אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק
ראשי » גריד » לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק
לינק אנד קו 01

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

עם יחידת הנעה היברידית-נטענת חדשה לחלוטין והוזלה של עשרות אלפי שקלים במחיר, לינק אנד קו 01 שהיה כאן לפני הרבה לפני חגיגת הפלאג-אין ינסה להצטרף ולהוביל אותה מחדש

אופיר דואק 29/09/2025 צלם: אופיר דואק

בשנה החולפת שוק רכבי הפלאג-אין ההיברידיים בישראל זכה לזינוק מחדש, הודות לשילוב בין עליית המיסוי על רכבים חשמלית להגדלת ההיצע עם מגוון דגמים שכבר לא יקרים, אם בכלל, מחלופות דומות בעלות בנועי בנזין. אל השוק המתעורר הזה שבו נאבקים כרגע בעיקר ג’אקו וצ’רי (ובקרוב גם אומודה שגם היא מותג של צ’רי), BYD וליפמוטור מצטרפת גם לינק אנד קו (ובקיצור לינק)

למען האמת לא ממש מצטרפת, כי לינק הייתה שם די מההתחלה עוד בטרם החל הצונאמי החשמלי הסיני לשטוף את שוק הרכב המקומי. לינק אנד קו החלה את פעילותה בישראל בראשית 2023 עם לינק 01 בעל ההנעה ההיברידית-נטענת, הדגם הראשון של המותג שהוצג עוד ב-2017 כאח תאום לוולוו XC40 איתו הוא חולק פלYפורמה ומכלולים רבים במשותף. למרות ה-DNA השוודי, ההצלחה של לינק 01 הייתה מוגבלת, כי מהר מאד הגיעו שלל דגמים חשמליים וזולים יותר הודות למס הקניה המופחת ועם הילת הייטק עתידנית.

אלא שכאמור המציאות משתנה מהר’ ובדיוק בתזמון הנכון לינק 01 מנסה לחזור לעניינים עם תמחור חדש ואגרסיבי היישר מול להיטי הקבוצה. אלא שלא מדובר כאן רק בהוזלה נקודתית לדגם וותיק, אלא במהלך אסטרטגי שמגיע בדיוק לאחר שה-01 עבר מתיחת פנים מקיפה עם לא מעט שינויים משמעותיים. אז יצאנו להתרשם ולבדוק עד כמה השינויים שבוצעו משמעותיים.


הקוסמטיקה
חיצונית השינויים שקיבל לינק אנד קו 01 מינוריים. שבכה מעט שונה, יחידות תאורה בסידור שונה מאחור וחישוקים חדשים. משהו שאופייני למתיחות פנים קלילות אבל לא כאלו שמבוצעות ברכב שכבר הגיע לגיל 8. אלא שבסופו של דבר לינק אנד קו 01 עדין נראה מודרני למדי, שומר על החזית המזוהה של המותג ומשתדל לא להיגרר למחזות המוחצנות המצועצעת של רוב הסיניות. בתא הנוסעים לעומת זאת כבר בוצעו שינויים עמוקים יותר במראה ובהנדסת האנוש, עם המעבר הבלתי נמנע (לכאורה) לתפעול כמעט מלא דרך המסך המרכזי, מה שמעניק מראה נקי יותר לעין ונקי ממתגים.

עם זאת, טוב שבלינק שמרו על כיוון המראות ובפתחי המיזוג באופן המקובל, כשתפעול בקרת האקלים נותר קבוע בחלקו התחתון של המסך. מצד שני עדין יש צורך להסיט תשומת לב כדי לגשת לתפריטים משניים כמו אלו של מערכות הבטיחות ויש פונקציות שעדין זקוקות לפיענוח כמו היכן נמצאת התפריט לפתיחת הגג החשמלי. לוח המחוונים שודרג גם הוא, ומציע אפשרות להצגת מפת הניווט, אך התצוגה קטנה מידי ועדיף להסתמך על זו שבמסך הראשי. החומרים מרשימים באיכותם, המושבים ספורטיביים למראה ונוחים לישיבה ממושכת, אם כי קצת רחבים מידי לטעמי. המרחב לנוסעים מאחור נדיב, אך עם זאת מלפנים הקונסולה המרכזית המוגבהת ותעלה ההינע גוזלות מקום מברכי הנהג והנוסע. היינו שמחים לבחירת גוונים מעט יותר בהירה כדי לתרום לתחושה יותר אוורירית, אבל זה לא משנה את העובדה שתא הנוסעים של לינק 01 מרשים מאד ביחס לקטגוריה, ובכלל.

הטכניקה
אלא כאמור, יש כאן מעבר לעניינים המקובלים במתיחת פנים רגילה. מתחת למכסה המנוע ישנה יחידת הנעה היברידית חדשה שגם עובדת באופן שונה מזו היוצאת. ישנם שני מנועים חשמליים, האחד משמש בתור גנרטור והשני בהספק של 143 כ”ס מניע את הגלגלים עם או בלי עזרת מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש המספק 139 כ”ס ומשמש גם כגנרטור לטעינת הסוללה שנותרה בקיבולת של 17.7 קוט”ש. בכל מקרה, ולא משנה באיזו קומבינציה כל המנועים עובדים ביניהם הכוח עובר לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה יחסי העברה, גם כאשר נוסעים במצב חשמלי מלא.

המצב החשמלי יאפשר נסיעה לטווח מוצהר של 75 ק”מ, אז תעבור המכונית למצב היברידי שבו המנוע החשמלי ומנוע הבנזין עובדים במשותף במספר שילובי פעולה, תוך דגש על שימוש במנוע החשמלי ככל הניתן. במצב ספורט מנוע הבנזין מניע את הגלגלים באופן קבוע יחד עם המנוע החשמלי כדי ש-280 כוחות הסוס יהיו תמיד זמינים לשימוש ונמצא תמיד ברקע כגנרטור לטעינת הסוללה כדי שתמיד יהיה סיוע חשמלי לא משנה כמה הרגל שלכם כבדה על המצערת.

המערכת הזו מורכבת, אך פועלת היטב ובצורה חלקה. בתאוצה מלאה מורגשת העברת ההילוכים, אך היא נעשית באופן חלק למדי. הביצועים זריזים. אמנם 7.7 שניות ל-100 קמ”ש הוא נתון די מקובל כיום, אך מה שבולט הוא זמינות הכוח בתאוצות הביניים. עם זאת, צריך להתרגל לעובדה שבמצב היברידי התגובה הראשונית לא תמיד מידית, ולכך שלעיתים קרובות תחושת התאוצה לא תואמת  את הסל”ד של מנוע הבנזין שעובד ברקע. אגב, גם במצב שבו מנוע הבנזין מתאמץ לספק חשמל לסוללה, שאון פעולות כמעט ולא מורגש הודות לבידוד רעשים מצוין.

הפתעה שניה מגיעה מכיוון כיול המתלים שמרגיש מאד מוצק ו”אירופאי” (מעניין למה), עם יכולת שיכוך מפתיעה במהירויות נמוכות למרות חישוקי 20 אינץ’ מעט מוגזמים וריסון טוב של המרכב בכבישים מהירים. ההיגוי התגלה בעל משקל טוב והתחושה הכוללת שמעניק לינק 01 משרה ביטחון על הנהג.

מיצוב מחדש
כל התכונות הללו הופכות את לינק אנד קו 01 למוצר מגובש ובשל, כשעל אף גילו הוא מתהדר עתה בטכנולוגיה היברידית עדכנית ובממשק תפעול מודרני, אם כי עדין עם מספר פספוסים בהנדסת האנוש. בתמחור שעומד על 180 אלף שקלים לגרסת הכניסה הוא מציע אלטרנטיבה מעניינת ובעיקר תחושה אירופאית ובוגרת יותר מול המתחרות הפופולאריות בז’אנר. וזה בהחלט מבדיל אותו לטובה בז’אנר הפלאג אין.

הכותב היה אורח חברת ‘מאיר’ ביוון

לינק אנד קו 01 – תעודת זהות
מנוע: 1,499 סמ”ק, טורבו-בנזין. היברידי-נטען, הספק משולב: 280 כ”ס, מומנט משולב: 54.6 קג”מ, תמסורת: אוטומטית 3 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 273 ס”מ, משקל: 1,860 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.7 שניות, מהירות מרבית: 200 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 15.6 ק”מ לליטר, מחיר: 180 אלף שקלים

LYNC 01 2025 11LYNC 01 2025 11Preview
LYNC 01 2025 10LYNC 01 2025 10Preview
LYNC 01 2025 06LYNC 01 2025 06Preview
LYNC 01 2025 08LYNC 01 2025 08Preview
LYNC 01 2025 07LYNC 01 2025 07Preview
LYNC 01 2025 02LYNC 01 2025 02Preview
LYNC 01 2025 04LYNC 01 2025 04Preview
LYNC 01 2025 03LYNC 01 2025 03Preview
LYNC 01 2025 09LYNC 01 2025 09Preview
LYNC 01 2025 05LYNC 01 2025 05Preview
לינק אנד קו 01לינק אנד קו 01Preview
לינק אנד קו 01לינק אנד קו 01Preview
LYNC 01 2025 16LYNC 01 2025 16Preview
LYNC 01 2025 15LYNC 01 2025 15Preview
LYNC 01 2025 14LYNC 01 2025 14Preview
LYNC 01 2025 13LYNC 01 2025 13Preview
LYNC 01 2025 12LYNC 01 2025 12Preview

PHEV לינק 01 לינק אד קו לינק אנד קו 01 פלאג אין היבריד קרוסאובר היברידי
« פוסט קודם

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

למבורגיני פרגונטה: הקונספט האחרון משנות ה-90 יוצא למכירה

למבורגיני פרגונטה: הקונספט האחרון משנות ה-90 יוצא למכירה

התרשמות ראשונה: BYD סיליון 5 ודגמי דנזה

התרשמות ראשונה: BYD סיליון 5 ודגמי דנזה

קופרה פורמנטור VZ (מבחן דרכים): בחסות החשיכה

קופרה פורמנטור VZ (מבחן דרכים): בחסות החשיכה

מתקפה משולבת: זונטס מתניעה מחדש בישראל עם 7 דגמים

מתקפה משולבת: זונטס מתניעה מחדש בישראל עם 7 דגמים

פרארי טסטהרוסה: עבר מול הווה

פרארי טסטהרוסה: עבר מול הווה

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד