אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לנד רובר דיסקברי SVX – הדבר ההגיוני לעשות
ראשי » חדשות » לנד רובר דיסקברי SVX – הדבר ההגיוני לעשות
לנד רובר דיסקברי SVX

לנד רובר דיסקברי SVX – הדבר ההגיוני לעשות

לנד רובר חשפה בתערוכת פרנקפורט את הדיסקברי SVX שמכוון, באופן מוזר מאוד, לשטח

בן חסון 15/09/2017

לנד רובר דיסקברי SVX החדש הוא בדיוק מה שאנחנו מצפים לקבל מהיצרנית הזו. למרות שהיא גם חטאה באופנת ה”בואו ניקח רכב גבוה וכבד וננמיך אותו כדי שיהיה ספורטיבי” (ראו ערך ריינג’ רובר ספורט, איווק ואחרים…), הפעם נראה לנו שעם ה-SVX היא קלעה בול.

 

למה אנחנו חושבים ככה? רכבי פנאי, מטבעם, הם אסופה של פשרות – בשביל התנהגות ועידון בכביש צריך מאפיינים הפוכים לגמרי מאלה הנדרשים ליכולת טובה בשטח. התוצאה בהתאם – רכב עם יכולת טובה בכביש שבאה על חשבון יכולת השטח (או להיפך) כאשר במקרים פחות מוצלחים התוצאה היא פרווה לגמרי. לכן אפילו כלים דוגמת ב.מ.וו X6M או מרצדס G63AMG שכן מצליחים למשוך את תשומת הלב שלנו בגלל דף הנתונים המופרך שלהם, לא באמת מרגשים או הגיוניים לדעתנו.


לנד רובר דיסקברי SVX
עשו את הדבר ההגיוני וכיוונו את הדיסקו לשטח

 

נראה שמישהו בלנד רובר מסכים איתנו, ואת גרסת הקצה של הדיסקברי (אייקון שטח בפני עצמו) יקדישו למה שקורה מעבר לאספלט. לשם כך הם שלחו אותו לטיפול מסור תחת ידיה של חטיבת ‘SVO’ (או Special Vehicle Operations בשמה המלא).

חטיבת SVO אינה חטיבת הספורט של היצרנית (כמו M של ב.מ.וו למשל), אלא חטיבה שאחראית על יצירות מוטוריות ייחודיות של קונצרן לנד רובר-גואר. כמו שעתה את הריינג’ רובר ספורט SVR שמיועד לכביש, היא גם אחראית על גרסאות “מיוחדות” שמכוונות באופן ברור לשטח כמו הדיסקברי SVX המדובר.

לנד רובר דיסקברי SVX
לנד רובר מבטיחים שהוא יכול לכל מצב

 

פרטים טכניים של ממש עדיין אין, אבל נראה שמדובר בכלי מיוחד למדי. לראשונה בדור הנוכחי הדיסקברי מקבל את מנוע ה-V8 (מוגדש-על, 5.0 ל’) הבכיר של החברה שמפיק כאן 525 כ”ס ו-63.7 קג”מ. הכוח עובר אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.

מערך המתלים שודרג והמרכב הוגבה בשיעור מסוים, אך הוא עדיין מבוסס על מערך מתלי האוויר המצוין של היצרנית. כל דיסקברי SVX יגיע עם צמיגי 'גודייר רנגלר' במידה 275/55R20 שמתאימים לעבודת שטח אינטנסיבית. הוא גם מצויד בכננות כסטנדרט ופסי תאורה בגג כדי להתאים לעבודת שטח גם בשעות הלילה. מאז הדור השלישי של הדיסקו הוא מצויד בשלל מערכות אלקטרוניות שמרחיבות את מעטפת היכולות שלו בשטח ומקלות על הנהג, וגם כאן ישנה מערכת 'טריין ריספונס 2' שהותאמה במיוחד ל-SVX ושולטת על בקרת הירידה במדרון, בנעילת הדיפרנציאלים (מרכזי ואחורי), בקרת המשיכה, יחס ההעברה של ההגה ועוד. כדי להשלים את התמונה היפה בלנד רובר מספרים לנו שכן לנד רובר דיסקברי SVX יורכב ידנית ע"י עובדי החטיבה, החל מתחילת שנת 2018.
חטיבת SVO עושה גם שטח…

 

המרכב הוגבה בשיעור מסוים (לא נמסר נתון סופי), והמתלים עדיין מבוססים על מערך מתלי האוויר היצרנית. כל דיסקברי SVX יגיע עם צמיגי ‘גודייר רנגלר’ במידה 275/55R20 שמתאימים לעבודת שטח אינטנסיבית. הוא גם מצויד בכננת כסטנדרט (מאחור) ופסי תאורה בגג כדי להתאים לעבודת שטח גם בשעות הלילה.

לנד רובר דיסקברי SVX
כננות מלפנים ומאחור, צמיגי שטח, הגבהת מרכב והכי חשוב – נגיעות צבע כתום

 

מאז הדור השלישי של הדיסקו הוא מצויד בשלל מערכות אלקטרוניות שמרחיבות את מעטפת היכולות שלו בשטח ומקלות על הנהג, וגם כאן זה המצב. בדיסקו הזה יש מערכת ‘טריין ריספונס 2’ שהותאמה במיוחד ל-SVX ושולטת על בקרת הירידה במדרון, נעילת הדיפרנציאלים (מרכזי ואחורי), בקרת המשיכה, יחס ההעברה של ההגה ועוד בהתאם למצב הנבחר.

כדי להשלים את התמונה היפה בלנד רובר מספרים לנו שכל לנד רובר דיסקברי SVX יורכב ידנית ע”י עובדי החטיבה, החל מתחילת שנת 2018. אנחנו בעד.

לנד רובר דיסקברי SVX

SVX לנד רובר דיסקברי 5 לנד-רובר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד