זה היה עניין של זמן עד שהדור החדש של ה-R8 יקבל גרסה עם גג בד. וזה ברור לגמרי שאין כאן יותר מדי מה לספר. אתה יודע, R8 בלי גג. אז הנה שלוש נקודות שמבדילות את גרסת הספיידר מהקופה.
וחוץ מזה יש גם גלריה גדולה – כי עד שננהג בה (ואחרי שוידאנו שאודי לא הזיזו מכאן את ה-V10 הנפלא) הדבר המעניין העיקרי בה זה איך שהיא נראית.
גג בד
ל-R8 ספיידר יש גג בד – האופציה הקלה והפשוטה להפוך מכונית לספיידר. מנגנון אלקטרו-הידראולי יכול לפתוח ולסגור את הגג עד למהירות של 50 קמ”ש. משך הפעולה – 20 שניות. אודי טוענים שעם גג פתוח ועם כל החלונות מורמים יש מינימום של מערבולות רוח.
משקל
ה-R8 מכילה בתוכה בעיקר אלומיניום וקרבון – חומרים קלים וחזקים – במטרה להשיג קשיחות מבנית טובה (שתמיד בעייתית בלי גג) לצד משקל נמוך. לפי הנתונים ה-R8 ספיידר החדשה קלה יותר מקודמתה ב-113 ק”ג ומשיגה שיפור של 50 אחוזים בעמידות נגד פיתול. המשקל הכולל של הספיידר עומד על 1612 ק”ג, כבדה יותר ב-125 ק”ג מגרסת הקופה – על הפוזה צריך לשלם.
מנוע
היתרון הגדול ביותר שאנחנו רואים באפשרות להוריד את הגג קשור במנוע. אפשר לשמוע אותו הרבה יותר טוב. ואלו מסוג המנועים שאנחנו אוהבים לשמוע, V10 אטמוספרי שטס עד ל-7,800 סל”ד ונותן שם 540 כוחות סוס. הספיידר מגיעה ל-100 ב-3.6 שניות (3.5 בקופה) ולא עוצרת עד – 318 קמ”ש (320 בקופה). עם גג פתוח זה לא אמור להיות תענוג גדול אבל יש לנו הרגשה שלא תתלונן.