אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חשיפה עולמית: פיג’ו E-3008
ראשי » חדשות » חשיפה עולמית: פיג’ו E-3008

חשיפה עולמית: פיג’ו E-3008

3008 היא המכונית שהצעידה את פיג'ו לעידן חדש שבסופו הוקמה קבוצת סטלנטיס הענקית. פיג'ו 3008 החדשה שמוצגת קודם כל בגרסה החשמלית צפויה גם היא להצעיד את פיג'ו לעידן חדש. פגשנו אותה לפני כולם בצרפת

יובל לוי 13/09/2023 צלם: יובל לוי, יצרן

פיג’ו 3008 היא אחת המכוניות החשובות עבור פיג’ו בשנים האחרונות. הדור השני של ה-3008 זכה בתואר מכונית השנה באירופה לשנת 2017 ויוצר בלמעלה מ-1.3 מיליון עותקים עד היום, אבל מעל הכל, הוא סגר את הפער הטכנולוגי שממנו סבלה פיג’ו בתחילת העשור הקודם והקפיצה אותה בחזרה לשורה הראשונה בקרב היצרניות האירופאיות. משם השתלטה גם על אופל (שהגרנדלנד שלה חולק עם ה-3008 בסיס משותף) בדרך לאיחוד עם FCA שיצר את קבוצת סטלנטיס הענקית. במילים אחרות, התפנית של פיג’ו החלה עם ה-3008.

לכן, ברורה חשיבותו הרבה של הדגם החדש עבור פיג’ו שנחשף השבוע ביום שלישי האחרון, כשגם הוא מסמל תפנית עבור הצרפתים. פיג’ו E-3008 הוא קרוסאובר חשמלי שצפוי להחליף את ה-3008 הנוכחית. במסגרת אירוע החשיפה, ערכנו סיור במפעל הוותיק של פיג’ו בדרום מזרח צרפת שמעסיק כיום 6,000 עובדים המייצרים יחד כ-800 מכוניות מדגמי 3008 ו-5008 ביום, וצפוי לייצר את דגמי פיג’ו 3008 החדשה בהמשך.

פיג’ו E-3008 מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין בשם STLA M, שתשמש בעתיד הקרוב מגוון מכוניות נוספות בקבוצת סטלנטיס בקטגוריית הגודל הבינונית. הפלטפורמה החדשה אפשרה לבצע שדרוג משמעותי במידות הדור החדש. אורכה של ה-E-3008 החדשה עומד על 454 ס”מ לעומת 445 ס”מ בדור היוצא, בסיס הגלגלים צמח ב-5 ס”מ ל-273 ס”מ נאים, הרוחב צמח ב-6 ס”מ ל-190 ס”מ ואפילו הגובה זכה לתוספת של 2 ס”מ ועומד כעת על 164 ס”מ.

 


פלטפורמה חדשה עם טכנולוגיה חשמלית עדכנית

 

אבל המידות הן רק פרט טכני שנבלע מול העיצוב החדש. פיג’ו E-3008 מאמצת מבנה פאסטבאק (בדומה ל-408 החדשה), עם קו גג משתפל הכולל ספויילר עליון ובליטה קטנה בקצה הדלת החמישית, מה שמקנה ל-E-3008 מראה דינאמי. בחזית, פיג’ו שמרה על שלושת טפרי האריה לצד כל אחת מיחידות התאורה שמשתלבים בשבכה חדשה ודרמטית מבעבר. עוד בעיצוב החיצוני ניתן למצוא חישוקים בעיצוב ייחודי ופס בצבע מתכתי התוחם את קו החלונות העליון. בפיג’ו מתגאים שתצורת הפאסטבק תורמת גם ליעילות האווירודינמית, עם מקדם גרר של 0.28. לא רע עבור קרוסאובר.

תא הנוסעים מעניק פרשנות חדשה לפילוסופית ה-i-Cockpit שהוצגה לראשונה ב-3008 היוצאת. ברמת הגימור הבכירה ישנו מסך מעוגל בגודל 21 אינץ’ לאורך חציו השמאלי של הדשבורד המשלב יחד בין לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה. בנוסף, רמת הגימור הבכירה מציעה חומרי פנים משודרגים ותאורת אווירה המשתקפת בפאנל אלומיניום המותקן לרוחב לוח המכשירים ובדיפוני הדלתות הקדמיות. כמו ב-3008 הנוכחית, גם ב-E-3008 הקונסולה המרכזית גבוהה, ומייצרת הפרדה בין חלל הנהג לחלל הנוסע שלצידו כשמשובצים בה מספר מתגי שליטה אסטרטגיים, מהמעט שעוד נותרו.

I-Cockpit הדור הבא

ה-E-3008 תוצע בשלוש גרסאות הנעה: גרסת הנעה קדמית בעלת מנוע יחיד המספק 210 כ”ס שמוזן מסוללת 73 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 525 ק”מ, גרסת הנעה קדמית בעלת טווח משופר בזכות סוללת 98 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של 700 ק”מ והספק משודרג של 230 כ”ס. בפסגה ישנה גרסה בעלת שני מנועים חשמליים המספקים יחד 320 כ”ס המועברים לארבעת הגלגלים, כשגם גרסה זו, כמו גרסת הבסיס, בעלת סוללת 73 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 525 ק”מ. לדברי פיג’ו, טכנולוגיית הטעינה המהירה של ה-E-3008 תומכת בקצב של עד 160 קילוואט, כך שעמדת טעינה מהירה תאפשר להטעין את סוללת ה-E-3008 מ-20% ל-80% תוך 30 דקות.

לאלו שאינם מוכנים או מעוניינים לעשות את המעבר לחשמל, גרסאות בעלות מנועי בעירה פנימית וגרסאות היברידיות עליהם טרם נמסרו פרטים צפויות להיחשף בהמשך והם ישאו מן הסתם את השם 3008. לצידן תוצג במהלך 2024 גם ה-5008 הבאה, שהיא למעשה גרסת ה-7 מושבים המוגדלת של ה-3008, הצפויה לעשות ימוש באותה פלטפורמה וארכיטקטורת תא נוסעים לטובת משפחות גדולות.

E3008 2024 16E3008 2024 16Preview
E3008 2024 15E3008 2024 15Preview
E3008 2024 02E3008 2024 02Preview
E3008 2024 04E3008 2024 04Preview
E3008 2024 17E3008 2024 17Preview
E3008 2024 12E3008 2024 12Preview
E3008 2024 14E3008 2024 14Preview
E3008 2024 09E3008 2024 09Preview
E3008 2024 10E3008 2024 10Preview
E3008 2024 11E3008 2024 11Preview
E3008 2024 13E3008 2024 13Preview
E3008 2024 05E3008 2024 05Preview
E3008 2024 06E3008 2024 06Preview
E3008 2024 07E3008 2024 07Preview
E3008 2024 08E3008 2024 08Preview
E3008 2024 01E3008 2024 01Preview
E3008 2024 03E3008 2024 03
פיג'ו 3008. הסתפקה במקום השלישי
Preview

מסירות ראשונות של פיג’ו 3008 החדשה צפויות באירופה כבר ברבעון הראשון של שנת 2024, כשהיא תוצע עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות ובשלוש רמות גימור, כולל GT Line בעלת סממני עיצוב וגימור ספורטיביים. בישראל נצטרך להמתין עד לאמצע שנת 2024, וטרם ידוע אילו גרסאות ורמות גימור יוצעו כאן. התרשמות אישית מהמכונית החדשה נוכל לספק לאחר אירוע ההשקה הדינאמי, שצפוי להיערך לקראת סוף השנה.

E-3008 פיג'ו פיג'ו 3008 פיג'ו 3008 החדשה פיג'ו E-3008 קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד