אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חוגגת 50: כמה דברים שצריך לדעת על למבורגיני מיורה SV
ראשי » מגזין » חוגגת 50: כמה דברים שצריך לדעת על למבורגיני מיורה SV

חוגגת 50: כמה דברים שצריך לדעת על למבורגיני מיורה SV

אחת המכוניות המדהימות שנוצרו אי-פעם, חגגה 50 במרץ האחרון והנה כמה פרטים שלא ידעתם עליה

אריאל אלסיבוני 21/04/2021

למבורגיני מיורה היא אחת המכוניות החשובות בהיסטוריה של עולם הרכב. אולי מכונית העל הראשונה, ואחת שפרעה חוקים עם מיקום ואופן הצבת המנוע שלה. אבל מעל כל אלו ניצב העיצוב האלמותי של גאנדיני שממשיך להפנט את כולנו גם היום. הנה כמה עובדות בנוגע לגרסת ה-SV המבוקשת שלה, שחוגגת חמישים השנה.

1. ה-SV הוצגה במרץ 1971 בתערוכת הרכב שלז’נבה בתור הגלגול האחרון והאולטימטיבי של המיורה. באותו הזמן גם הוצג הקונספט של הקונטאש, מי שתירש את מקומה בעתיד.

2. ה-SV לא הייתה סתם גרסה של המיורה, היא קיבלה הרבה שינויים, לאור הניסיון שכבר נצבר בלמבורגיני עם חמש שנות ייצור המיורה. מנוע ה-V12 האייקוני סיפק יותר כוח (385 כ”ס) בין היתר בגלל כיול מחדש של סוללת הקרבורטורים של וובר. בלמבורגיני טענו שיחידת הכוח קלה יותר לשימוש בגלל עקומת המומנט ששופרה וגם בזכות מערכת סיכה נפרדת לתיבת ההילוכים.

זו בלי ספק הזווית הכי לא מחמיאה למכוניות הזו. אין עוד כאלו. ביננו, גם הצבע לא משהו…

 


3. מיורה SV הייתה שונה מבחינות נוספות. השלדה שלה קבלה חיזורים לעומת ה-P400, המתלה האחורי קיבל זרועות מחוזקות ונקודות עיגון שונות והוא גם רחב יותר ב-130 מ”מ. גם מידות הצמיגים שונות עם חישוק רחב יותר מאחור.

רגע זה מגיע עם מסך 10.25 אינץ’?

 

3. יש גם לא מעט שינויים בעיצוב. החישוקים שונים לדוגמה. גאנדיני גם ליטף את הקווים החיצוניים עם פגושים אחרים, פנסים אחוריים בעיצוב שונה ושינויים קלים לפנים עם כניסת אוויר חדשה לראדיאטור. מבפנים הגימור מתקדם מזה של ה-P400 וכולל יותר תשומת לב לפרטים ושימוש נרחב בעור.

מה חסר מסביב לפנס?

 

4. עוד שינוי בולט מבחוץ הם הפנסים הקדמיים. או מה שמקיף אותם. במיורה קיימים מעין “ריסים” מסביב לפנסים. ב-SV הם לא נמצאים והאזור צבוע בשחור. רבים נוטים לחשוב שאת השינוי הזה ביצע גאנדיני משיקולי עיצוב או אווירודינמיקה, אבל האמת סקסית הרבה פחות. היה זה פרוצ’יו למבורגיני שביטל את הריסים האמורים, משיקול עלות וזמן הרכבה. ב-SV הפרטית שלו, הותקנו אותם ריסים מפורסמים.

בת 50 ועדיין מושכת. בלשון המעטה

 

5. סה”כ יוצרו 151 מיורה SV והיא נחשבת לאחת הלמבורגיני הנחשקות ביותר היום ע”י אספנים ושאר אנשים בעלי ממון וטעם. יותר מ-290 קמ”ש יכלה לפתח ה-SV אבל אנחנו לא היינו מתנגדים סתם לשבת ולבהות בה, עומדת.

למבורגיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד