שנה לאחר הוצגה ניסאן Z כנציגה העדכנית לשושלת מכוניות הספורט של היצרן, חושפים בניסאן כמיטב המסורת את גרסת הניסמו המשופרת והמושחזת שעברה טיפול על ידי חטיבת הביצועים של היצרן. ניסאן Z ניסמו תהיה הגרסה הבכירה והחזקה נכון לעתה בהיצע של מכונית הקופה הספורטיבית, ומיועדת עבור לקוחות המעוניינית בביצועי מסלול עדיפים על חשבון הנוחות היומיומית.
חיצונית ניתן להבחין בשינויים קלים בחזית עם שבכה בעיצוב שונה המשלבת את סמל ניסמו, וחשוב מכך, מסיט רוח תחתון חדש שנועד לשיפור כוח ההצמדה כשהוא צבוע באדום ומשתלב עם חצאיות הצד והחלק התחתון של הדיפיוזר האחורי החדש שגם הוא עוצב כדי לשפר את האווירודינמיות במהירויות גבוהות. לסוף, אי אפשר גם בלי ספויילר אחורי, כשבניסמו זהו ספויילר קבוע בעל שלושה חלקים הצמוד לזנב ונמתח גם לצדדי הכנפיים.
בניסמו טיפלו במנוע ה-3.0 ליטר כפול המגדשים של ה-Z, אבל באופן מתון למדי הכולל בעיקר מערכת קירור משופרת, ווסטגייט נשלט אלקטרונית ולחץ גדישה גבוה יותר. התוצאה היא תוספת של 20 כ”ס המעלים את ההספק ל-420 כ”ס ואת המומנט מ-48.4 קג”מ ל-53 קג”מ המתקבלים בין 2,000 ל-5,200 סל”ד. המנוע יוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה או עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה. נתוני הביצועים לא פורסמו, אך הניסמו אמורה להפגין שיפור קל ביחס ל-Z הסטנדרטית.
שינויים משמעותיים יותר בוצעו במכלולי השלדה. תתי השלדה חוזקו כך שקשיחות השלדה גדלה ב-2.5%, המתלים הוקשחו וכויילו מחדש, ישנם מוטות מייצבים עבים יותר והותקנו תותבים (בושינגים) קשיחים יותר בזרועות המתלים ותושבות מסרק הגה קשיחות יותר לשיפור חדות התגובה. מערכת הבלימה קיבלה דיסקים גדולים יותר מלפנים ומאחור עם רפידות ספורטיביות המתאימות לעומסים גבוהים יותר. לקינוח, חישוקי 19 אינץ’ חדשים, רחבים וקלים יותר של ניסמו עוטים צמיגי דאנלופ SP ספורט מקס GT600 כאשר מאחור צמחו במידה ל-285/35.
מחירה של ניסאן Z ניסמו טרם פורסם, אך הוא צפוי מן הסתם להיות גבוה יותר בכמה אלפי דולרים ביחס ל-Z הסטנדרטית. השיווק יחל בארה”ב ובעולם כבר בסתיו הקרוב, אבל לא בישראל, שכן אנחנו עדיין ממתינים שניסאן Z תערוך בכורה מקומית באופן רשמי.