אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הכישלון החשמלי של הארלי דיווידסון: מכרה רק 33 אופנועים חשמליים מתחילת 2025
ראשי » דו-גלגלי » הכישלון החשמלי של הארלי דיווידסון: מכרה רק 33 אופנועים חשמליים מתחילת 2025
LiveWire

הכישלון החשמלי של הארלי דיווידסון: מכרה רק 33 אופנועים חשמליים מתחילת 2025

הקהל לא ממש מתלהב מהאופנועים החשמליים של הארלי דיווידסון, כשהמותג החשמלי LiveWire מציג נתוני מכירות מביכים עם 33 כלים בלבד מתחיל השנה ברחבי העולם

אופיר דואק 04/05/2025 צלם: יצרן

בתחילת העשור החלה התעוררות בתחום ההנעה החשמלית גם בעולם הרכב הדו-גלגלי, כאשר עשרות מיזמים וחברות חדשות קמו כדי לנסות לפצח את הנוסחה שתביא בשורת החשמל לקהל הרחב של הרוכבים – ולא רק עבור אלו שצריכים כלי לניוד עירוני. הארלי דיווידסון הייתה מהראשונות מבין יצרניות האופנועים הגדולות לזהות את ההזדמנות, כאשר הקימה ב-2022 מותג אופנועים חשמלי תחת השם LiveWire.

ההשקה של LiveWire לוותה בהרבה יחסי ציבור וביומרות להפוך לטסלה של עולם האופנועים, עם יעד מכירות שאפתני של 100 אלף כלים כבר ב-2026 ו-190 אלף כלים עד סוף העשור. אלא שהתכניות והחזון לא בדיוק מתממשים במציאות, בלשון המעטה. עד כה הציגה LiveWire שני דגמים בלבד, ומדו”חות של החברה על הביצועים מאז תחילת 2025 נראה שהמטרה שהציבו לעצם רחוקה מאד.

כמה רחוקה? על פי הדו”חות עולה כי ברבעון הראשון של 2025 מכרה החברה 33 אופנועים בלבד, וזאת למרות שהחברה התרחבה בפעילות והחלה לפעול גם בפולין, פורטוגל, פינלנד ובלגיה. מדובר בירידה של 72% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה מסרה החברה 117 כלים – גם כן לא נתון מרשים במיוחד. בסך הכל במהלך 2024 מכרה החברה 612 אופנועים בלבד ברחבי העולם, זאת למרות שהחלה למכור את דגם ה-S2 Del Mar העממי יחסית שנמכר במחיר התחלתי של כ-15 אלף דולר בארה”ב.


לשם השוואה, הארלי דיווידסון מכרה ברבעון הראשון של 2025 למעלה מ-38 אלף אופנועים, ירידה משמעותית לעומת כ-58 אלף אופנועים לעומת הרבעון הראשון של 2024, אך עדין מדובר ביחס של למעלה מ-1000 אופנועי הארלי שנמכרים על כל אופנוע חשמלי אחד של LiveWire. אם זה לא מספיק, אז LiveWire  מוכרת במקביל גם אופנועי איזון לילדים, ולמרבה המבוכה, גם הם נמכרים הרבה יותר מאשר האופנועים האמיתיים אותם היא מייצרת.

המשמעות של הנתונים העגומים הללו הם שברבעון הראשון של 2025 הפסידה החברה קרוב ל-20 מיליון דולר. בהשוואה להצהרות היומרניות בתחילת הדרך, התחזיות של LiveWire כיום הרבה יותר צנועות והן למכור בין 1,000 ל-1,500 כלים בשנת 2025  ולהגיע להפסד תפעולי של 80 מיליון דולר. כמו שזה נראה כרגע בכל הקשור להפסדים לא תהיה להם בעיה לעמוד ביעד. בכל הקשור ליעד המכירות, זה כבר סיפור אחר.

כמו בשוק הרכב הארבע-גלגלי, האמריקאים לא ממש נוהרים אחרי רכבים בעלי הנעה חשמלית שתופסים נתח שוק של פחות מ-8%. כשמדובר ברכב דו-גלגלי הסיפור עוד יותר סבוך, בפרט לאור העובדה שבארה”ב התרבות האופנוענית מאד מפותחת ורואה באופנוע כלי להגשמת החופש האישי ברכיבה למרחקים הארוכים, לא בדיוק מה שאופנועים חשמליים מצטיינים בו. מצד שני בניגוד למדינות כמו ספרד ואיטליה שגם בהן פועלת LiveWire, כלים דו-גלגליים פחות נפוצים בערים הגדולות וזה לא משהו שהולך להשתנות בקרוב.

LiveWire LiveWire S2 אופנוע חשמלי הארלי דיווידסון הארלי חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד