אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בעקבות האחות: אסטון מרטין ואנטג’ החדשה נחשפה
ראשי » חדשות » בעקבות האחות: אסטון מרטין ואנטג’ החדשה נחשפה
אסטון מרטין ואנטג'

בעקבות האחות: אסטון מרטין ואנטג’ החדשה נחשפה

דגם הכניסה לעולם האריסטוקרטי של אסטון מרטין זוכה לדור חדש, אמנם בלי מנוע V12, אך עם מנוע V8 מהאחות הגדולה ועיצוב נפלא כהרגלם של הבריטים

אופיר דואק 12/02/2024 צלם: יצרן

אסטון מרטין ממשיכה להתחדש כחלק מחגיגות ה-100 של היצרנית האריסטוקרטית. אחרי שהציגה את ה-DB12 החדשה וגם העניקה לעצמה מתנת יום הולדת מיוחדת וידנית בדמות הואלור השרירית, מגיע תורה של הואנטג’ להתעדכן עם דור חדש המחליף את הדור היוצא שהוצג בשנת 2018.

השם ואנטג’ מלווה את אסטון מרטין מאז תחילת שנות ה-70′, אז כגרסת הביצועים של ה-DBS ולאחר מכן כדגם הכניסה V8 ואנטאג’ שליווה את החברה במשך כמעט שני עשורים. מאז שנת 2005 משתמשת אסטון מרטין בשם ואנטג’ עבור דגם הכניסה שלה – במרכב קופה או רודסטר – הממוצב מתחת לסדרת ה-DB הגדולה והיוקרתית יותר.

אסטון מרטין ואנטאג’ החדשה מוותרת על החזית הייחודית והנבדלת של הדור הקודם ומאמצת את קווי העיצוב של אחותה הגדולה, כשבמידה רבה היא נראית כמו בייבי DB12 בעיקר מלפנים. עיקר הבדלים בינהן הם בעיצוב החלק האחורי שבואנטג’ זוכה למעין ספויילר בסגנון “טיילדאק” הנמשך בקצה דלת תא המטען עם פס תאורת LED מתעקל בהתאם לרוחב חלקה האחורי של המכונית. כמו תמיד אצל אסטון מרטין, התוצאה מרהיבה. עיצוב תא הנוסעים גם הוא הולך על התפר שבין קלאסי ועדכני. מצד אחד מסכים ללוח המחוונים ולתפעול המולטימדיה, ומצד שני מתגים פיזיים במרכז הקונסולה המרכזית המוגבהת לתפעול המערכות החיוניות ובורר הילוכים במקום לחצנים.


עם הצגתה לפני כחצי שנה של אסטון מרטין DB12 החדשה התבשרנו בצער על סוף דרכו של מנוע ה-V12, כצעד מקדים לקראת צעידתה של אסטון מרטין גם היא לעידן החשמלי. גם הואנטאג’ החדשה לא תוצע עם מנוע V12, אך הבשורות הטובות הן שהיא נשארת עם מנוע ה-V8 כפול המגדשים המגיע מ-AMG. ללא שום עזרה חשמלית מספק המנוע מעתה 665 כ”ס ו-81.5 קג”מ – שיפור של 155 כ”ס ביחס לואנטג’ V8 הקודמת ורק 15 כ”ס פחות מאשר ב-DB12 (כי צריך לשמור על הבידול). תיבת ההילוכים נותרה אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מתוצרת ZF, אך היא חוזקה וקיבלה יחס העברה סופי קצר יותר.

התוצאה היא שהואנטג’ החדשה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות – 0.1 שניה פחות מאחותה הגדולה – בדרך למהירות מרבית של 325 קמ”ש. ביצועי אלו מסתייעים גם בעובדה שהואנטג’ קטנה וקלה יותר, כשהיא מסייעת בשימוש נרחב באלומיניום. השימוש באלומיניום ובחיזוקי מרכב נוספים אפשרו להגדיל לטענת אנשי אסטון מרטין את הקשיחות והעמידות בפיתול ב-29%. חלוקת משקל של 50:50, בולמי זעזועים אדפטיביים חדשים מתוצרת בילשטיין עם תגובה מהירה יותר ודיפרנציאל מוגבל החלקה חדש עם שליטה אלקטרונית ובשילוב יכולת לבחור את רמת ההתערבות של מערכות בקרת האחיזה אמורים לספק לואנטג’ את היכולת הדינמית המתבקשת, וגם לאפשר לה לצאת להחלקות כוח נשלטות ברמות שונות.

מערכת הבלימה מבוססת על דיסקים מחוררים בקוטר 400 מ”מ מלפנים ו-360 מ”מ מאחור, כאשר כאופציה ניתן לקבל בלמים קרבון קרמיים המספקים ביצועי בלימה משופרים בעומסים גבוהים, וגם חוסכים 27 ק”ג ממשקל המכונית. חישוקי אלומיניום מחושל חדשים בקוטר 21 אינץ’ נושאים צמיגי משיליין פיילוט ספורט S5במידות 275/35 מלפנים ו-325/30 מאחור משלימים את המפרט המרשים של אסטון מרטין ואנטאג’ החדשה. אם כל אלו לא מספיקים, גרסת GT3 עבור סדרות המרוצים נחשפה במקביל . מן הסתם גם גרסת רודסטר הנושאת שת השם וולנטה אמורה להצטרף גם היא להיצע המשפחתי.

בינתיים ניתן להזמין כבר כעת את אסטון מרטין ואנטג’ החדשה, כאשר מסירות ראשונות ללקוחות בעולם יעשו ברבעון השני של 2024.

Aston Martin Vantage 2024 18Aston Martin Vantage 2024 18Preview
Aston Martin Vantage 2024 17Aston Martin Vantage 2024 17Preview
Aston Martin Vantage 2024 19Aston Martin Vantage 2024 19Preview
Aston Martin Vantage 2024 15Aston Martin Vantage 2024 15Preview
Aston Martin Vantage 2024 21Aston Martin Vantage 2024 21Preview
Aston Martin Vantage 2024 14Aston Martin Vantage 2024 14Preview
Aston Martin Vantage 2024 16Aston Martin Vantage 2024 16Preview
Aston Martin Vantage 2024 11Aston Martin Vantage 2024 11Preview
Aston Martin Vantage 2024 12Aston Martin Vantage 2024 12Preview
Aston Martin Vantage 2024 10Aston Martin Vantage 2024 10Preview
Aston Martin Vantage 2024 13Aston Martin Vantage 2024 13Preview
Aston Martin Vantage 2024 24Aston Martin Vantage 2024 24Preview
Aston Martin Vantage 2024 09Aston Martin Vantage 2024 09Preview
Aston Martin Vantage 2024 25Aston Martin Vantage 2024 25Preview
Aston Martin Vantage 2024 22Aston Martin Vantage 2024 22Preview
Aston Martin Vantage 2024 23Aston Martin Vantage 2024 23Preview
Aston Martin Vantage 2024 20Aston Martin Vantage 2024 20Preview
Aston Martin Vantage 2024 01Aston Martin Vantage 2024 01Preview
אסטון מרטין ואנטג'אסטון מרטין ואנטג'Preview
Aston Martin Vantage 2024 03Aston Martin Vantage 2024 03Preview
Aston Martin Vantage 2024 04Aston Martin Vantage 2024 04Preview
Aston Martin Vantage 2024 05Aston Martin Vantage 2024 05Preview
Aston Martin Vantage 2024 06Aston Martin Vantage 2024 06Preview
Aston Martin Vantage 2024 07Aston Martin Vantage 2024 07Preview
Aston Martin Vantage 2024 08Aston Martin Vantage 2024 08Preview

אסטון מרטין אסטון מרטין ואנטג' אסטון מרטין ואנטג' V8
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד