אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיצובישי אקליפס-קרוס: בין כביש לשביל
ראשי » מבחני דרכים » מיצובישי אקליפס-קרוס: בין כביש לשביל

מיצובישי אקליפס-קרוס: בין כביש לשביל

האקליפס-קרוס משלב מנוע חזק, עיצוב מושך ורשימת אבזור ארוכה. איך כל אלו מתבטאים על הכביש ועל השביל?

מערכת אוברדרייב 15/12/2019 צלם: תומר פדר

מיצובישי אקליפס-קרוס מנתב את דרכו על הכביש העמוס. מתמודד עם התנועה הצפופה שלפנינו. מצד הדרך קורצים מדי פעם השבילים הנפלאים של שמורת פורייה. ההתנהגות של גרסת ההנעה הכפולה בשטח זכורה לנו לטוב, עוד מאירוע ההשקה העולמי, וזה מגביר את הרצון למשוך את ההגה לימין ולשכוח את עומסי התנועה.

למרות שאנחנו בגרסת ההנעה הקדמית, האספלט ננטש מאחור ופנינו אל השבילים, המרחבים המוריקים והטבע הפראי. גם בלי הנעה כפולה, הקצב על השביל מהיר. תגובות המנוע משכנעות, המתלים סופגים יפה את העומס ותגובות השלדה עושות את הנסיעה הזו למהירה וגם מהנה.

אין כאן בעיות עבירות יוצאות דופן, בעיקר אגני בוץ שצצו בחלקים הנמוכים של הדרך. לא משהו שהצליח לעצור אותנו בכל-אופן. האקליפס מרגיש כאן קשוח במידה, הוא יושב גבוה יחסית, המתלים מתמודדים עם מהמורות גדולות בקלות והמנוע החזק מייצר תאוצות בהתאם.

הביצועים מצוינים, ההתנהגות סולידית ובטוחה. צילום: תומר פדר

 


עומדים

דווקא קטע השטח הקצר והמרענן, חיזק אצלו את הרשמים מהאקליפס-קרוס. דברים שהעין לא יכולה לראות. בדוגמה הספציפית הזו, העין קולטת בקלות את העיצוב הייחודי. אהבנו מאוד את הצללית דמוית הקופה, עם הניחוח הספורטיבי. גם האף, עם נוכחות דומה לכל רכבי הפנאי של מיצובישי, נראה טוב. מאחור הצללית הזו מסתיימת בחלון מדורג ומעין ספוילר של תאורה רוחבית. שונה ומרענן. גם תא הנוסעים נאה, הוא יכול להרגיש קצת עמוס לעתים, אבל מגניב עוד ייחודיות בדמות מסכי המידע ופד השליטה במרכז הקונסולה.

עוד בשלב הסטאטי אפשר לציין את מרווח הפנים הטוב מלפנים ומאחור. קו גג משתפל כמו זה שיש לאקליפס, גובה מחיר בד”כ במרווח הראש של הנוסעים מאחור. זה לא המצב כאן, כשגם היושבים מאחור מקבלים מרווח ראש מצוין. את המושב האחורי אפשר להזיז לפנים/אחור על מסילות ואף לכוונן את זווית המשענת. זה מאפשר לשחק בין צרכים שונים, עם יותר מרווח לנוסעים מחד, או מקום נוסף למטען מאידך. חכם.

תא נוסעים מרווח, מאובזר וטכנולוגי. צילום: תומר פדר

 

רמת האבזור ברכב המבחן (פרימיום) גבוהה מאוד וכוללת מושבים חשמליים, שני גגות שמש, ריפודי עור, שימוש ללא מפתח ועוד. גם רשימת אבזור הבטיחות המתקדם ארוכה – כבר מגרסת הכניסה של האקליפס-קרוס. בין השאר אפשר למצוא כאן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מהנתיב, תאורה דינאמית, התראה על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית (המזהה גם הולכי רגל) וזיהוי רכבים בשטח המת.

 

נוסעים

מתחילת הנסיעה ברור שיחידת ההנעה, שהוצגה עם הדגם הזה, נמרצת למדי. הנתונים היבשים מדברים על 163 כ”ס מכובדים ותאוצה ל-100 קמ”ש תוך 9.3 ש’. אבל אולי מעניין יותר כאן, הוא דווקא נתון המומנט, 25.4 קג”מ החל מ-1,800 סל”ד. על הכביש, הביצועים המתקבלים טובים מאוד, עם תאוצה חזקה מהמקום ותאוצות ביניים זריזות. התיבה הרציפה, מציגה פעולה עדיפה ביחס לאחרות בז’אנר, עם יחסי-העברה וירטואליים וניצול מריבי של תפוקת המנוע.

עיצוב? תמונה אחת שווה אלף מילים. צילום: תומר פדר

 

בשיוט, מערכת ההנעה שומרת על סל”ד נמוך ושקט. גם אופן הבידוד של שאר רעשי הנסיעה מרגיש סולידי ואיכותי, עם מעט מאוד רעשים שחודרים אל התא. על כביש איכותי או מהמורות גדולות להבדיל, מרגיש האקליפס-קרוס נינוח למדי. על כבישים עירוניים מחוטטים, המשלבים כמה מהמורות בעלות שפה חדה, מרגיש האקליפס פחות נינוח, ככל הנראה תורמים לתחושה הזו חישוקי ה-18 אינץ’ והצמיגים בחתך הנמוך.

מעבר לכל אלו, מייצר המיצובישי אקליפס-קרוס, תחושה חסונה וסולידית על הכביש. המתלים לדוגמה, שומרים על ריסון גם במהירות גבוהה על כביש גלי. גם בכבישים המאתגרים יותר, ההתנהגות נשארת בוגרת ושלווה. מעבר לכיול, גם ההגה המדויק למדי תורם לתחושה הזו.

מרגיש בנוח על הכביש וגם בשביל. צילום: תומר פדר

 

מסכמים

ההתרשמות, בשורה התחתונה, מורכבת משני שלבים. בשלב הסטאטי, מציע האקליפס-קרוס מראה ומפרט מרשימים ובולטים על רקע הקטגוריה הזו. בשלב השני, הוא מגלה יכולת טובה דווקא באותם מקומות קיצוניים יחסית, בהם רכבי-פנאי בד”כ לא זורחים. כל אלו מתבטאים בערך מוסף שמצליח להציג האקליפס-קרוס גם בעמידה וגם בתנועה. אלו גורמים לו להרגיש שונה, מושך וייחודי על הכביש ומחוצה לו.

Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse cross
עיצוב? תמונה אחת שווה אלף מילים. צילום: תומר פדר
Preview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse cross
מרגיש בנוח על הכביש וגם בשביל. צילום: תומר פדר
Preview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse cross
תא נוסעים מרווח, מאובזר וטכנולוגי. צילום: תומר פדר
Preview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview
Mitsubishi Eclipse crossMitsubishi Eclipse crossPreview

נתונים: 1,499 סמ”ק, טורבו, 163 כ”ס ב-5,500 סל”ד, 25.4 קג”מ מ-1,800 עד ל-4,500 סל”ד, 1,490 ק”ג, 9.2 ק”מ/ל’ (מבחן), מחיר: החל מ-149,900 שקלים

 

*הכתבה הופקה בשיתוף מיצובישי

מיצובישי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד