אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טנדרי על מתקיפים את ישראל
ראשי » מגזין » טנדרי על מתקיפים את ישראל
שברולט קולורדו ZR2

טנדרי על מתקיפים את ישראל

אופנת הסופר טנדרים הקשוחים לשטח הגיעה גם לישראל. כבר כיום ניתן לרכוש שלושה טנדרים מוגבהים ,קרביים שרק מחכים לגרוס חולות וסלעים. הזדמנות טובה לערוך איתם היכרות ראשונית

יובל לוי 09/07/2023 צלם: יצרן, יולי קסילוב

 להיות בעלים של טנדר זה אורח חיים. זה להיות האבא הכי מגניב שמביא הכי הרבה קרשים למדורה, זה לקנות לחמתך עץ לכבוד החג ולא עציץ, זה לגחך כששואלים אותך באיקאה אם אתה רוצה משלוח. כל אחד צריך טנדר בחניה, על אחת כמה וכמה אחד כזה עם עיצוב ספורטיבי, עם מנוע עתיר הספק בחזית ועם מפלטים רועמים מאחור.

בעידן של קרוסאוברים רכרוכיים כשרכבי SUV בעלי יכולת שטח אמיתית כמעט לא קיימים, הפכו הטנדרים הקשוחים לבחירה עבור חובבי הנהיגה בשטח. יצרניות הרכב הבינו שיש ביקוש גדול לטנדרים בעלי יכולת שטח גבוהה, והחלו להוציא גרסאות משודרגות עם מנועים חזקים יותר, מתלים ארוכי מהלך וצמיגי שטח עצומים מה שחוסך את הצורך לבקר בסדנת השיפורים הקרובה.

אופנת הטנדרים הקרביים לא נשארה רק בארה”ב, והיא כבר מתחילה לתפוס תאוצה בישראל עם לא מעט יחידות של פורד F150 וראם TRX שהגיעו ביבוא מקביל. אז במידה ויש לכם רשיון ב’ (רכב פרטי) וחשקה נפשכם בטנדר שטח קרבי, הבאנו פניכם סקירה על שלושה סופר טנדרים שמחכים לכם באולמות התצוגה.

טויוטה היילקס

 

טויוטה היילקס GR ספורט


את ההיילקס לא צריך להציג, אבל את גרסת הביצועים שלו דווקא כן. כחלק ממסע המיתוג מחדש של טויוטה כחברה שמסוגלת לייצר רכבים שגם מעוררים את בלוטות החשק, גם ההיילקס, כמו היאריס והקורולה, זכה לגרסה שעונדת את צמד האותיות GR, שמסמלות את גרסת הביצועים של היצרן היפני. בניגוד למצופה, המנוע שמותקן בהיילקס GR הוא אותו הוא מנוע טורבו-דיזל (לעומת בנזין) בנפח 2.8 ליטר המפיק 204 כ”ס ומומנט של 51 קג”מ שניתן למצוא גם הדגמים הסטנדרטיים. בין המנוע לארבעת הגלגלים מחברת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה שמציעה כמובן גם הילוך כח.

הבשורה האמיתית בטנדר הספורטיבי מבית טויוטה מגיעה בדמות מפשק סרנים רחב יותר לעומת הגרסה הסטנדרטית ב-13.5 ס”מ מלפנים וב-15.5 ס”מ מאחור. על מנת להתמודד עם רוחב הסרנים החדש, ההיילקס GR ספורט זכה לקשתות שחורות ובולטות. כמו כן, חלק ממערכת המתלים נצבע באדום, ישנם בולמי זעזועים משופרים לעומס גבוה אך מערך המתלים נותר זהה: עצמות עצה כפולות מלפנים וקפיצי עלים מאחור. עוד בפרטי העיצוב שמבדילים את גרסה זו תוכלו למצוא חישוקי “17 בעלי מראה ספורטיבי, מרווח גחון גבוה בחצי אינץ’ מגרסת הכניסה, בלמים שנצבעו בצבע אדום, שבכה קדמית בעיצוב שונה, מדרגות צד, שלל הבלטות שחורות ולוגו ‘GR Sport’ מאחור. 

כמה סוחב? 1,005 ק”ג

כמה גורר? 3,500 ק”ג

כמה פותח? 10.7 שניות ל-100 קמ”ש

כמה סוגר? 175 קמ”ש

כמה עולה? 369,990 שקלים

שורה תחתונה: עם מנוע דיזל זהה לגרסאות הרגילות ושלל נוצות קרב תוכלו להיראות עם ולהרגיש בלי

פורד ריינג'ר ראפטור

פורד ריינג’ר ראפטור

למי שמעוניין להראות עם ולהרגיש עם, הריינג’ר ראפטור של פורד, לעומת ההיילקס של טויוטה, מציע גם מנוע מחוזק, כזה שלוגם בנזין. הריינג’ר רפטור בגרסה האירופאית שמגיעה לישראל מונע באמצעות מנוע בנפח 3.0 ליטר V6 הנושם אוויר באמצעות זוג מגדשי טורבו ומפיק 288 כ”ס ו-49.1 קג”מ, לעומת הגרסה האמריקאית, שבה המנוע מפיק 392 כ”ס ו-59.4 קג”מ. תיבת ההילוכים של הטנדר הספורטיבי מבית פורד היא בעלת 10 יחסי העברה, ישנה תיבת העברה עם יחס העברה נמוך (הילוך כוח)  והיא מחוברת כמובן לארבעת הגלגלים. על מנת שתוכלו לגהץ את השטח, הריינג’ר ראפטור זכה לחיזוקי שלדה בחיבורי המתלים, לבולמים אדפטיביים מבית FOX ולצמיגי “33. על הטיפול במכשולים בחלק הקידמי אחראים מתלים מסוג עצמות עצה כפולות ובחלק האחורי תמצאו סרן חי עם קפיצי סליל (בניגוד לקפיצי העלה שמותקנים בגרסאות הכניסה). לטובת צליחת מעברים טכניים, הריינג’ר ראפטור מציע נעילת דיפרנציאל קידמי, אחורי ומרכזי והוא גבוה בשני אינץ’ מהדגמים הרגילים. 

כמה סוחב? 655 ק”ג

כמה גורר? 2,500 ק”ג

כמה פותח? 7.9 שניות ל-100 קמ”ש

כמה סוגר? 180 קמ”ש

כמה עולה? 475,000 שקלים

שורה תחתונה: בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות אין הגבלות גם על הספק המנוע


שברולט קולורדו ZR2

שברולט קולוראדו ZR2

אם רכב שמותקן בו מנוע המציע הספק בקידומת 2XX הוא לא משהו שאתם יכולים להיראות בו, השברולט קולוראדו ZR2 מציע, באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.6 ליטר V6, הספק של 308 כוחות סוס ומומנט של 38.1 קג”מ. לתיבת ההילוכים של הקולוראדו שמונה יחסי ההעברה והוא מצויד בהנעה כפולה והילוך כח. אם תציצו בבתי הגלגלים של הקולורדו ZR2, וזה יהיה קל משום שהיא מוגבהת ב-3 אינץ’ מול גרסת ה-4X4 הסטנדרטית, תמצאו עצמות עצה כפולות מלפנים וקפיצי עלים מאחור. כמו כן, גרסת הביצועים מציעה בולמים מיוחדים לשטח הכוללים שסתום דינאמי (DSSV) לטובת שיכוך משופר, נעילת דיפרנציאל קדמית ואחורית, ואיך לא, עיצוב אגרסיבי יותר.

כמה סוחב? 576 ק”ג

כמה גורר? 2,268 ק”ג

כמה פותח? 7.8 שניות ל-100 קמ”ש

כמה סוגר? 217 קמ”ש

כמה עולה? 355,033 שקלים

שורה תחתונה: זהו הטנדר הכי חזק מבין השלושה, מה שמוכיח שוב את המשפט האלמותי: There is no replacement for displacement 

שברולט קולוראדו ZR2 במבחן דרכים – בא לעשות שמח 

טויוטה היילקס טויוטה היילקס GR טנדר םורד ריינג'ר ראפטור פוד ריינג'ר שברולט קולוראדו שברולט קולוראדו ZR2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד