אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הדזמו יורד לשטח: המוטוקרוס של דוקאטי מגיע לייצור
ראשי » דו-גלגלי » הדזמו יורד לשטח: המוטוקרוס של דוקאטי מגיע לייצור
דוקאטי דזמו MX

הדזמו יורד לשטח: המוטוקרוס של דוקאטי מגיע לייצור

שנה לאחר שהוצג כאב-טיפוס כדי להתחרות באליפות איטליה, מגיע אופנוע מוטוקרוס של דוקאטי לייצור סדרתי כשהוא קורא תיגר על ההגמוניה היפנית

אופיר דואק 06/04/2025 צלם: יצרן

במשך שנים ארוכות נשלטת סצינת המוטוקרוס העולמית על ידי היצרניות היפניות, כאשר היצרניות האירופאיות המעטות שמתחרות בתחום משמשות בעיקר ככינור שני (בהפוך למה שמתרחש בענף האנדורו). דוקאטי שבשנים האחרונות מתפרשת לעוד ועוד קטגוריות החליטה בצעד אמיץ להצטרף גם היא לקלחת ולאתגר את היצרניות היפניות לא רק במסלולי האספלט, אלא גם בשטח.

התוצאה הייתה דזמו MX שאב-הטיפוס של נחשף בתחילת השנה שעברה. על פי התוכנית של דוקאטי, המטרה הראשונית הייתה לצבור ניסיון ולהשלים את תהליך הפיתוח תוך השתתפות באליפות המוטוקרוס האיטלקית. כעת לאחר ששלב זה מסתיים מציגה דוקאטי את המוצר המוגמר והסדרתי אותו יוכלו חובבי המוטוקרוס לרכוש בסוכנויות החברה באירופה החל מחודש יוני הקרוב.

הגרסה הסדרתית של דוקאטי דזמו MX קרובה מאד במראה החיצוני לגרסת האב-טיפוס, עם כנף קדמית גבוהה ומזדקרת, פלסטיקה מינימליסטית בקווים מחודדים בצבע אדום כמובן ומושב שטוח שחור מלמעלה שמתנשא לגובה של 970 מ”מ. בשלב ראשון מוצג דוקאטי דזמו MX בגרסת 450 סמ”ק, אך על פי הצהרת דוקאטי צפויות בעתיד גרסאות נפח נוספות כחלק ממשפחת דגמים שלמה המיועדת לרכיבת מוטוקרוס ושטח אינטנסיבית.


המנוע של דזמו MX הוא מנוע סינגל כמובן, בנפח של 449.6 סמ”ק בעל הזרקת דלק וארבעה שסתומים המונעים על ידי מנגנון הדזמודרומיק של דוקאטי ללא קפיצי שסתום. לבוכנה מהלך קצרצר של 62.1 מ”מ עם קדח של 96 מ”מ, כשהקדח הגדול מאפשר שימוש בשסתומים בקוטר גדול יחסית של 40 מ”מ לשסתומי היניקה (העשויים מטיטניום) ו-33 מ”מ לשסתומי הפליטה. למנוע יחס דחיסה גבוה של 13.5:1, לצד מערכת קירו מחוזקת עם מצננים בצורת מעויניים שלטענת דוקאטי הם בעלי שטח פנים גדול יותר ב-6.5%.

בניגוד לרוב יצרניות אופנועי המוטוקרוס, לדוקאטי אין בעיה להצהיר על נתון הספק רשמי, להפך. זה רק מוסיף להצהרת הכוונות שהדזמו MX יהיה הכלי הכי הכי על המסלול. ההספק הרשמי עומד על 63.5 כ”ס המתקבלים ב-9,400 סל”ד, עם נתון מומנט של 5.5 קג”מ ב-7,500 סל”ד. למרות הסל”ד הגבוה אליו מכוון המנוע, בדוקאטי מצהירים כי 70% מהמומנט מתקבל כבר ב-4,200 סל”ד. מהצד השני, מנתק ההצתה נמצא אי שם ב-11,900 סל”ד. התמסורת של הדזמו MX כוללת תיבת הילוכים בעלת חמישה יחסי העברה עם קוויקשיפט להעלאת הילוכים בלבד ומצמד הידראולי.

יחידת ההנעה שוכנת בתוך שלדת אלומיניום המשלבת אלמנטים יצוקים ומחושלים, המורכבת מ-11 חלקים. השלדה השוקלת 9 ק”ג פחות כמה גרמים, כשיחד עם מיכל דלק בנפח 7.2 ליטר עומד משקלו היבש של דוקאטי דזמו MX על 104.8 ק”ג. המתלים הם מתוצרת Showa וכוללים מזלג קדמי הפוך קוטר 49 מ”מ עם אפשרות כיוון מלאה, ציפוי קאשימה ומהלך של 310 מ”מ, כשמאחור ישנו בולם מונושוק מתכוונן במלואו עם מהלך של 301 מ”מ.

בתחום האלקטרוניקה מביא איתו הדזמו MX מערכת בקרת משיכה עם מספר מצבי פעולה לבחירת הרוכב, כאשר המערכת מתבססת על חיישני מדידה אינרציאליים ומידת ההחלקה של הגלגל האחורי. בנוסף ישנה מערכת בקרת זינוק ליציאה מהמקום, שני מצבי רכיבה ומערכת לשליטה בבלימת המנוע, כשכיול המערכות השונות נעשה באמצעות  קישורית לאפליקציה ייעודית בטלפון של הרוכב.
כרגע ספר ההזמנות של דוקאטי נפתח, אך לא ידוע מחירו הרשמי של הדזמו MX אך סביר להניח שהוא יהיה קצת יקר יותר מאופנועי מוטוקרוס 450 סמ”ק סטנדרטיים מיפן המתומחרים באזור ה-9,000 דולר.

דוקאטי דזמו MX

דוקאטי דוקאטי דזמו MX 450 דוקאטי דזמו NX דוקאטי מוטוקרוס דזמו MX מוטוקרוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד