ימאהה ממשיכה להציג חידושים ועדכונים במשפחת דגמי הספורט-נייקד שלה. אחרי שבשבועות האחרונים חשפה MT09 מעודכן לשנת 2024 חושפת כעת ימאהה גם את גרסת ה-SP החדשה, הכוללת נוסף לשינויים של ה-MT09 המחודש גם שורת שדרוגים עבור רוכבים המעוניינים ביכולות ספורטיביות גבוהות יותר מהטריפל של ימאהה.
כמו באח הגדול MT10, השדרוג העיקרי בגרסת ה-SP מגיע בגזרת המתלים. מלפנים ישנו מעתה מזלג קדמי בעל כיוונונים מלאים מתוצרת קאייבה עם ציפוי DLC להורדת חיכוך הצבוע בצבע זהב, בין היתר כדי להתאים לבולם האוהלינס שהותקן מאחור הכולל אפשרות לכיוון שיכוך הכיווץ וההחזרה באופן ידני וכיוון של עומס הקפיץ בשליטה מרחוק באמצעות אפליקציית ה-MyRide של ימאהה.
מערכת הבלימה קיבלה גם היא שדרוג בדמות קאליפרים מונובלוק מסדרת Stylema של ברמבו לשיפור יכולת הבלימה וגם חיסכון במשקל. בגזרת האלקטרוניקה נוסף אל חמשת משצב הרכיבה הקיימים (רגיל, גשם, ספורט ושני מצבים להתאמה אישית) גם מצב מסלול הפותח אופציות כיול שלא קימות ביתר מצבי הרכיבה. האופציות כוללות בחירה בין שני מצבי בלימת מנוע, רמת התערבות מערכת הבלימה בזמן הטיה ואפשרות לניתוק מערכת ה-ABS. עוד שינויים הם לוח מחוונים 5 אינץ’ חדש עם תצוגת מידע עדכנית ומפתח חכם.
ימאהה MT09 SP מקבל שינויים מתבקשים גם בגזרת העיצוב כדי לבדל אותו מהדגם הסטנדרטי, מה שבא לידי ביטי בסכמות צביעה משולבות של שחור-כסוף עם חישוקים כחולים או שחור עם חישוקים בצבע טורקיז בהשראת ה-R1 יחד כאמור עם מזלג המוזהב כאשר באופן ייחודי הזרוע האחורית זכתה ב-SP לגימור אלומיניום מוברש.
[
pojo-gallery id=”33167″]