אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאבדת את הגג ב-6.8 שניות: נחשפה גרסת הרודסטר של אסטון מרטין ואנטג’
ראשי » חדשות » מאבדת את הגג ב-6.8 שניות: נחשפה גרסת הרודסטר של אסטון מרטין ואנטג’
אסטון מרטין ואנטג'

מאבדת את הגג ב-6.8 שניות: נחשפה גרסת הרודסטר של אסטון מרטין ואנטג’

אסטון מרטין חושפת את גרסת הרודסטר של הואנטג' החדשה עם 665 כ"ס מתחת למכסה המנוע וגג בד בעל מנגנון הקיפול המהיר ביותר בעולם

אופיר דואק 15/01/2025 צלם: יצרן

כמעט שנה בדיוק לאחר שחשפה אסטון מרטין את הדור החדש של הואנטג’ (שיש שיגידו שהוא בכלל מתיחת פנים מאסיבית ומקיפה), חושפת החברה מגיידון את גרסת הרודסטר למכונית הספורט הדו-מושבית שלה שהיא גם דגם הכניסה של החברה. לפי מיטב המסורת, גם הפעם מדובר ברודסטר גם גג בד, כאשר הוא ניתן לקיפול או פתיחה ב-6.8 שניות בלבד גם תוך כדי נסיעה במהירות של עד 50 קמ”ש.

באסטון מרטין טוענים שזהו הגג המתקפל המהיר ביותר בתעשיית הרכב כיום. מה שתורם למהירות הקיפול של הגג היא מנגנון הקיבול בצורת האות Z והעובדה שבאסטון מרטין בחרו לוותר על כיסוי עליון מתרומם שהגג מתכנס  תחתיו. מקום זאת, הגג של אסטון מרטין ואנטג’ רודסטר מתקפל לגומחה שמאחורי המושבים כאשר חלקו העליון נותר חשוף ומשמש למעשה כפאנל שבין קשתות ההגנה לדלת תא המטען. הבחירה בתצורה כזו עוזרת גם לחסוך במשקל, כשצבע הגג משמש כניגודיות לצבע המרכב. אגב, הגג יוצע בארבע צבעי בד לבחירה: שחור, אדום, כחול או שילוב של שחור ואפור.

מעבר לכך, העיצוב של אסטון מרטין ואנטג’ בגרסת הרודסטר משמר את החזית האגרסיבית עם השבכה הענקית של הדור החדש, לצד הזנב בעל הספוילר המובנה בקצהו אשר משולבת בו תאורת הלד האחורית הפרוסה לרוחב. השוני העיצובי המשמעותי הוא במבט מהצד, אז מתגלה כי המעצבים ויתרו על חלונות הצד האחוריים ויצרו חלונות צד קדמיים קטנים יותר, מה שמדגיש את קו הכתפיים הגבוה של המכונית. בכל מקרה, כהרגלן של מכוניות אסטון מרטין בעשורים האחרונים, מדובר באחת ממכוניות הרודסטר היפות ביותר שכסף יכול לקנות.


יחידת ההנעה בגרסת הרודסטר נותרה ללא שינוי ביחס לגרסת הקופה. אותו מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר שהספקו תוגבר ל-665 כ”ס המתקבלים ב-6,000 סל”ד עם מומנט של 81.5 קג”מ המגיעים כבר ב-2,750 סל”ד. כיוון שגרסת הרודסטר מעט כבדה יותר ב-60 ק”ג מגרסת הקופה (משקל עצמי יבש של 1,665 ק”ג) ישנו הבדל קל ושולי בביצועים, כאשר הרודסטר מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.6 שניות, 0.1 שניה לאט יותר, כאשר המהירות המרבית נותרה על 325 קמ”ש. העברת הכוח מתבצעת לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בלבד בעלת שמונה יחסי העברה, גל הינע מסיבי פחמן ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלק בעל שליטה אלקטרונית.

השלדה והמרכב של אסטון מרטין ואנטג’ רודסטר קיבלו את החיזוקים הנדרשים עם הסרת הגג, כאשר חלוקת המשקל נשמר כמעט מאוזנת לחלוטים עם יחס של 51:49 לטובת הציר הקדמי. מערכת המתלים כוללת בולמי DTX אדפטיביים מתוצרת בילשטיין שעברו כיול מחודש כדי להתאים לתוספת המשקל שנוספה למכונית. מערכת הבלימה נותרה עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור, עם אופציה לדיסקים קרמים בקוטר מוגדל של 410 מ”מ במקום 400 מ”מ מלפנים ו-360 מ”מ מאחור.
אסטון מרטין מאפשרת לבצע הזמנה לואנטג’ רודסטר כבר כעת, כשמכוניות ראשונות ימסרו ללקוחות ברבעון השני של 2025.

Aston Martin Vantage Rodster V8 10Aston Martin Vantage Rodster V8 10Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 12Aston Martin Vantage Rodster V8 12Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 11Aston Martin Vantage Rodster V8 11Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 02Aston Martin Vantage Rodster V8 02Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 03Aston Martin Vantage Rodster V8 03Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 04Aston Martin Vantage Rodster V8 04Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 05Aston Martin Vantage Rodster V8 05Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 06Aston Martin Vantage Rodster V8 06Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 07Aston Martin Vantage Rodster V8 07Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 08Aston Martin Vantage Rodster V8 08Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 09Aston Martin Vantage Rodster V8 09Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 01Aston Martin Vantage Rodster V8 01Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 13Aston Martin Vantage Rodster V8 13Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 14Aston Martin Vantage Rodster V8 14Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 15Aston Martin Vantage Rodster V8 15Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 16Aston Martin Vantage Rodster V8 16Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 17Aston Martin Vantage Rodster V8 17Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 18Aston Martin Vantage Rodster V8 18Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 19Aston Martin Vantage Rodster V8 19Preview
אסטון מרטין ואנטג'אסטון מרטין ואנטג'Preview
Aston Martin Vantage Rodster V8 21Aston Martin Vantage Rodster V8 21Preview

אסטון מרטין אסטון מרטין ואנטג' אסטון מרטין ואנטג' רודסטר ואנטג' רודסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד