ימאהה R7, השם הזה מעביר צמרמורת אצל כל חובב מירוצים ותיק. האופנוע המקורי, היה חיית סופרבייק טהורה שיוצרה רק ב-500 יחידות למטרת הומולוגציה. הפרויקט הזה אולי לא היה סופר-מוצלח בראי ההיסטוריה, אבל עדיין מדובר באחד מהאופנועים היפניים הנחשקים, הנדירים והיפים ביותר שיוצרו אי-פעם.
בואו נקפוץ 23 שנים קדימה אל העידן הנוכחי. קטגורית הסופרספורט נגוזה, ובמקומה צצים כלים ספורטיביים עם יחידות הנעה שפויות, מחיר זול ושימושיות גבוהה יותר. ימאהה נכנסים למקום הזה עם הפלטפורמה הסופר-מוצלחת של ה-MT07. אז אחרי שזיעזעה את עולם האדוונצ’ר עם הפלטפורמה הזו, היא תנסה לעשות את אותו דבר לקטגורית הספורטיביים הבינוניים.
המתכון פשוט למדי. אותו CP2 מוכר (74 כ”ס) מניע גם את הגרסה הזו. הוא מקבל ניהול מנוע שונה, יניקת אוויר משופרת ומערכת פליטה חדשה. יש גם יחס העברה קצר יותר להילוך השני ובימאהה טוענים שהטווין הגמיש הזה שומר על התחושה העבה של רצועת הכוח ומקבל תגובות נשלטות ומדויקות יותר למצערת.
השינויים הגדולים יותר נשמרים למעטפת ולמכלולים. מעבר לעיצוב החדש, המושב הצר יותר ועוד התאמות לייעוד החדש, אפשר למצוא כאן שינויים מהותיים. הרגליות הוזזו לאחור, מלפנים יש קליפ-אונים אלו נועדו להקל על תפעול ברכיבה מהסוג הנכון. בימאהה מספרים עם היעילות האוירודינמית של המעטפת.
בחזית המתלים אפשר למצוא מזלג מתכוונן באופן מלא של קאיאבה מלפניה (בקוטר 41 מ”מ) וגם את הבולם האחורי ניתן לכוונן באופן מלא. הבלמים הראדיאלים (גם המשאבה) לופתים צמד דיסקים בקוטר 298 מ”מ מלפנים (נשמע לכם מוכר?). עוד לטובת החידוד בסיס הגלגלים התקצר במעט וזווית ההיגוי חדה יותר. למי שחייב, קוויק-שיפטר הוא אופציה בתשלום (אצלנו? עדיין לא ידוע) ואין מערכות עזר לרוכב (למעט ABS).
עכשיו לשאלת השאלות – כמה? למרות עלותו הנמוכה של MT07 רגיל, אנחנו משערים שהמחיר יהיה באזור ה-70,000 שקלים (פלוס מינו באיזור הטנרה 700). אם ימאהה הצליחה לצקת קצת “רייסריות” לתוך ה-R7, כמו שיצקה “אדוונצ’ר-ראלי” לתוך הטנרה, זה עומד להיות אופנוע מעניין מאוד למי שרוצה ניחוח ספורטיבי, מבלי ללכת עד הסוף.