אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האופנוע האחרון של אלביס עומד למכירה
ראשי » דו-גלגלי » האופנוע האחרון של אלביס עומד למכירה
הארלי דיווידסון

האופנוע האחרון של אלביס עומד למכירה

אופנוע ההארלי דיווידסון האחרון שהיה בבעלותו של מלך הרוקנר'ול עומד עתה למכירה פומבית, עם כ-2,000 ק"מ בלבד על השעון, לוחית רישוי ורישום מקוריים על שמו של אלביס

אופיר דואק 17/05/2023 צלם: Mecum Actions

מכוניות ואופנועים שהיו בבעלות מפורסמים זוכים תמיד לתשומת לב וביקוש על ידי אספנים, לאו דווקא מהתחום המוטורי, וככל שהמפורסם הוא בעל יחוס והשפעה תרבותית גדולה כך עולה הייחוס והערך של כלי הרכב שהיה בבעלותו. אופנוע ההארלי דיווידסון אשר לפניכם זוכה לרמת הייחוס אולי הגבוהה ביותר שניתן לבקש בעולם האספנות, כאשר הוא היה שייך לאלביס פרסלי – מלך הרוקנ’רול שגם היום עשרות שנים לאחר מותו יש לו מיליוני מעריצים ורבים שרבים מהם מוכנים לשלם המון כסף עבור כל מזכרת ממנו.

אלביס פרסלי היה חובב אופנועים מושבע, בעיקר אופנועי הארלי דיווידסון והוא החזיק בבעלותו ככל הידוע לפחות 12 אופנועי הארלי וגם נצפה ותועד רוכב עליהם מעת לעת. הדגם החביב עליו ממנו החזיק כמה יחידות היה FLH הידוע גם כ”אלקטרה גלייד”, דגם התיור היוקרתי של החברה באותם ימים בעל מנוע בנפח 1,200 סמ”ק וארבעה הילוכים. זהו גם האופנוע משנת 1976 המוצע כעת למכירה בבית המכירות MECUM בוינסקונסין.

מדובר באופנוע האחרון אותו רכש אלביס זמן קצר לפני מותו, כאשר לאופנוע מצורף מסמך הרישום המקורי של האופנוע בקליפורניה מתאריך ה-11 לאוגוסט 1976 בחתימתו של פרסלי והוא עדין נושא את לוחית הרישוי המקורית. אלביס כידוע נפטר בקיץ 1977 כך שהאופנוע לא ממש היה בשימוש. למעשה היום רשומים על מד האוץ שלו 1,261 מייל בלבד (כ-2,000 ק”מ) מה שהופך אותו גם ללא היחוס לחתיכת פנינה נדירה לאספנים, בפרט בהתחשב בעובדה שהוא אחד מתוך 750 כלים בלבד שיוצרו במפרט הזה. זמן קצר לאחר מותו של אלביס האופנוע נמכר לבעל בית מלון שהציג אותו כאטרקציה לתיירים, ובשנת 1983 נמכר למוזיאון בדרום דקוטה שם אוכסן במשך 36 שנה, עד שנמכר בשנת 2019 לאספן במחיר של כ-800 אלף דולר.


כעת האופנוע הנדיר עומד שוב למכירה באירוע שיערך בעוד מספר ימים והוא צפוי להימכר במחיר גבוה עוד יותר. רק לשם השוואה, הארלי דיווידסון FLH מאותה תקופה במצב מושלם ללא היחוס המדובר מוערך רק בכ-20 אלף דולר. אגב, גם כשיעבור לבעלים החדש הסיכויים לראות אותו נע על כביש ציבורי יהיו קלושים ולא רק מחשש לשלמות האופנוע. כדי שניתן יהיה לרשום את האופנוע באופן חוקי לתנועה הוא יאלץ לוותר על לוחית הרישוי ELVIS עם הרישוי המקורי מקליפורניה, מה שיגרום לערכו לצלול באופן מיידי בעשרות אחוזים.

הבעלים: אלביס אהרון פרסלי

אלביס אלביס פרסלי אלקטרה גלייד הארלי דיווידסון הארלי דיווידסון FLH מכירה פומבית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד