ידיעה שפורסמה ב-MCN מבשרת על סופו של אחד מדגמי הספורט הנמכרים ביותר של הונדה בעידן המודרני, ובכלל – CBR600RR. על פי הידיעה, החל מ-1 בינואר 2017 יכנס לתוקפו תקן זיהום אוויר ורעש – EURO4 באירופה, וה- 600RR אינו עומד במגבלתו התקן. הודעה רשמית טרם יצאה מהיצרן, אך ככל הנראה מדובר על כך כי לא מתוכנן מחליף לדגם המיתולוגי. ה-600RR שהוצג ב-2002 לציבור ושינה בין לילה את יחסי הכוחות ואת מיצוב היצרן בקטגוריה, מ”משתרך מאחור” למוביל שוק. ה-RR מכוון המסלול החליף את דגם ה-F הותיק והמוצלח שכבר לא עמד בתחרות מול יריביו הספורטיביים.
בהונדה החליטו, ככל הנראה, לזנוח את תחום הסופרספורט ועשו זאת מטעמים מובנים. שוק האופנועים האירופאי חווה צניחה במכירות של אופנועי ספורט. אופי האופנוען הממוצע וגילו דוחקים את קטגוריית הביניים של אופנועי הספורט אל שולי טבלאות המכירות. פרופיל הרוכב הממוצע של היום מצביע על רוכב מבוגר יותר מאשר עמיתו מלפני 15 שנים ובחתך סציואקונומי גבוה יותר.
יש לו דרישות אחרות כמו נוחות, למשל, דרישה אותה ה-RR לעולם לא באמת יכול למלא. דרישה אחרת שהגיעה מקבוצות המיקוד היא של אופנועים יותר וורסטיליים ופחות ממוקדים למסלול. בנוסף לכך,הפופולריות הירודה של מרוצי הסופרספורט (אני מתערב איתכם שאתה לא יודעים מי האלוף המכהן השנה בקטגוריה) ומחירי האופנועים שכמעט הדביקו את קטגוריית הליטר בעוד הפרש הגודל הפיזי והמשקל בין הקטגוריות כמעט נמחק- ייתרו למעשה את הצורך ללקוח להסתפק בנפח מנוע קטן יותר אי לכך גרמו למכירות לצנוח ולהונדה להחליט בצער על סוף עידן ה-600RR.
לקראת שנת הדגם 2017 הונדה תרכז את משאביה ב-CBR1000RR החדש, וברב המכר שלה בקטגוריית הביניים, הכלי הורסטילי CBR650F. להשלמת הליין ישנם גם דגמי ה-CBR500R וה-CBR300R.
תקנות הזיהום אמנם מאשרות ליצרן להמשיך למכור את הדגמים שמכר לפני כניסת התקן החדש, אך הונדה יבחרו שלא לנצל את האפשרות. סוזוקי, ימאהה וקאוואסקי תמשכנה בפיתוח דגמי הספורט 600 סמ”ק שלהם, כשהן תרות אחר פתרונות כדי לעמוד בדרישות התקנות החדשות. עם זאת, יש לצפות כי הכרזה רשמית מטעם הונדה על הפסקת ייצורו של ה-RR תשנה את התכניות גם אצל חלק מהיצרנים המתחרים.