אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ג’יפ רנגלר נפרד ממנוע ה-V8 במהדורה מיוחדת
ראשי » חדשות » ג’יפ רנגלר נפרד ממנוע ה-V8 במהדורה מיוחדת
ג'יפ רנגלר

ג’יפ רנגלר נפרד ממנוע ה-V8 במהדורה מיוחדת

רגע לפני שגם גרסת העל של ג'יפ רנגלר עם מנוע ה"המי" האימתני יורדת מפס הייצור, מוצגת מהדורת פרידה בכמות מוגבלת ועם תג מחיר עסיסי

אופיר דואק 20/03/2024 צלם: יצרן

מנועי V8 הם חלק בלתי נפרד מהתרבות המוטורית האמריקאית, אך בשנים האחרונות הם נמצאים בתהליך דילול בעידן של התייעלות ושיפור צריכת הדלק ופליטות המזהמים. לא מעט דגמים בשנים האחרונות ויתרו על מנוע בתצורה האייקונית, בעיקר באגף האמריקאי של קבוצת סטלנטיס בה מחולפים מנועי ה-V8 בהדרגה במנוע שישה צילינדרים טורי חדש ומוגדש.

דגם נוסף שעומד להיפרד ממנוע ה-V8 השנה הוא ג’יפ רנגלר. רכב השטח הניצחי קיבל בשנת 2020 גרסת V8 שרירית הנושאת את הכינוי 392, כמספר האינצ’ים המעוקבים של מנוע ה”המי” המותקן בה. רנגלר 392 הוצג אחרי שבמפתיע מאז שנות ה-80 לא הציעה ג’יפ גרסת V8 בסדרת רכבי השטח שלה. אלא ששנת 2024 תהיה השנה האחרונה בה תוצע גרסת ה-V8 של הרנגלר, ורגע לפני שהיא יורדת סופית מפס הייצור מוצגת כמובן מהדורת פרידה מיוחדת שתיוצר בכמות מוגבלת, ותהיה למרבה הצער ככל הנראה האחרונה בהיסטוריה.

אגב, זה המקום לציין שהפסקת הייצור של ג’יפ רנגלר 392 נעשית לא רק מסיבות פוליטקלי קורקט ומודעות סביבתית. רמת המכירות של גרסת ה- V8 היא נמוכה ביחס ליתר גרסאות ההנעה של הרנגלר בעיקר בגלל מחירו הגבוה שהוא כמעט פי 2! ממחירו של רנגלר רוביקון ארוך בסיסי. הדבר בולט במיוחד לאור העובדה שגרסת הפלאג אין ההיברידית של הרנגלר כבר מחזיקה כמעט 40% ממכירות הדגם בארה”ב.


כמו כל דגמי ה-392, גם מהדורת הפרידה מגיעה בתצורת רוביקון הקרבית עם מכלולים מחוזקים ונעילות דיפרנציאל, יחד עם הגבהה של 2 אינץ’ ביחס לדגמי הרוביקון הרגילים. ההגבה כוללת גם טיפול היקפי לרכיבי המתלה ובולמי זעזועים משופרים. במהדורת 2024 מקבל ה-392 גם צמיגי BF גודריץ’ קרביים בקוטר 35 אינץ’ על חישוקי בידלוק בקוטר 17 אינץ’ בצבע ברונזה והגבהה נוספת של חצי אינץ’, אלו תורמים להגדלת מרווח הגחון ל-29.5 ס”מ. אל אלו מצטרפים מיגון תחתון המיועד לגלישה מעל סלעים, מגן חזית מאסיבי שמאחורי שבכה מושחרת וכננת WARN לעומס של עד 3.6 טון. אלו מצטרפים לתוספות אבזור לה זכה ה-392 השנה וכוללות מושבים מחוממים ומתכווננים חשמלית ומצלמת שטח קדמית.

יחידת ההנעה המוכרת נותרה ללא שינוי, V8 בנפח 6.4 ליטר המספק 470 כ”ס ו-65 קג”מ ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, המסוגל לשגר את תפלץ השטח ל-100 קמ”ש בכ-4.5 שניות ולגמוע רבע מייל ב-13 שניות. תיבת ההעברה כוללת יחס העברה נמוך ביחס של 2.72 כאשר ממיר המומנט בתיבת ההילוכים מסוגל לייצר יחס זחילה של 48:1. תפריט השטח כולל גם סרני דאנה 44 מחוזקים ומוט  ייצב קדמי מתנתק.
ג’יפ תייצר רק 3,700 יחידות ממהדורת הפרידה של רנגלר 392, מתוכן 3300 מיועדות לארה”ב, 300 לקנדה ורק 100 יחידות אמורות להתגלגל לשאר העולם עבור מי שיהיה מוכן לשלם לא פחות מ-100 אלף דולר על הרנגלר האחרון עם מנוע V8.

ג'יפ ג'יפ רנגלר ג'יפ רנגלר רוביקון רנגלר 392 רנגלר V8 רנגלר רוביקון 392
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד