פולקסווגן מגיעה למירוץ 24 השעות של נורבורגרינג שנערך בסוף השבוע הזה בתחמושת מלאה, כחלק מחגיגות ה-50 לגולף. אחרי שהדור הנוכחי והשמיני במספר עבר מתיחת פנים קלה לפני מספר חודשים, התפנו בפולקסווגן לחזק את, תרתי משמע, את משפחת ה-GTI כאשר אחרי הטיזר הצבעוני משבוע שעבר נחשפה בסוף השבוע רשמית גרסת הקלאבספורט החדשה של גולף GTI.
מאז ומעולם נחשבה פולקסווגן גולף GTI להוט האץ’ האידאלית המשלבת בין ביצועים ויכולות, עם רמת נוחות ושימושיות המאפשרת לה לשרת כמכונית משפחתית לום יום. גרסת הקלאבספורט הוצגה לראשונה בדור החמישי של גולף GTI במטרה להציע נוסחה קצת יותר מחודדת והארדקוריסטית עם הנעה קדמית (בניגוד לדגמי ה-R) כתשובה לרנו מגאן ספורט RS, פורד פוקוס RS ואופל אסטרה OPC שמיותר מלציין שכולן כבר אינן איתנו.
עוד בטרם החשיפה הרשמית הצהירה פולקסווגן כי הקלאבספורט החדשה תהיה הגולף הסדרתית החזקה ביותר אי פעם עם הנעה קדמית. כעת ניתן כבר לדווח שלקלאבספורט החדשה ישנה ורסיה עדכנית של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר המניבה 300 כ”ס ו-40.8 קג”מ בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. התוצאה היא זינוק ל-100 קמ”ש ב-5.6 שניות ומהירות מרבית המוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ”ש, כאשר בחירה בחבילת Race האופציונלית תסיר את הגבלת המהירות ותאפשר לקלאבספורט לטפס עד 267 קמ”ש.
כדי להוריד את הכוח לכביש מצוידת הקלאבספורט בדיפרנציאל ננעל בעל שליטה אלקטרונית עם מספר מצבי פעולה, כולל מצב “נורדשלייפה” מותאם למסלול. המתלים עברו כיול מחדש וישנה אופציה לבולמים אדפטיביים בעלי שיכוך משתנה. עוד ניתן למצוא בקלאבספורט מערכת פליטה מתוצרת אקרפוביק וחישוקי 19 אינץ חדשים ומחושלים השוקלים רק 8 ק”ג כל אחד.
חיצונית השינויים מינוריים למדי כשמלבד החישוקים הייחודיים נבדלת גרסת הקלאבספורט בכונסי אוויר שונים בחזית, ספויילר אחורי בולט יותר ולראשונה גם בסמל המואר החדש של פולקסווגן. גימיק שלא באמת צריך אותו כשאתה נוהג על ה-GTI החזקה ביותר.