בעומס גבוה. המון אלקטרוניקה גורמת לה להתנהג בצורה יוצאת דופן וטבעית בד"כ - אבל לא תמיד. המון יכולת אבל גם המון שקלים.

רגע אחרי שנותנים קצת גז עם מרצדס AMG A45S – מבינים שמרצדס הלכו כאן עד הסוף. זה לא שה-A45 הקודמת הייתה איטית או משהו. החדשה פשוט מפרקת את גבולות הגזרה.

אפשר להסתכל על זה מכל מיני כיוונים. אם מדברים על המנוע, ההספק האדיר ונתון המומנט שצמוד אליו, כל אלו משני ליטרים מוגדשים. אם חשבת שזה משחק קטן בניהול מנוע או מגדש אחר, זה לא. ה-A45 מקבלת טיפול שונה לגמרי. המנוע כאן סובב ב-180 מעלות כך שסעפת היניקה פונה לפנים והפליטה לאחור (לא דומה לשום A קלאס אחרת). הטורבו הענק מקבל 3 סוגי קירור שונים, התיבה היא כפולת-מצמדים עם שמונה יחסי-העברה. הרשימה לא נגמרת.

אולי הפרט החשוב ביותר כשכתוב AMG על כל פינה במכונית – המנוע בכל מכונית כזו נבנה על ידי עובד AMG אחד, כמו שצריך להיות בכל AMG. כמובן שיש כאן אין סוף תזכורות ותוספות ספצפיות. הבורר על ההגה שמאפשר לעבור בין מצב נהיגה כזה לאחר הוא דוגמה מצוינת. גם האפשרות לתפעול ידני של התיבה, ניתוק מוחלט של בקרת היציבות ומהירות שמוגבלת רק ל-270 קמ”ש – כל אלו ועוד מזכירים לך במה אתה יושב. אתה יכול להוסיף את המושבים וההגה לרשימה הזו.


אבל מסמר המסיבה כאן היא מערכת ההנעה. AMG A45S יודעת לעשות כל מני כשפים במטרה לשמור את הגלגלים שלך על הרצפה. חוץ מההנעה הכפולה (שעוד רגע ניגע בה), היא יודעת לשחק עם הכוח מכאן, ללטף עם הבלם משם הכל במטרה לפנות חזק מהר ויעיל. זה מרגיש ככה, עם תגובות מצוינות של ההגה והמון משיכה. בעומס גבוה המתלים הרגישו רכים מדי וגם צץ לא מעט תת היגוי. אבל בו אין שום בעיה לטפל.

גם בגלל תגובות השלדה המצוינות שיש כאן. וגם בגלל שמערכת ההנעה של ה-A45 יודעת להעביר את הכוח אל הגלגל האחורי הנכון וליישר אותך. מרצדס לא מספרים כמו כוח נשלח אל שתי חבילות המצמדים שנמצאות על הסרן האחורי. הן יודעת לחלק את הכוח לכל אחד מהגלגלים שם לפי תוכנית הנהיגה והמצב. אני מעריך שלא מדובר יותר ממחצית מהמומנט שנשלח לשם – כמקובל בסידור כזה בד”כ. וכך יודעת המערכת הזו, במצב “דריפט” הנבחר – לייצר החלקות כוח אמיתיות.

IMG_7939IMG_7939Preview
IMG_7940IMG_7940Preview
IMG_7952IMG_7952Preview
IMG_7957IMG_7957Preview
IMG_7960IMG_7960Preview
IMG_7966IMG_7966Preview
IMG_7968IMG_7968Preview
IMG_7990-2IMG_7990-2Preview

 

למען הסר ספק – המערכת מאפשרת ביצוע של דונאטים במגרשי חנייה ואפילו תשלח אותך בספין לא חינני במהירות בינונית. ועדיין – לוקח זמן להבין אותה ואיך היא בדיוק עובדת. לדוגמה במהירות גבוהה יותר התחושה היא שהמערכת מעודדת פחות היגויי יתר קיצוניים. משהו בחלוקת הכוח בין הגלגלים האחוריים שומר על הכל הגיוני ומאוזן. מאוד בטוח לרוב האוכלוסייה קצת מתסכל לחלק קטן ממנה.

בסוף היום ה-A45S היא מכונית סופר מרשימה. זו לא קומפקטית חמה. המכונית הזו מציעה ביצועים אדירים, יכולת פסיכוטית על כל סוג של אספלט ואפילו נוחות. מיני GT (או מיני GTR)? אולי. רגע אחת היא שותה ק”מ במהירות ונוחות. שנייה אחרת היא מיישרת פיתולים ורגע אחרי היא חונה בכל פינת רחוב מבלי למשוך יותר מדי תשומת לב מיותרת. מגה מכונה שנדחסה לתוך גוף קטן יחסית. זה מתכון שייצר כמה מכוניות גדולות בהיסטוריה. זה מתכון שהופך אותה ליחידה במינה.

נתונים: טורבו, 1,991 סמ”ק, 421 כ”ס ב-6,750 סל”ד, 50.8 קג”מ ב-5,000 סל”ד, 8.4 ק”מ/ל’ (יצרן), 3.9 ש’, 270 קמ”ש, 519,900 שקלים

מרצדס A45 AMG
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד