בזמן שכולם מחשמלים אסטון מרטין הבריטית ממשיכה בקו שלה על טהרת הבנזין ומציגה בימים אלו את DB12 S, גרסת הקצה בשושלת הדגם. הגרסה החדשה מביאה גישה שמרנית וממוקדת, הכוללת שיפורים נקודתיים שזיכו אותה בתוספת האות S לשמה שמסמלת, לא רק אצל אסטון מרטין, גרסאות עם קצת יותר פלפל. אסטון מרטין DB12 S מצטרפת ל-DBX S ול-Vantage S, ונשארת נאמנה למסורת שהחלה עוד ב-DB3 S הקלאסית משנת 1953.
בלב השינוי נמצא מנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו שזכה לתוספת של 20 כ”ס, שמעמידים את ההספק בגרסה זו על 700 כ”ס. המומנט נותר זהה ועומד על 81.6 קג”מ. הכח הזה מועבר לזוג הגלגלים האחוריים בלבד באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, שזכתה לכיול חדש, שלטענת אסטון מרטין שמאפשר לבצע את החלפת ההילוכים במחצית מהזמן לעומת הגרסה ה”רגילה”. הנתונים בהתאם: 3.5 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 325 קמ”ש.
פרט למנוע, גרסת הביצועים של אסטון מרטין DB12 זכתה לעדכוני תוכנה לבולמים האדפטיביים שהם מתוצרת בילשטיין, למוט מייצב אחורי קשיח יותר ולכיול מחדש לגיאומטריית המתלים. שינויים האמורים להשיג תחושת היגוי מדויקת והתנהגות כביש טובה יותר, תוך שמירה על רמת העידון הנדרשת ממכונית GT. שיפור נוסף קיבל ביטוי במחלקת הבלימה עם דיסקים קארבון-קרמיים שמשפרים את עמידות הבלימה תחת עומס וחוסכים 27 ק”ג מהמשקל הבלתי מוקפץ, נתון שאמור לתרום גם להתנהגות כביש טובה יותר וגם לשיפור נוחות הנסיעה, עד כמה שניתן ברכב ששוקל 1,820 ק”ג כמובן.
מבחינה ויזואלית, ה-DB12 S קיבלה תוספות עיצוב נדרשות על מנת לבדל אותה מהגרסה ה”רגילה”: ספליטר קדמי מוחצן יותר, פתחי אוורור במכסה המנוע לטובת שיפור הקירור, ודיפיוזר אחורי גדול יותר המשלב ארבעה פתחי מפלט הבוקעים ממערכת הפליטה החדשה. תא הנוסעים זכה למספר שינויים, כאשר הבולט ביניהם הוא בקר מצבי הנהיגה שזכה לגימור בצבע אדום.
כמו כל דגמי אסטון מרטין, גם ה-DB12 S ניתנת להזמנה באופן מיידי גם בישראל, כשהיא תוצע במרכבי קופה ורודסטר המכונה וולנטה. המסירות הראשונות צפויות בעולם להתחיל ברבעון הראשון של 2026, אך מחירה הרשמי טרם נקבע – לא שזה מפריע לקהל היעד של המכונית. אך כדי לקבל סדר גודל נוכל לספר לכם שמחירה של גרסת הכניסה של ה-DB12 בישראל עומד כיום על 2,150,000 שקלים, כך שזול זה לא יהיה.