מרצדס מציגה את דגמי ההיבריד פלאג-אין שלה בישראל וזה מכיר לנו שאחת ההשפעות הגדולות ביותר על מחירי מכוניות בארץ הוא המיסוי הירוק. ככל שהרכב מזהם את הסביבה פחות, ככה הוא יוכל להנות מהפחתה משמעותית במיסוי עליו. בגלל זה נוצר בארץ מצב שרכבים היברידים נהנים מתמחור אגרסיבי מאוד שאותו מרוויחים גם היבואנים וגם הלקוחות עצמם.
גם מרצדס מציעה בעולם גרסאות היברידיות לדגמיה השונים. ולאור ההטבות של המיסוי הירוק זה היה עניין של זמן עד שגם היא תתחיל בשיווק הגרסאות הירוקות שלה. כל הגרסאות ההיברידיות של מרצדס יגיעו עשירות באבזור בדומה לרמות האבזור הגבוהות יותר בכל דגם. וכמו כן, יתאפשר לכל לקוח שרוכש אותן אפשרות להתקין בביתו עמדת טעינה מהירה.
בשלב הראשון משיקה מרצדס בישראל חמישה דגמי היבריד פלאג-אין:
C350e
מציעה שילוב בין המנוע של ה-C250, 2 ליטר טורבו עם 211 כ״ס, למנוע חשמלי המפיק 82 כ״ס כשההספק המשולב עומד על 279 כ״ס. מצד אחד היא מסוגלת לנוע עד 30 ק״מ ועד 130 קמ״ש על חשמל בלבד, ומצד שני היא יכולה להאיץ ל-100 קמ״ש תוך 5.9 שניות, נתון זהה ל-C300 בנזין. ויש גם את ענין המחיר – ה-350e ההיברידית תעלה 320,000 שקלים בדומה ל-C200 החלשה יותר.
GLC350e
הוא הפנאי שטח הבינוני של החברה. הוא יוצע עם אותו שילוב של מנוע 2.0 ליטר (211 כ״ס) ביחד עם מנוע חשמלי שיהיה מעט חזק יותר מה-C350e עם 85 כ״ס. עם יכולת חשמלית טהורה משופרת בקצת, 34 ק״מ ועד 135 קמ״ש. למרות נתונים כמעט זהים מרצדס מצהירה על הספק משולב גבוה יותר של 320 כ״ס. עם נתון של 5.9 שניות ל-100 קמ״ש זוהי הגרסה החזקה ביותר של ה-GLC ומחירה יהיה 370,000 שקלים.
E350e
השם קצת משעשע וגם ה-Ee מתבססת’ כמו השתיים מעליה’ על מנוע 2 ליטר טורבו רק כאן הוא חובר למנוע חשמלי מעט שונה. למנוע החשמלי ב-E הספק של 82 כ״ס (בדומה לקודמות) אבל עם מומנט של 44.8 קג״מ (10.2 קג״מ יותר) והספק משולב של 286 כ״ס. בגלל משקל עצמי מעט גבוה יותר נתון התאוצה הקלאסי יורד ל-6.2 שניות, מצד שני גם ה-E יכולה לגמוע 32 ק״מ ולהגיע ל-130 קמ״ש בכוח החשמל בלבד. גם מבין דגמי ה-E, ה-e היא החזקה ביותר ובמחיר של 450,000 שקלים היא גם הזולה ביותר.
GLE500e
רכב הפנאי-שטח הגדול של היצרן הגרמני מקבל בגרסה זו V6 כפול מגדשים שמפיק 333 כ״ס ואליו מתווסף גם מנוע חשמלי עם הספק של 116 כ״ס. ביחד הם מפיקים 442 כ״ס, מספיק בשביל להאיץ את הפנאי המגודל ל-100 קמ״ש תוך 5.3 שניות. כמובן שגם ה-GLE מסוגל לנוע על חשמל בלבד עד למהירות של 130 קמ״ש ועד מרחק של 30 ק״מ. למרות שגם כאן מדובר בגרסה החזקה מבין גרסאות הדגם, המחיר מתחיל ב-515,000 שקלים. זול בכמעט 100,000 שקלים ממחיר הגרסה הזולה ביותר ששווקה כאן עד היום.
S500e
S קלאס מאובזרת וחזקה ב-750,000 שקלים? כן. בזכות אותו מס אמור זה מחירה של גרסת הפלאג-אין היבריד הזו. יש כאן את אותה יחידת הנעה שהזכרנו ב-GLE מהפסקה הקודמת, עם הספק משולב של 442 כ״ס. בזכות משקל נמוך יותר, יכולה ה-S לנוע על פני 33 ק״מ ועד למהירות 140 קמ״ש על טהרת החשמל. הגרסה ההיברידית תגיע רק עם המרכב הארוך של ה-S וברמת אבזור זהה ל-500 בנזין ובמחיר כאמור, נמוך משמעותית.