אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יונדאי מציגה מכונת דריפטים חשמלית על בסיס איוניק 5N
ראשי » חדשות » יונדאי מציגה מכונת דריפטים חשמלית על בסיס איוניק 5N
יונדאי RN24

יונדאי מציגה מכונת דריפטים חשמלית על בסיס איוניק 5N

יונדאי לקחו את המכלולים של איוניק 5N ויצרו מכונית דריפטים חשמלית חד-פעמית שביצעה תצוגת תכלית מעלת עשן בפסטיבל השנתי של חטיבת N

אופיר דואק 27/10/2024 צלם: יצרן

ביונדאי לוקחים ברצינות את כל העניין של יצירת מכוניות ספורט חשמליות שהן גם מהנות לנהיגה, מה שמשתלב עם הרצון שלהם לקבע את חטיבת הביצועים N כשם דבר בקרב חובבי הרכב. איוניק 5N היא חוד החנית בשילוב שתי המטרות ההלו, וכבר שפכנו לא מעט מילים (ושבחים) עליה בשנה האחרונה, כאשר היה ברור שהמפגן הטכנולוגי שלה יגיע גם לדגמים חשמליים ספורטיביים נוספים הנושאים את שם החטיבה.

חלק מתכנית ההתבססות של חטיבת N כוללת גם את פסטיבל N Day השנתי אותו עורכת יונדאי בקוריאה מידי שנה על מסלול המרוצים. בשנה שעברה ניצלה יונדאי את הפסטיבל כדי להציג את גרסת המסלול של איוניק 5N ואילו השנה הביאה יונדאי לפסטיבל מכונית נוספת לתצוגת תכלית. קוראים לה RN24 והיא מכונית מסלול חד פעמית שנועדה להראות כיצד מיושמת הטכנולוגיה החשמלית עבור מכונית דריפטים מקצועית.

לא מדובר במכונית תצוגה סטטית בשביל הרושם, אלא כפי שניתן לראות גם בוידאו המצורף, מכונה נוסעת ומעלת עשן שלא תגיע לייצור כלשהו אבל בהחלט מפגינה את הפוטנציאל הגלום ברעיון של “מכונית דריפטים חשמלית”  – גם אם הנעה חשמלית לא אמורה להיות תחליף בעתיד הנראה לעין בקרב נהגי הדריפטים המקצועיים.


יונדאי RN24 עושה שימוש במכלולי ההנעה של איוניק 5N וזה אומר צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 650 כ”ס (במצב “בוסט”) כאשר המנוע החשמלי אחורי חזק יותר (406 כ”ס) וזה הקדמי. לנהג מתאפשר לבצע תיעדוף של חלוקת הכוח בין הסרנים כמו גם בקרת מומנט נפרדת לכל אחד מארבעת הגלגלים, כשבנוסף ישנו בלם יד חשמלי המותאם לביצוע דריפטים שהפעלתו למעשה משנה את חלוקת המומנט בגלגלים האחוריים, כשהיא מדמה את אופי הפעולה של בלם יד הידראולי במכוניות דריפט וראלי.

כל החבילה הזו מותקנת בתוך שלדת צינורות ייעודית שנבנתה עבור יונדאי RN24 עם בסיס גלגלים קצר ב-34 ס”מ מאשר באיוניק 5N, מה שעוזר לשינויי הכיוון המהירים. שלדת הצינורות החשופה יחד עם משטחי מרכב מינימליים בעיקר בתחתי הרכב מאפשרים ל-RN24 להציג משקל עצמי של 1,880 ק”ג. 350 ק”ג פחות מאשר איוניק 5N סטנדרטית אבל עדין המון משקל עבור מכונית מסלול. ביונדאי טוענים שהמוטציה החשמלית הזו מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3.4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 240 קמ”ש. טווח נסיעה? זה לא באמת רלוונטי, אבל עם סוללת 84 קוט”ש יש אפשרות לנסוע תאורטית הרבה יותר קילומטרים על הצד מאורך החיים של הצמיגים.

ביונדאי גם מספרים על מערכת קירור משופרת שתוכל לעמוד בעומסי החום הגבוהים שמייצרת נהיגת דריפטים וחישוקי 19 אינץ’ ייעודיים, אבל עיקר גאוותם היא על מערכת הסאונד הכוללת שני רמקולים חיצוניים המשמיעים קולות של מכונית דריפטים בעלת מנוע בנזין בתיאום לצורת הנהיגה ברכב. מצטערים יונדאי אבל גם אם אנחנו יכולים לקבל את הרעיון של מכונית דריפטים חשמלית, אין דבר מגוחך יותר מלהצמיד לה צליל של מכונית דריפטים עם מנוע בנזין.

RN24 דריפטים יונדאי יונדאי RN24 יונדאי איוניק 5N מכונית דריפטים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד