אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התקינה האירופאית הורגת את פורשה 718 מוקדם מהצפוי
ראשי » חדשות » התקינה האירופאית הורגת את פורשה 718 מוקדם מהצפוי
פורשה 718

התקינה האירופאית הורגת את פורשה 718 מוקדם מהצפוי

פורשה 718 בוקסטר וקאיימן צפויות להיות מוחלפות בשנה הבאה, אך תקנות אבטחת הסייבר של האיחוד האירופי מאלצות את פורשה להפסיק למכור אותן מוקדם מן הצפוי

אופיר דואק 03/04/2024 צלם: יצרן

משפחת דגמי ה-718 של פורשה נמצאת בסוף חייה. בשנה הבאה יפנו דגמי הבוקסטר והקאיימן בעלי מנועי הבוקסר המרכזיים את מקומם לדור חדש לחלוטין, שיהיה למרבה הצער חשמלי באופן מלא, ויתבסס על פלטפורמת PPE החדשה שפותחה בשיתוף אאודי. לכאורה היה נדמה שלמעריצי פורשה יש אמנם זמן להיפרד מצמד הדגמים ואף לרכוש להם אחת, אלא שמסתבר שלפחות באירופה יאלצו חובבי הרכב להיפרד מצמד הספורטיביות של פורשה מוקדם מן הצפוי.

כניסתן לתוקף של תקנות אבטחת הסייבר העדכניות של האיחוד האירופאי יאלצו את פורשה להפסיק למכור את דגמי ה-718 באירופה כבר ב-1 ביוני. התקנות העדכניות נועדו כדי לוודא אבטחת מידע ברמת גבוה שתוכל למנוע השתלטות מרחוק על הרכב, מה שמאלץ את יצרניות הרכב לאמץ ולהתקין פרוטוקול אבטחה מתקדם ויקר, שלא ממש כדאי להתקינו בדגמים מסוימים, בטח כאלו שנמצאים בסוף מחזור החיים. בהיעדר התאמה לתקנות הסייבר החדשות לדמים פשוט לא תהיה תקינה אירופאית, מה שיהפוך אותם למרבה האבסורד ל”לא חוקיים” והם יאסרו למכירה.

פורשה כאמור תאלץ להפסיק למכור את דגמי הבוקסטר והקאיימן באירופה כבר הקיץ, אך הם ימשיכו להימכר כמתוכנן בשאר העולם ובבריטניה, שכבר לא שייכת לאיחוד האירופאי, עד להצגת המחליפות החשמליות בשנה הבאה. עם זאת, באופן מעניין, עדין יהיה ניתן לרכוש במדינות אירופה את דגמי הבוקסטר והקאיימן, אך רק בגרסאות ה-GT4 RS הקיצוניות. הסיבה? מדובר בסדרות יצור מצומצמות בכמויות בהן לא נדרשת עמידה בתקנות הסייבר העדכניות. כך שאם אתם עדין רוצים ליהנות מחוויית נהיגה אמיתית בפורשה בעלת מנוע מרכזי ומנוע בעירה פנימית, תצטרכו לפתוח עוד יותר את הכיס ולרכוש את דגמי ה-GT4.

718 ספיידר RS – עדין חוקית באירופה

אגב, דגמי הקאיימן והבוקסטר הם לא הקורבנות היחידים של תקנות הסייבר המחמירות. גם דגמים ספורטיביים נוספים צפויים לאבד את התקינה האירופאית שלהם, בהם סובארו BRZ וטויוטה GR86 שיצרניותיהן הודיעו שלא יטרחו לבצע התאמות לתקינה החדשה כיוון שהדבר לא מוצדק מבחינה כלכלית. עוד הוכחה כואבת ועצובה לכך לרגולציה המוגזמת של האיחוד האירופאי שפוגעת בחובבי הנהיגה.


מחברת אורכיד יבואנית פורשה לישראל נמסר כי הצעד לא ישפיע על שיווק הבוקסטר והקאיימן בישראל, ועדין ניתן לרכוש את הדגמים מהמלאי הקיים של היבואנית בארץ.

פורשה פורשה 718 פורשה בוקסטר פורשה קאיימן פורשה קאיימן GT4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד