מיצובישי אקליפס-קרוס מנתב את דרכו על הכביש העמוס. מתמודד עם התנועה הצפופה שלפנינו. מצד הדרך קורצים מדי פעם השבילים הנפלאים של שמורת פורייה. ההתנהגות של גרסת ההנעה הכפולה בשטח זכורה לנו לטוב, עוד מאירוע ההשקה העולמי, וזה מגביר את הרצון למשוך את ההגה לימין ולשכוח את עומסי התנועה.
למרות שאנחנו בגרסת ההנעה הקדמית, האספלט ננטש מאחור ופנינו אל השבילים, המרחבים המוריקים והטבע הפראי. גם בלי הנעה כפולה, הקצב על השביל מהיר. תגובות המנוע משכנעות, המתלים סופגים יפה את העומס ותגובות השלדה עושות את הנסיעה הזו למהירה וגם מהנה.
אין כאן בעיות עבירות יוצאות דופן, בעיקר אגני בוץ שצצו בחלקים הנמוכים של הדרך. לא משהו שהצליח לעצור אותנו בכל-אופן. האקליפס מרגיש כאן קשוח במידה, הוא יושב גבוה יחסית, המתלים מתמודדים עם מהמורות גדולות בקלות והמנוע החזק מייצר תאוצות בהתאם.
עומדים
דווקא קטע השטח הקצר והמרענן, חיזק אצלו את הרשמים מהאקליפס-קרוס. דברים שהעין לא יכולה לראות. בדוגמה הספציפית הזו, העין קולטת בקלות את העיצוב הייחודי. אהבנו מאוד את הצללית דמוית הקופה, עם הניחוח הספורטיבי. גם האף, עם נוכחות דומה לכל רכבי הפנאי של מיצובישי, נראה טוב. מאחור הצללית הזו מסתיימת בחלון מדורג ומעין ספוילר של תאורה רוחבית. שונה ומרענן. גם תא הנוסעים נאה, הוא יכול להרגיש קצת עמוס לעתים, אבל מגניב עוד ייחודיות בדמות מסכי המידע ופד השליטה במרכז הקונסולה.
עוד בשלב הסטאטי אפשר לציין את מרווח הפנים הטוב מלפנים ומאחור. קו גג משתפל כמו זה שיש לאקליפס, גובה מחיר בד”כ במרווח הראש של הנוסעים מאחור. זה לא המצב כאן, כשגם היושבים מאחור מקבלים מרווח ראש מצוין. את המושב האחורי אפשר להזיז לפנים/אחור על מסילות ואף לכוונן את זווית המשענת. זה מאפשר לשחק בין צרכים שונים, עם יותר מרווח לנוסעים מחד, או מקום נוסף למטען מאידך. חכם.
רמת האבזור ברכב המבחן (פרימיום) גבוהה מאוד וכוללת מושבים חשמליים, שני גגות שמש, ריפודי עור, שימוש ללא מפתח ועוד. גם רשימת אבזור הבטיחות המתקדם ארוכה – כבר מגרסת הכניסה של האקליפס-קרוס. בין השאר אפשר למצוא כאן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מהנתיב, תאורה דינאמית, התראה על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית (המזהה גם הולכי רגל) וזיהוי רכבים בשטח המת.
נוסעים
מתחילת הנסיעה ברור שיחידת ההנעה, שהוצגה עם הדגם הזה, נמרצת למדי. הנתונים היבשים מדברים על 163 כ”ס מכובדים ותאוצה ל-100 קמ”ש תוך 9.3 ש’. אבל אולי מעניין יותר כאן, הוא דווקא נתון המומנט, 25.4 קג”מ החל מ-1,800 סל”ד. על הכביש, הביצועים המתקבלים טובים מאוד, עם תאוצה חזקה מהמקום ותאוצות ביניים זריזות. התיבה הרציפה, מציגה פעולה עדיפה ביחס לאחרות בז’אנר, עם יחסי-העברה וירטואליים וניצול מריבי של תפוקת המנוע.
בשיוט, מערכת ההנעה שומרת על סל”ד נמוך ושקט. גם אופן הבידוד של שאר רעשי הנסיעה מרגיש סולידי ואיכותי, עם מעט מאוד רעשים שחודרים אל התא. על כביש איכותי או מהמורות גדולות להבדיל, מרגיש האקליפס-קרוס נינוח למדי. על כבישים עירוניים מחוטטים, המשלבים כמה מהמורות בעלות שפה חדה, מרגיש האקליפס פחות נינוח, ככל הנראה תורמים לתחושה הזו חישוקי ה-18 אינץ’ והצמיגים בחתך הנמוך.
מעבר לכל אלו, מייצר המיצובישי אקליפס-קרוס, תחושה חסונה וסולידית על הכביש. המתלים לדוגמה, שומרים על ריסון גם במהירות גבוהה על כביש גלי. גם בכבישים המאתגרים יותר, ההתנהגות נשארת בוגרת ושלווה. מעבר לכיול, גם ההגה המדויק למדי תורם לתחושה הזו.
מסכמים
ההתרשמות, בשורה התחתונה, מורכבת משני שלבים. בשלב הסטאטי, מציע האקליפס-קרוס מראה ומפרט מרשימים ובולטים על רקע הקטגוריה הזו. בשלב השני, הוא מגלה יכולת טובה דווקא באותם מקומות קיצוניים יחסית, בהם רכבי-פנאי בד”כ לא זורחים. כל אלו מתבטאים בערך מוסף שמצליח להציג האקליפס-קרוס גם בעמידה וגם בתנועה. אלו גורמים לו להרגיש שונה, מושך וייחודי על הכביש ומחוצה לו.
נתונים: 1,499 סמ”ק, טורבו, 163 כ”ס ב-5,500 סל”ד, 25.4 קג”מ מ-1,800 עד ל-4,500 סל”ד, 1,490 ק”ג, 9.2 ק”מ/ל’ (מבחן), מחיר: החל מ-149,900 שקלים
*הכתבה הופקה בשיתוף מיצובישי