אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המכונית הראשונה של שיאומי עורכת בכורה אירופאית והיא בדרך גם לישראל
ראשי » חדשות » המכונית הראשונה של שיאומי עורכת בכורה אירופאית והיא בדרך גם לישראל
שיאומי SU7

המכונית הראשונה של שיאומי עורכת בכורה אירופאית והיא בדרך גם לישראל

שיאומי לא מבזבזת זמן וזמן קצר לאחר שהוצגה בסין, מגיעה המכונית הראשונה של ענקית הטכנולוגיה גם לאירופה בדרך לתחילת השיווק כבר השנה. לישראל תגיע המכונית ב-2025

אופיר דואק 28/02/2024 צלם: יצרן

המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית פתח הזדמנות עבור אינספור יצרניות רכב חדשות ומיזמי הייטק, בעיקר מסין. גם חברות הטכנולוגיה הגדולות זיהו את ההזדמנות. סוני עובדת על פיתוח מכוניות חשמליות עם הונדה, אפל הצהירה כי היא מפתחת מכונית משלה ובינתיים מקדימה אותן ענקית הטכנולוגיה הסיני שיאומי שרגע לפני סוף שנת 2023 חשפה את המכונית הראשונה מתוצרתה.

שיאומי כבר מספקת טכנולוגיה ורכיבים אלקטרונים בתחום המולטימדיה, מערכות הפעלה, מערכות הבטיחות המתקדמות, אבטחת מידע ועוד עבור יצרניות רכב בסין. את ההכרזה על הקמת חטיבת רכב עשתה שיאומי בשנת 2021 עם הבטחה להשקיע כ-10 מיליארד דולר בשנים הקרובות תוך שאיפה יומרנית להיות אחת מ-5 יצרניות הרכב הגדולות בעולם. וזו מחברה שכלי הרכב המשמעותי ביותר שייצרה עד היום הוא קורקינט. למרות זאת, אל לנו לזלזל בחברה שהיא מיצרניות הטלפונים והטכנולוגיה הגדולות בעולם.

המכונית הראשונה של שיאומי מכונה SU7 ומיועדת להתחרות מול טסלה מודל S, כך שהמדיות הן בהתאם עם אורך של 5 מטרים ובסיס גלגלים של 3 מטרים. העיצוב לא פורץ דרך ונראה כמו עוד וריאציה של סדאן בעלת צללית דמוית קופה המגיעה מסין, אם כי במקרה של שיאומי SU7 ישנן תפיחות כנפיים בולטות יחסית מלפנים ומאחור יחד עם ספוילר אחורי נשלף, שמשווים לה מראה של פורשה טייקן סינית. בדומה לדגמי ניו גם ל-SU7 ישנו מארז מצלמות ורדאר הבולט מעל קו הגג מלפנים המשרת את מערך מערכות הבטיחות האקטיביות המקיף, שלטענת החברה מספק יכולות נהיגה אוטונומית כמעט מלאות הנמצאות כעת בניסוי בערים הגדולות בסין.


כיוון שאין לה עדין ניסיון או מפעל לייצור רכב, נעזרת שיאומי ביצרנית הרכב BAIC שהיא אחת הוותיקות והגדולות בסין. שיאומי SU7 תוצע בגרסת הנעה אחורי עם 295 כ”ס או הנעה כפולה ושני מנועים בהספק משולב של 664 כ”ס. שיאומי תציע לבחירה סוללת 73.6 קוט”ש מתוצרת BYS או סוללת 101 קוט”ש מתוצרת CTAL שאמורה לספק טווח של עד 800 ק”מ, עם ארכיטקטורת 800V לטעינה אולטרה מהירה שתאפשר להוסיף 220 ק”מ של טווח ב-5 דקות.

כיוון שמדובר בחברת טכנולוגיה, לא הייתה בעיה לשיאומי להעמיס ב-SU7 שילוב של מסך 7.1 אינץ’ כלוח מחוונים, מסך 16.1 אינץ’ מרכזי למערך המולטימדיה והתפעול, שני מסכי מגע גדולים לנוסעים מאחור ומתצוגה עילית ברזולוציה גבוהה בגודל של עד 56 אינץ’. ישנה גם מערכת שמע איכותית מרובת רמקולים, מערכת הפעלה ייחודית ואופציה לאינספור אפליקציות שימושיות יותר או פחות. אם הייתם צריכים עוד הוכחה לכך שהמכוניות היום הופכות יותר ויותר לטלפון סלולרי על גלגלים.

המפרט שמתיימר להציע את הטכנולוגיה העדכנית ביותר בתחום ההנעה החשמלית לא היה אמור לעניין אותנו יותר מידי אלמלא שיאומי SU7 הייתה נשארת בסין, אך השבוע ערכה המכונית בכורה אירופאית ראשונה. לא בתערוכת ז’נבה כמצופה, אלא בתערוכת המובייל בברצלונה – כי בכל זאת מדובר ביצרנית של טלפונים סלולריים. עם הבכורה הרשמית הצהירה שיאומי כי תחילת השיווק באירופה תחל כבר בחודשים הקרובים. אם זה אכן יקרה מדובר כאן בקפיצת דרך מהמהירות שראינו גם עבור יצרניות סיניות. שאלת המחיר נותרה מסתורית עדין, אבל ניתן לצפות לתמחור מאד אגרסיבי אולי גם במחירי הפסד כפי שנהגה שיאומי בעבר במוצרים אחרים שלה כדי לכבוש נתח שוק גדול במהרה.

עדכון:
חברת המילטון יבואנית שיאומי לישראל הודיעה כי קיבלה את זיכיון היבוא של מכוניות שיאומי ארצה. משיחה עם בעל החברה אפי אהרוני נמסר כי שיווק מכוניות שיאומי בישראל יחל בעוד כשנה, כאשר הם נערכים להקמת תשתית שירות ולוגיסטיקה מתאימה. השיווק יעשה במודל ישיר לצרכן באולמות תצוגה שיהיו צמודים לחנויות שיאומי הקימות. 

XIAOMI SU7 01XIAOMI SU7 01Preview
XIAOMI SU7 02XIAOMI SU7 02Preview
XIAOMI SU7 03XIAOMI SU7 03Preview
XIAOMI SU7 04XIAOMI SU7 04Preview
XIAOMI SU7 05XIAOMI SU7 05Preview
XIAOMI SU7 06XIAOMI SU7 06Preview
XIAOMI SU7 07XIAOMI SU7 07Preview
XIAOMI SU7 08XIAOMI SU7 08Preview
XIAOMI SU7 09XIAOMI SU7 09Preview
XIAOMI SU7 10XIAOMI SU7 10Preview
שיאומי SU7שיאומי SU7Preview

מכונית חשמלית שיאומי שיאומי SU7 תערוכת ג'נבה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד