אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מנוע פיצוץ: מה קרה למנועים של ימאהה במוג’לו?
ראשי » דו-גלגלי » מנוע פיצוץ: מה קרה למנועים של ימאהה במוג’לו?

מנוע פיצוץ: מה קרה למנועים של ימאהה במוג’לו?

אז מה קרה למנועים של לורנזו ורוסי במוג'לו והאם הם יעשו בעיות גם במירוץ היום?

אלון (סקניה) סקיאנו 05/06/2016

בתקציר הפרק הקודם נזכיר כי שני מנועי ימאהה התפוצצו במהלך סופ”ש הסבב האיטלקי במוג’לו לפני כשבועיים. הראשון להתפוצץ היה זה של חורחה לורנזו במהלך מקצה מוקדמות לקראת המירוץ. באותו רגע לא הבין הספרדי כי דווקא הוא רוכב הימאהה הבר מזל מבין השניים, שכן לולנטינו רוסי, בן קבוצתו, התפוצץ המנוע בשעת המירוץ, כשהתמודד על ההובלה בו.

קאוג’י צויה, מנהל פרוייקט ימאהה M1 לעונת 2016 הכריז כי נמצאה הסיבה לפיצוץ שני המנועים. מסתבר כי בקצה ישורת המסלול האיטלקי מגיעים המנועים לקצב עבודה מטורף של כ-18,000 סל”ד. יתרה מזאת, לקראת סוף הישורת ישנו עיקול קטן משולב בשינוי גובה מזערי, קרוב מאד אל נקודת תחילת הבלימה של סוף הישורת. בדיוק בנקודה זו, במקצי המוקדמות לקראת מירוץ, תחת הכוחות השונים הפועלים על האופנוע, איבד מארק מרקז שליטה על ההונדה שלו וקבע שיא מהירות של התרסקות מאופנוע כשבמהירות של 337.9 קמ”ש התנגש בגדר הבטיחות ונפל עם אופנועו.

לרוסי הלך מנוע? אנחנו הולכים הביתה...
לרוסי הלך מנוע? אנחנו הולכים הביתה…

 

בנקודה המדוברת לעיתים מנתק הגלגל האחורי מגע עם האספלט וכשאופנוע עדיין תחת האצה, מגביל הסל”ד אמור לשמור על תקרת סל”ד במנוע בכדי שלמנוע מצב בו הוא קורס, או מצב בו בוכנה פוגשת שסתום. בכל אופנוע נקבע הסל”ד המקסימלי האפשרי כך שיוכל להפיק מקסימום ביצועים אך עם שמירה קפדנית על אמינות ואורך חיים סביר. עם שבעה מנועים מותרים לשימוש במהלך העונה, כל הקפה נמדדת ומשוקללת לאורך חיי המנוע. הכל מחושב ולכל מנוע מוקצבים כ-2,000 קילומטרים “טובים” לפני שמאבד מביצועיו באופן שכבר כדאי לוותר עליו. לכן נדירים הם המקרים בשנים האחרונות בהם מנועים גוועים על המסלול, על אחת כמה וכמה – שני מנועים מאותו יצרן.


בימאהה מכירים היטב את החשבון הזה, אך המרדף הבלתי פוסק אחר תחרותיות והישגים גרם למהנדסים להעלות במקצת את תקרת הסל”ד בכדי להוציא מהאופנועים עוד שביב ביצועים. כתוצאה מכך איבדו רוכביהם שני מנועים, אחד לכל אחד. לשניהם היה זה המנוע השלישי שפתחו מתוך השבעה, ומבין השלושה בהם השתמשו, לשניהם היה זה בעל מספר הקילומטרים המועט ביותר שצבר.

המזל של לורנזו...
המזל של לורנזו…

 

רוכבי ימאהה טק-3, בראדלי סמית’ ופול אספרגרו (שהודיע כי יצטרף לבן קבוצתו הנוכחי גם בעונה הבאה, שניהם במדי קבוצת ק.ט.מ), לא נתקלו בבעיות אמינות כמו אלו של קבוצת המפעל. במנועי קבוצת הלווין נקבעה תקרת סל”ד נמוכה יותר במקצת משני טעמים. האחד- כדי לשמור על אמינותם, כמובן. השני – כדי שחלילה לא יתחרו ברוכבי המפעל ויפריעו להם לזכות בהישגים.

בסופו של דבר, אותה תקרת סל”ד גבוהה שגרמה ללורנזו מפח נפש עמוק כשמנועו התפוצץ בטרם עת במהלך מקצה האימון, היתה זו שסייעה בעדו לגנוב ניצחון מתחת לאף של מארק מרקז. בהאצה מהפניה האחרונה לקו הסיום, ניצל אלוף העולם המכהן כל הילוך עד לקצה סל”ד האפשרי (הגבוה מדי) הכדי לחלוף על פני ההונדה של מרקז ולנצח.

מי יצחק אחרון בקטלוניה?
מי יצחק אחרון בקטלוניה?

 

ממירוץ הבית של ולנטינו רוסי במוג’לו, עוברים היום למירוץ הבית של חורחה לורנזו. במוג’לו ניצח לורנזו, האם בקטלוניה ישוב לנצח ולנטינו רוסי?

רוצים לקרוא עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il

MOTOGP ימאהה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. יוסי כהן התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 05/06/2016 בשעה 16:54

    כן הבנתי שהיה פיצוץ המנועים כי הם עברו את תקרת הסל”ד, אז השסתומים פגשו את הבוכנה בדרך, או שהטלטל נכנס באים אמא של השסתומים,זה מה שבאמת מעניין אותי.

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד