אחרי שהושק בתחילת השנה באירופה, ובזמן שבימים אלו נחשפת גרסת הפלאג-אין, נוחת בישראל BYD אטו 2 החשמלי. כבר מהשם ניתן להבין שמדובר באח קטן לאטו 3, כשהשם נבחר כדי ליצור הקשר משפחתי למרות שבסין מכונה הדגם יואן אפ. בפועל וגם מבחינת המכלולים אטו 2 הוא גרסת הקרוסאובר של הדולפין.
זה אומר ש-BYD מכוונת עם האטו 2 לאחת מהקטגוריות הזוכות לתנופה בשנה האחרונה בישראל, זו של רכבי קרוסאובר קומפקטיים המשתייכים לסגמנט B מבוססי מכוניות סופרמיני, אך מספיק גדולים כדי לשמש תחליף לקרוסאובר משפחתי מלא. נתוני המידות של אטו 2 מגבים זאת, עם אורך של 431 ס”מ, בסיס גלגלים של 262 ס”מ ורוחב נדיב יחסית של 183 ס”מ, זאת לצד תא מטען גדול יחסית בנפח של 450 ליטרים.
BYD אוטו 2 חולק כאמור בסיס עם הדולפין ובנוי על בסיס פלטפורמת e-Platform 3.0 של החברה. זה אומר שילוב של סוללת הלהבים של BYD כחלק מרצפת הרכב, טעינת AC תלת פאזית (עד 11 קילוואט), תמיכה בטכנולוגיית טעינת DC מהירה,V2L לאספקת חשמל למכשירים חיצונים ועדכוני OTA. המנוע החשמלי מותקן מלפנים ומניע את הגלגלים הקדמיים, כשהוא מספק 204 כ”ס ו-31.6 קג”מ המאפשרים לאטו 2 להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-8 שניות בדרך למהירות מרבית של 160 קמ”ש.
לישראל מגיע BYD אטו 2 רק כעת, זאת לאחר שהיבואן המתין לתחילת השיווק בעולם של גרסת הסוללה הגדולה המתאימה יותר לטעם הקהל המקומי. הסוללה מסוג LFP (ליתיום-ברזל-פוספט) היא בעלת קיבולת של 64.8 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של 430 ק”מ לפי תקן WLTP. טעינת ה-DC תאפשר למלא את הסוללה מ-30% ל-80% ב-19 שניות על פי הצהרת BYD.
בישראל ישווק BYD אטו 2 ברמת גימור אחת המכונה Comfort הכוללת מסך מרכזי בגודל 12.8 אינץ’ הנע על צירו, מפתח חכם, מושבים מתכווננים חשמלית, גג שמש פנורמי קבוע וחשוקים קלים בקוטר 17 אינץ’. מפרט הבטיחות כולל בלימת חירום גם בנסיעה לאחור, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב, התרעה על תנועה בשטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
מחירו של BYD אטו 2 החשמלי עומד על 149 אלף שקלים, כ-2,000 שקלים פחות ממחירו של ג’אקו 5 החשמלי המקביל במידותיו וכ-3,000 שקלים פחות מהמחיר הרשמי של צ’רי FX החשמלי. שיווק גרסת הפלאג-אין ההיברידית של BYD אטו 2, שתהיה אלטרנטיבה ייחודית בסגמנט הגודל זה, יחל בישראל כבר בשבוע הבא.


