אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הספורטיביות הידניות לא מתות, לפחות לא בארה”ב
ראשי » חדשות » הספורטיביות הידניות לא מתות, לפחות לא בארה”ב
תיבת הילוכים ידנית

הספורטיביות הידניות לא מתות, לפחות לא בארה”ב

מכוניות ספורטיביות עם תיבה ידנית הולכות ונעלמות מהעולם, אבל דווקא בארה"ב הביקוש מצד חובבי ההגה לספורטיביות ידניות עולה

אופיר דואק 16/01/2025 צלם: יצרן, אופיר דואק

ככל שחולפות השנים תיבת ההילוכים הידנית הולכת ונעלמת, ולא רק בישראל. ההתפתחות הטכנולוגית של תיבות הילוכים אוטומטיות ותיבות כפולות מצמדים הפכו אותן ליעילות, מהירות וחסכוניות יותר מתיבות הילוכים ידניות, מה שגם עוזר ליצרניות הרכב לעמוד בתקני הזיהום והפליטה המחמירים. למעשה, תיבות ההילוכים האוטומטיות הפכו כל כך יעילות שגם במכוניות ספורטיביות הן הפכו להיות הבחירה המובילה ולא רק עבור הצרכנים.

בהתאם לכך ההיצע של מכוניות ספורטיביות עם תיבת הילוכים ידנית הולך ומידלדל, כשהתיבה הידנית שהייתה בעבר פריט חובה במכונית המתיימרת לפנות לנהג הפכה כעת לאופציה בתופסת תשלום לאנינים בלבד. אלא שמסתבר שלמרות שההיצע נמוך, לפחות בארה”ב רוכשי המכוניות הספורטיביות עדין רוצים תיבות הילוכים ידניות. זה מפתיע גם לאור העובדה שארה”ב התמכרה לתיבת ההילוכים האוטומטית עשרות שנים לפני שזו השתלטה על תעשייתה רכב.

בדיקה שערך אתר Motor1 מגלה כי בשנת 2024 בלא מעט מכוניות ספורטיביות, אלו שעדין מציעות אפשרות לקבלת עם תיבה ידנית, אחוז הרוכשים של מכוניות ספורטיביות ידניות היה גבוה בהרבה מהצפוי, בניגוד להצהרות של לא מעט יצרניות שהפסיקו להציע תיבות הילוכים ידניות כיוון שאין להן מספיק ביקוש. הנתונים מתייחסים לדגמים שבהם מוצעת בחירה בין תיבה אוטומטית לידנית, כשעדין ישנם דגמים בודדים כמו הונדה סיוויק טייפ R שמוצעים רק עם תיבת הילוכים ידנית. את המספרים הצלבנו עם נתוני המכירות בשוק האמריקאי בשנה החולפת והתוצאות בהחלט מעניינות.


אחת המכוניות בהן אחוז הידניות היה מהגבוהים ביותר היא לוטוס אמירה, ש-86% ממכירותיה בשנה החולפת בארה”ב היו בגרסה הידנית, אך מדובר בכל מקרה המכונית שנמכרה במאות בודדות בלבד. בקרב הדגמים הספורטיביים העממיים יחסית המשפרים משמעותיים הרבה יותר. סובארו מככבת בז’אנר כאשר בשנה שעברה מכרה יותר מ-18 אלף יחידות מה-WRX כאשר 86.7% מהן היו עם תיבת הילוכים ידנית. גם ה-BRZ הצטיינה עם 77.8% של ידניות מתוך 3,345 יחידות שנמכרו.

אחותה של ה-BRZ, טויוטה GR86 רשמה מספר מרשים יותר של כ-11.5 אלף מכירות אך רק 53% מהן היו ידניות. מספרים מרשימים יותר רשמה טויוטה סופרה עם 65% של ידניות מתוך 2,615 מכוניות שנמכרו בארה”ב. טויוטה התחילה להציע ב-2024 את הקורולה GR בארה”ב עם תיבה אוטומטית, אבל הקהל הצביע ברגל שמאל כשעדין 97% ממכירות הקומפקטית הקרבית היו של הגרסה הידנית. מצד שני רק 30% מהרוכשים של יונדאי אלנטרה N בחרו בתיבה ידנית ו-20% מהרוכשים של אקיורה אינטגרה.

עוד מספרים מרשימים רשמה מאזדה MX5 כשכמעט 70% מתוך 8,103 היחידות שנמסרו בארה”ב היו ידניות, ו-45% מדגמי ה-JCW של מיני קופר. הנתונים ההלו מראים שעדין יש ביקוש לספורטיביות ידניות, אבל גם 41% ממכירות הגולף GTI ו-52% מהמכירות של גולף R לגרסאות הידניות לא שיכנעו את פולקסווגן שהסירה לחלוטין את האופציה הידנית מהקומפקטית החמה שלה השנה.

גם בקרב המכוניות הספורטיביות היותר חזקות ויקרות נרשם ביקוש גבוה לתיבה הידנית. בקאדילאק 50% מגרסאות הבלאקווינג היו ידניות. המכירות של פורשה 718 בוקסטר וקאיימן זינקו בשנה האחרונה ליותר מ-6,000 יחידות בארה”ב, כש-43% מהן היו ידניות. בדגמי ה-911 שכן מציעים אופציה ידנית בחרו בה 37% מהרוכשים. בב.מ.וו 65% מתוך 2,169 יחידות של ה-Z4 היו ידניות, כשגם דגמי ה-M רושמים אחוזים מפתיעים: 50% מדגמי ה-M2, ואיתם 20% מדגמי ה-M3 ו-15% מדגמי ה-M4 נמכרו עם תיבה ידנית.
מגמה בהחלט חיובית, אם כי המספרים האבסולוטיים לא כל כך גדולים. ועדין, זה כנראה לא יספיק כדי להציל את תיבת ההילוכים הידנית.

ב.מ.וו M2 גיר ידני טויוטה סופרה מכוניות ספורט ידניות סובארו BRZ ספורטיביות ידניות פולקסווגן גולף GTI פורשה בוקסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד