אין ספור תהפוכות עברו על יצרן אופנועי השטח הספרדי גאס גאס ב-36 שנות קיומו. כעת, לאחר שעבר לבעלות תאגיד פירר (ק.ט.מ) עושה רושם שהוא יזכה לקצת יציבות בחייו. מהבחינה הישראלית, זיכיון היבוא של גאס-גאס עבר לידיים של עופר-אבניר, יבואנית הוסקוורנה, בין השאר.
מסע הרכישות של התאגיד האוסטרי יוצר מצב שלא זכור לנו בתחום הדו-גלגלי. בטח שלא בסצנת האנדורו. זה הזמן לציין שגאס-גאס, עשתה לעצמה שם באופנועי טריאל, ואלו עדיין ממשיכים להיות מיוצרים עם אותם המכלולים המוצלחים. אבל משמעותי יות עבורנו, ועבור העולם הגדול, הם אופנועי האנדורו והמטוקרוס, ואלו, חולקים את המכלולים שלהם עם ק.ט.מ והאסקי. כן, שלושה מותגים שונים, על אותו הבסיס.
בכדי להימנע מקניבליזציה החלוקה בין השלושה מכוונת כך: גאס גאס הזולים והזמינים יותר, מעליהם דגמי ק.ט.מ הרגילים, מעל לאלו דגמי הוסקוורנה ובקצה הפירמידה דגמי הסיקס-דייז של ק.ט.מ. היכן ההבדלים? בגאס גאס תמצא את אותם המנועים, שלדות וכו’, אבל לא תמצא כיוון עומס קפיץ בבולם, מפות הצתה או מאוורר, לדוגמה. מה שכן אפשר למצוא כאן זה מחירים זולים יותר בכ-7 אחוזים לעומת הדגמים הרגילים של ק.ט.מ ובכ-12 אחוזים פחות מדגמי הוסקוורנה.

ההיצע, כראוי לגאס גאס מתחיל באופנועי טריאל עם ארבע דגמים (דו”פ, קירור מים) בנפחים שנעים בין 125 ל-300 סמ”ק ומחירים שמתחילים ב-40,900 שקלים ומטפסים עד ל-47,900 שקלים. אחריהם אפשר למצוא את דגמי המוטוקרוס (125 סמ”ק דו”פ, 250/450 אר”פ) במחירים שנעים בין 39,500 ל-45,000 שקלים). יש כאן גם מוטוקרוסים דו”פ לילדים (50/65/80 סמ”ק) במחירים שנעים בין 21,000 שקלים ל-30,000 שקלים.

את נתח הפעילות העיקרי יתפסו, מן הסתם, דגמי האנדורו. יש כאן ארבעה דגמים. שני דו”פ (בנפח 250 ו-300 סמ”ק) ושני דגמי אר”פ (250/350) סמ”ק כשהמחירים נעים בין 59,000 שקלים עד ל-67,900 שקלים.

המחירים כאמור נמוכים למדי לעומת המקובל אצל האוסטרים. עושה רושם שהתמחור הזה, לאופנועים הללו, שם לו למטרה דווקא מותגי שטח זולים יותר שמצויים בארץ. בהצעה הזו, גאס גאס מנסה לקרוץ אליהם ולהציע להם טכנולוגיה של אופנועים יקרים יחסית במחיר נגיש. בעופר-אבניר מתכננים לחזק את ההצעה האמורה עם פעילות מועדון ענפה וליווי צמוד לרוכבים. בין השאר מציעים שם קורסי רכיבת שטח מותאמים מבית ‘פרו-ריידינג” של כפיר לווין, לכל רוכש של גאס גאס.

במסגרת ההשקה ניתן לנו לרכב על חלק מההיצע של גאס-גאס בארץ לטעימה קצרה. מבחן מלא לדגמים המסקרנים האלו – בקרוב מאוד.