אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב: אלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי ‘מונופוסטו’
ראשי » מגזין » לאכול את הלב: אלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי ‘מונופוסטו’
אלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי 'מונופוסטו'

לאכול את הלב: אלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי ‘מונופוסטו’

יותר מ-20 מליון שקלים שילם מישהו עבור המכונית הזו במכירה פומבית במסגרת פסטיבל גודווד. אלו הסיבות

גרגורי אמכניצקי 26/07/2018 צלם: טאזיו נובולארי

את פסטיבל המהירות של גודווד אין צורך להציע, אבל אעשה זאת בכל זאת. מדובר באירוע אשר נפרס על פני ארבעה ימים ומושך אליו מאות אלפי מבקרים מידי שנה. הפסטיבל המוטורי המופלא מתקיים מ-1993 וכולל בתוכו מיטב יצירות ההנדסה המוטוריות מכל הזמנים, נהגים אושיות אחרות וכמובן את מסלול טיפוס הגבעה המפורסם.

במסגרת רצף האירועים המרהיב, מתקיימת גם מכירת פומבית שגרמה לי להפליג במחוזות הדמיון. לזמן אחר ולתהות איך היה הרגיש להיות נוכח באחת מנקודות הזמן הייחודיות הללו. זמנים בהם האנושות שעטה קדימה ושיאים נקבעו ללא מורא ולפעמים גם בלי היגיון.

מי שגרמה לי לתהות הייתה האלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי ‘מונופוסטו’ (מושב יחיד באיטלקית), רק מלהביט בתמונות החסרתי פעימה ונזכרתי מה נדרש בימים ההם בכדי להיות טוב, או מהיר.

אלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי 'מונופוסטו'


 

המונופוסטו שעמדה למכירה פומבית (ונמצאת בתמונות כאן) היא שלדה מספר 50007 והיא דוגמה מובהקת ומוצלחת למכוניות הגרד-פרי משנות ה-30. יש באמתחתה ניצחונות רבים וגם קביעת שיא מהירות (ברייטון 1935). אבל הסיפור של המכונית הזו עמוק יותר מאלו.
אלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי 'מונופוסטו'

 

בליבה של המונופוסטו שוכן מנוע מוגדש-על עם  שמונה צילינדרים בשורה בנפח 2900 סמ”ק. הוא מפיק 215 כ”ס ומניע משקל של 750 ק”ג. אפשר רק לדמיין אין מרגישה המכונית הזו כל הדרך אל מעבר ל-200 קמ”ש.

אלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי 'מונופוסטו'

 

הטיפו B הזו נחשבת לחלוצת המכוניות החד מושביות באירופה, כאלו שזכו להצלחה בכל אופן. כאלו שמציבות את הנהג במרכז ואת ארבעת הגלגלים מחוץ למרכב, באופן שמוכר לנו עד היום ממירוצי הפורמולה השונים.

אלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי 'מונופוסטו'

 

אלפא ייצרה בסה”כ 12 רכבים במהלך השנים 1932-1933 6 בכל שנה.הדגם שמופיע בעמוד זה, נדיר וייחודי אפילו יותר. זו המונופוסטו ה-13 שיוצרהוהיא נבנתה בשיתוף קבוצת המירוצים שנשאה את שמו של אנזו פרארי.

אלפא רומיאו טיפו B גרנד-פרי 'מונופוסטו'

 

המכירה הפומבית, הצליחה להכות את התחזיות ונסגרה על סכום דמיוני של 4.5 מיליון ליש”ט – בערך 20 מיליון שקלים לפני מיסוי. את זהות הרוכש בית המכירות לא פרסם, אך לאור הייחודיות של לאלפא הנ”ל אפשר רק לקוות שהיא עוד תופיע באירועים מוטוריים ותרגש את הצופים ביכולותיה.

אלפא רומיאו גרנד פרי פרארי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד