אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12
ראשי » גריד » יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12
אסטון מרטין DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

אסטון מרטין מציגה גרסת S ממוקדת ומחוזקת גם ל-DB12 עבור הלקוחות שרוצים קצת יותר ממכונית ה-GT האריסטוקרטית שלהם

יובל לוי 13/10/2025 צלם: יצרן

בזמן שכולם מחשמלים אסטון מרטין הבריטית ממשיכה בקו שלה על טהרת הבנזין ומציגה בימים אלו את DB12 S, גרסת הקצה בשושלת הדגם. הגרסה החדשה מביאה גישה שמרנית וממוקדת, הכוללת שיפורים נקודתיים שזיכו אותה בתוספת האות S לשמה שמסמלת, לא רק אצל אסטון מרטין, גרסאות עם קצת יותר פלפל. אסטון מרטין DB12 S מצטרפת ל-DBX S ול-Vantage S, ונשארת נאמנה למסורת שהחלה עוד ב-DB3 S הקלאסית משנת 1953.

בלב השינוי נמצא מנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו שזכה לתוספת של 20 כ”ס, שמעמידים את ההספק בגרסה זו על 700 כ”ס. המומנט נותר זהה ועומד על 81.6 קג”מ. הכח הזה מועבר לזוג הגלגלים האחוריים בלבד באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, שזכתה לכיול חדש, שלטענת אסטון מרטין שמאפשר לבצע את החלפת ההילוכים במחצית מהזמן לעומת הגרסה ה”רגילה”. הנתונים בהתאם: 3.5 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 325 קמ”ש.

פרט למנוע, גרסת הביצועים של אסטון מרטין DB12 זכתה לעדכוני תוכנה לבולמים האדפטיביים שהם מתוצרת בילשטיין, למוט מייצב אחורי קשיח יותר ולכיול מחדש לגיאומטריית המתלים. שינויים האמורים להשיג תחושת היגוי מדויקת והתנהגות כביש טובה יותר, תוך שמירה על רמת העידון הנדרשת ממכונית GT. שיפור נוסף קיבל ביטוי במחלקת הבלימה עם דיסקים קארבון-קרמיים שמשפרים את עמידות הבלימה תחת עומס וחוסכים 27 ק”ג מהמשקל הבלתי מוקפץ, נתון שאמור לתרום גם להתנהגות כביש טובה יותר וגם לשיפור נוחות הנסיעה, עד כמה שניתן ברכב ששוקל 1,820 ק”ג כמובן.


מבחינה ויזואלית, ה-DB12 S קיבלה תוספות עיצוב נדרשות על מנת לבדל אותה מהגרסה ה”רגילה”: ספליטר קדמי מוחצן יותר, פתחי אוורור במכסה המנוע לטובת שיפור הקירור, ודיפיוזר אחורי גדול יותר המשלב ארבעה פתחי מפלט הבוקעים ממערכת הפליטה החדשה. תא הנוסעים זכה למספר שינויים, כאשר הבולט ביניהם הוא בקר מצבי הנהיגה שזכה לגימור בצבע אדום.

כמו כל דגמי אסטון מרטין, גם ה-DB12 S ניתנת להזמנה באופן מיידי גם בישראל, כשהיא תוצע במרכבי קופה ורודסטר המכונה וולנטה. המסירות הראשונות צפויות בעולם להתחיל ברבעון הראשון של 2026, אך מחירה הרשמי טרם נקבע – לא שזה מפריע לקהל היעד של המכונית. אך כדי לקבל סדר גודל נוכל לספר לכם שמחירה של גרסת הכניסה של ה-DB12 בישראל עומד כיום על 2,150,000 שקלים, כך שזול זה לא יהיה.

 

DB12 DB12 S אסטון מרטין אסטון מרטין DB12 אסטון מרטין DB12 S
« פוסט קודם

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

למבורגיני פרגונטה: הקונספט האחרון משנות ה-90 יוצא למכירה

למבורגיני פרגונטה: הקונספט האחרון משנות ה-90 יוצא למכירה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד