אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הונדה, ניסאן ומיצובישי בדרך לאיחוד ב-2026
ראשי » חדשות » הונדה, ניסאן ומיצובישי בדרך לאיחוד ב-2026

הונדה, ניסאן ומיצובישי בדרך לאיחוד ב-2026

אחרי המגעים הראשוניים, שלושת יצרניות הרכב היפניות הודיעו כי הן בדרך לאיחוד תחת חברת על משותפת שצפויה לצאת לדרך בקיץ 2026

אופיר דואק 24/12/2024

בשבוע שעבר עוד היה מדובר על גישושים, אבל כעת הדברים ברורים ונחרצים הרבה יותר. תעשיית הרכב היפנית עומדת בפני שינוי טקטוני כאשר הונדה וניסאן הודיעו אתמול באופן רשמי כי הן בדרך לאיחוד כוחות. למיזוג בין יצרניות הרכב מספק 2 ו-3 בגודלן ביפן צפויה להצטרף גם מיצובישי שנמצאת בבעלות ניסאן, שסיכוייה לשרוד בכוחות עצמה מחוץ לאיחוד הם נמוכים.

בהודעה שפרסמו ראשי שלושת החברות ישנו מתווה ולוח זמנים מוגדר לביצוע האיחוד, כאשר יבוצע החלפת מניות הדדית בין הונדה לניסאן כאשר שתי החברות יהיו מאוגדות תחת חברת אחזקות משותפת. על פי המתווה עד יוני 2025 אמורה להיות מוצגת תכנית האיחוד המפורטת, כאשר באפריל 2026 תהיה הצבעת בעלי המניות לאישור האיחוד. אם הכל ילך כמתוכנן, באוגוסט 2026 יצא האיחוד לדרך כאשר מניות ניסאן והונדה ימחקו מהבורסה היפנית ויתבצע רישום של החברה החדשה.

מהלך האיחוד הגיע לאחר שניסאן נקלעה לקשיים כלכלים לאחר התפרקות הברית ההיסטורית שלה עם רנו שהחזיקה מעמד כ-25 שנים. כחברה עצמאית עם קו דגמים לא אטרקטיבי ופיגור משמעותי בפיתוח טכנולוגיית הנעה חשמלית (למרות היותה מבין החלוצות בתחום), ולמרות תכנית להצגת שלל דגמים חשמליים עתידיים, מצאה את עצמה ניסאן ללא גב ובמצב כלכלי לא פשוט. הדבר הוביל לצמצומים ופיטורי עובדים ולבסוף גם להודעה כי היא מחפשת שותף אסטרטגי חדש, כאשר הערכות אנליסטים היו שהחברה לא תוכל לשרוד יותר משנתיים במצב הנוכחי.

ניסאן


הונדה מצידה מגיעה לאיחוד הזה לכאורה מעמדת כוח, לאחר שבשנים האחרונות יצאה ממשבר והציגה קו דגמים חדש כמעט לחלוטין שהצליחה להרים את מכירות החברה בעיקר בארה”ב. עם זאת, גם הונדה נדרשת להשקעות ענק בתחום ההנעה החלופית ונאלצה לשתף פעולה בתחום עם ג’נרל מוטורס, תוך שימוש בפלטפורמות ההנעה החשמלית של הענקית האמריקאית. שזו חתיכת פגיעה בגאווה היפנית של הונדה.

האיחוד אמור לא רק להציל את ניסאן בטווח המיידי, אלא לספק לכל שלושת היצרניות יציבות כלכלית כדי לשרוד את הטלטלות שעוברת תעשייתה רכב העולמית לאור המעבר לנעה חשמלית והנסיקה המטאורית של תעשיית הרכב הסינית. הדבר יאפשר לרכז כוחות בפיתוח טכנולוגיות חשמליות, לצד ייעול תהליכי היצור והוזלת עלויות בזכות שימוש בספקים וחלפים משותפים.

סדרה 0

על פי ההערכות החברה שתאחד את שלושת היצרניות היפניות תוכל להפוך לשלישית בגודלה בתעשיית הרכב העולמית, עם היקף יצור שנתי של יותר מ-8 מיליון מכוניות.  כחלק מהאיחוד אמור להתבצע שיתוף טכנולוגיות ואיחוד פלטפורמות בין שלושת היצרניות, עם השלמה של הצגת דגמים חופפים. עם זאת מוקדם עדין לדעת כיצד ימוצבו ויתומחרו דגמי כל אחת מהיצרניות ביחס זו לזו, ועד כמה תישמר ייחודיות של כל מותג. בנוסף צריך לזכור שהאיחדו יכלול גם את שתי מותגי היוקרה אינפיניטי ואקיורה המצליחות בעיקר בשוק היפני והצפון אמריקאי, כשגם הן יצטרכו לבצע אדפטציה בקו המוצרים לצד שמירה על הייחודיות. במצב הנוכחי של התעשיה, לא בטוח שתהיה הצדקה עבור החברה המשותפת להחזיק בשני מותגי יוקרה שמתחרים באותן נישות על אותם לקוחות.

איחוד הונדה מיצובישי ניסאן תעשיית הרכב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד