אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן חוגגת 30 שנה לניצחון ההיסטורי עם 750S במהדורת לה-מאן
ראשי » חדשות » מקלארן חוגגת 30 שנה לניצחון ההיסטורי עם 750S במהדורת לה-מאן
מקלארן 750S

מקלארן חוגגת 30 שנה לניצחון ההיסטורי עם 750S במהדורת לה-מאן

שלושה עשורים אחרי הניצחון ההיסטורי של מקלארן במרוץ 24 השעות של לה-מאן, מציינים בחברה את ההישג במהדורה מיוחדת של ה-750S

אופיר דואק 03/06/2025 צלם: יצרן

המסורת של מקלארן כולל אינספור ניצחונות והישגים על מסלולי המרוצים, ולא רק בפורמולה 1. אחד ההישגים הבולטים וההיסטוריים שלה התרחש בדיוק לפני 30 שנה, כאשר בהופעת הבכורה שלה במרוץ הסיבולת היוקרתי בעולם זכתה במקום הראשון עם ה-F1 GTR בנה נהג צוות הנהגים יאניק דאלמס, מסנורי סקיה ו-ג’י.ג’י לכטו. באותו מירוץ קטפה מקלארן ארבעה מתוך חמשת המקומות הראשונים – כשהיא הפסידה רק את המקום השני.

כעת, כדי לחגוג את ציון הדרך ההיסטורי אחרי שלושה עשורים, מציגה מקלארן מהדורת לה-מאן מיוחדת ביצור מוגבל. המהדורה מיוחדת מתבסס על ה-750S שהוצגה בשנת 2023 כיורשת של ה-720S ומשמשת כדגם הבכיר של מקלארן, למעט דגמי על ביצור מצומצם כמו W1 החדשה ודגמי ה”סנה” ו” ספידטייל”.

מקלארן מתכוונת לייצר רק 50 יחידות ממהדורת הלה-מאן, שתגיע בצביעה אפורה שהיא מחווה למכונית מספר 59 שזכתה באותו מירוץ בלה-מאן, כאשר ניתן יהיה לקבל את המכונית גם בצביעה כתומה בגוון המזוהה כצבע המפעל המסורתי של מקלארן. אגב, מקלארן כבר הוציאה מהדורת לה-מאן מיוחדת על בסיס ה-720S כאשר ציינה 25 שנים לאותו ניצחון היסטורי, כך שלא מפתיע שעושה כעת מהלך שיווקי דומה.


המהדורה המיוחדת של מקלארן 750S מגיעה עם קיט שדרוג חיצוני HDK (High Downforce Kit) הכולל חרב קדמית גדולה בחזית, כנפוני צד וכנף אחורית גדולה – העשויים כולם מסיבי פחמן. אל הקיט האווירודינמי מצטרפים פתח יניקה בהשראת דגמי המסלול בגג העשוי גם הוא מסיבי פחמן, חישוקי OZ רייסינג בעלי חמישה חישוקים ועיצוב בהשראת דגמי ה-GTR שהשתתפו במרוץ לפני 30 שנה, קאליפרים ולוגואיים מוזהבים ועוד כמה נגיעות קוסמטיות חיצוניות לא מורגשות. בתא הנוסעים ישנו גימור אלקנטרה מיוחד ללוח המכשירים, והוא מגיע עם צמד מושבי באקט וחגורות בטיחות בעלות חמישה נקודות עיגון וכלוב התהפכות חלקי. ברשימת האופציות ישנם עוד מספק חלקי גוף מסיבי פחמן בגימור מבריק, ספויילר אחורי אקטיבי וגם אפשרות למערכת בלימה במפרט המותאם למסלול.

מלבד השינויים הקוסמטיים והאווירודינמיים (והאופציה כאמור למערכת בלימה משודרגת) לא ביצעה מקלארן שינויים מכאניים במהדורה המיוחדת ביחס לדגמי מקלארן 750S הסטנדרטיים. זה אומר שמנוע ה-V8 כפול המגדשים מספק 750 כ”ס המועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, מה שמאפשר ל-750S להאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.8 שניות ול-200 קמ”ש ב-7.2 שניות בדרך למהירות מרבית של למעלה מ-330 קמ”ש. זה אמור להספיק כדי להפוך את ה-750S לפנטזיה מוטורית, עם או בלי קשר לניצחון ההוא בלה-מאן.

24 השעות של לה מאן לה-מאן מקלארן מקלארן 750S מרוץ סיבולת
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד