לפני מספר שבועות חשפה אסטון מרטין את DB12 החדשה וחילצה אנחת רווחה מקרב חובבי הרכב. אמנם מנוע ה-V12 המסורתי יצא לפנסיה, אך הספורט טורר היפיפייה של אסטון ממשיכה לעשות שימוש במנוע שורף בנזין ללא עזרה חשמלית כלשהי. אלא שגם אסטון מרטין לא יכולה להתעלם מהדרישות לדאגה לאיכות הסביבה ומעידן ההנעה החשמלית, כשהיא חושפת את תוכניות החשמול העתידיות שלה שכנראה מבשרות על כך שה-DB12 צפויה להיות ככל הנראה שירת הברבור לעידן הבעירה הפנימית.
בחמש השנים הקרובות תשקיע אסטון מרטין 2 מיליארד פאונד בפיתוח פלטפורמה ייעודית וטכנולוגיות הנעה חשמלית, כאשר המטרה הסופית היא שעד סוף העשור כל דגמי החברה יהיו חשמליים או בעלי סיוע חשמלי כלשהו. הפלטפורמה החשמלית של אסטון מרטין תפותח יחד עם חברת לוסיד האמריקאית המייצרת היום את ה-Air – אחת מהמכוניות החשמליות המתקדמות ביותר כיום. לוסיד תעניק לאסטון מרטין גישה למנועים החשמליים, מערכת הטעינה וסוללות מתקדמות.
הדגם החשמלי הראשון של אסטון מרטין על בסיס הפלטפורמה החדשה יופיע בשנת 2025, אך עוד לפני כן תציג החברה את מכונית הפלאג אין ההיברידית הראשונה שלה. מדובר במכונית ההיפרקאר הקיצונית ולהאלה (Valhala) שתשלב את מנוע ה-V8 כפול המגדשים המוכר של אסטון מרטין (במקור של AMG) עם מנוע חשמלי שיצרו יחד הספק משולב של למעלה מ-1,000 כ”ס שיאיצו אתה מכונית ל-100 קמ”ש ב-2.5 שניות.

על בסיס הפלטפורמה החשמלית החדשה צפויה החברה להציג משפחת דגמים שלמה שתכלול מכוניות ספורט, GT וקרוסאוברים ספורטיביים כמו גם מכונית על חשמלית לחלוטין. לצד זאת תמשיך אסטון מרטין להשתמש גם בטכנולוגיות ורכיבים ממרצדס כפי שהיא עושה בשנים האחרונות, כשבין היתר מרדצס תמשיך לספק את מנועי הביערה הפנימית לדגמי הפלאג אין ההיברידים, את מערכת המולטימדיה, מערכותה בטיחות וממשקי התפעול. לצד זאת, ג’ילי הסינית (שהגדילה את אחוזי השליטה שלה באסטון מרטין לאחרונה ומחזיקה גם באחוז שליטה קטן במרצדס) צפויה לספק גם היא גישה למרכז הפיתוח שלה בסין כמו גם גב כלכלי.
עם ההכרזה על תכנית החומש המחשמלת של אסטון, חשפה החברה גם איור המרמז על מכונית ספורט קופה עתידית, שמן הסתם תתבסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה. כרגע אי אפשר לייחס לאיור הדל יותר מידי חשיבות, אך בהחלט ניתן להניח שבאמצע העשור נזכה לראות יורשת חשמלית ל-DBS הותיקה ו/או קאמבק של הואנקוויש כדגם הבכיר הממוקם מעל ל-DB12.