אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הנסי מציגה את המכונית החזקה ביותר בעולם עם תיבת הילוכים ידנית
ראשי » חדשות » הנסי מציגה את המכונית החזקה ביותר בעולם עם תיבת הילוכים ידנית
הנסי ונום F5

הנסי מציגה את המכונית החזקה ביותר בעולם עם תיבת הילוכים ידנית

הנסי מציגה מהדורה מיוחדת ומוגבלת של ונום F5 עם תיבת הילוכים ידנית ו-1,817 כ"ס שהופכים אותה למכונית הידנית החזקה ביותר בעולם

אופיר דואק 16/09/2024 צלם: יצרן

מאז סוף שנות ה-90 החלו מכוניות העל לוותר על תיבת הילוכים ידנית מאז הודות להתפתחותן של תיבות הילוכים רובוטיות חד-מצמדיות שהגיעו ממרוצי הפורמולה 1. לאחר מכן הצטרפו גם תיבות הילוכים כפולות מצמדים כאשר המטרה לבצע החלפות הילוכים מהירות ככל האפשר עמדה בראש סדר העדיפויות של המתכננים, אלא שהאפשרות להציע מצב של העברת הילוכים אוטומטית הנגיש את מכוניות העל לקהל רחב יותר שהוא לא בהכרח חובב נהיגה (אבל בהחלט חובב פוזה), והפך אותן לקלות יותר לשימוש יום-יומי.

למרות המעבר הגורף לתיבות רובוטיות שכאלו, בשנים האחרונות החלה חזרה למקורות כאשר חלק מיצרניות מכוניות העל מנסות להתבלט כשהן מציעות מהדורות מיוחדות עם תיבת הילוכים ידנית. אסטון מרטין עשתה זאת עם הואלור ועם הואליאנט שהוצגה לאחרונה, פגאני עשתה זאת גם עם מהדורה מיוחדת של האוטופיה רודסטר וכעת גם סדנת הנסי הטקסנית עושה זאת עם מכונית העל שלה ונום F5.

אלא שעם כל הכבוד, הנום F5 נמצאת ברמה אחרת של ביצועים מופרעים. במהדורתה האחרונה עושה המכונית שימוש במנוע V8 בנפח 6.6 ליטר עם צמד מגדש טורבו ענקיים בעלי קוטר מניפה של 76 מ”מ ושסתומי טיטניום. המנוע הזה מפיק 1,817 כ”ס ב-8,000 סל”ד ומומנט של כמעט 165 קג”מ. עד כה צוידה הונום בתיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית בעלת 7 יחסי העברה, אך כעת בגרסה הידנית ישנה תיבת הילוכים מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה. השילוב הזה הופך את הנסי ונום F5 למכונית הידנית החזקה ביותר ביצור כיום.


עם זאת, קשה לקרוא לייצור הזה ייצור סדרתי. הנסי הצהירה כי תבנה רק 99 יחידות מכל דגמי הונום F5, מתוכן 30 יהיו במרכב הרודסטר. הנסי תבנה את הגרסה הידנית של ונום F5 על בסיס מרכב הרודסטר המדליק שלה, עם גג הניתן להסרה ידנית וסנפיר אווירודינמי ארוך החוצה את המכונית ממרכזה ונמתח לאחור. השוני העיקרי הוא בתא הנוסעים שבוע ישנה קונסולה חדשה מסיבי פחמן בעלת מסילות לשילוב ההילוכים, כאשר ידית ההילוכים שהיא אחת מהיפות שראינו עשויה אלומיניום מכורסם ומלוטש.

רק 12 מתוך ה-30 של הונום F5 רודסטר יהיו מהגרסה הידנית, כך שמדובר בסדרת ייצור מצומצמת מאד ונדירה בפני עצמה. מצד שני, הייחודיות הזו היא בדיוק מה שמחפשים לקוחות ששילמו לפחות 2.65 מיליון דולר על הנסי ונום F5 הידנית, שעדין לא הופכים אותה למכונית הידנית היקרה ביותר בעולם (על התואר הנ”ל שומרת פגאני אוטופיה רודסטר). עם זאת, מכיוון שהונום חצתה באופן רשמי במבחנים את רף ה-400 קמ”ש מדובר ככל הנראה גם המכונית הידנית המהירה ביותר אי פעם. בכל מקרה זה לא ממש רלוונטי עבורנו כיוון שכל 12 היחידות שייוצרו ממנה כבר נמכרו מראש.

Hennessey Vanom F5 MT 07Hennessey Vanom F5 MT 07Preview
Hennessey Vanom F5 MT 13Hennessey Vanom F5 MT 13Preview
Hennessey Vanom F5 MT 01Hennessey Vanom F5 MT 01Preview
Hennessey Vanom F5 MT 02Hennessey Vanom F5 MT 02Preview
Hennessey Vanom F5 MT 03Hennessey Vanom F5 MT 03Preview
Hennessey Vanom F5 MT 04Hennessey Vanom F5 MT 04Preview
הנסי ונום F5הנסי ונום F5Preview
Hennessey Vanom F5 MT 06Hennessey Vanom F5 MT 06Preview
Hennessey Vanom F5 MT 08Hennessey Vanom F5 MT 08Preview
Hennessey Vanom F5 MT 09Hennessey Vanom F5 MT 09Preview
Hennessey Vanom F5 MT 10Hennessey Vanom F5 MT 10Preview
Hennessey Vanom F5 MT 11Hennessey Vanom F5 MT 11Preview
Hennessey Vanom F5 MT 12Hennessey Vanom F5 MT 12Preview

הידנית החזקה בעולם הנסי הנסי ונום הנסי ונום F5 ונום F5 תיבת הילוכים ידנית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד