אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
ראשי » מבחני דרכים » ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון

ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון

סדרה 1 הנוכחית מסמנת שינויי כיוון משמעותי מאוד עבוד ב.מ.וו. איך מבצעת הגרסה הכוחנית ביותר בהיצע?

אריאל אלסיבוני 23/03/2020

לפני שניגש אל ב.מ.וו 135 החדשה, בוא נוריד את זה מהלב כבר עכשיו. אני אוהב מכוניות עם הנעה אחורית. שלא תבין אותי לא נכון, יש גם המון מכוניות עם הנעה קדמית וכפולה שאני אוהב. ובאותה נימה יש מכוניות שאוהב אותן גם אם יישארו חלודות לפני רסטורציה מבלי להניע גלגל אחד. לאהבה יש הרבה פנים.

אבל שלא יהיה לך ספק, אהבתי את סדרה 1 הקודמת, לא רק בגלל המעלות הדינאמיות שלה, אלא גם בגלל שהיא שמרה על הנעה אחורית בלעדית בקטגוריה. כי מסיבות שהמדע לא הצליח לפענח עדיין, חובבי רכב שואבים אין סוף הנאה מהחלקה תחת כוח נשלטת יותר או פחות. וכזו, טהורה ואמיתית, עם נעילה נגדית ועשן אפשר לעשות רק עם הנעה אחורית.

אחרי ששמנו את זה מאחורינו, אפשר להתייחס לקומפקטית הלוהטת העדכנית של ב.מ.וו, את דעתי על המעבר להנעה קדמית של הדגם כבר הבעתי בעבר ואני לא מתכונן לדוש בנושא הזה יותר. אז כן אין הנעה אחורית ויחידת ההנעה המשובחת של הדור הקודם. יש משהו אחר. האחרונה נעלמה גם היא. ב.מ.וו 135 החדשה היא ובכן, חדשה לחלוטין. ואנו ניגש אליה כעת בלי דעות קדומות. עד כמה שזה עשוי להיות קשה לאנשים כמוני וכמוך.

ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיווןב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
חדשה ושונה. דור חדש לחלוטין וגישה חדשה לחלוטין
Preview
WhatsApp Image 2020-03-21 at 22.15.05WhatsApp Image 2020-03-21 at 22.15.05Preview
ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיווןב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
היא מתנהגת שונה. מהדגם אותו היא מחליפה ומכל קומפקטית חמה אחרת. מעניין
Preview
ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיווןב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
הביצועים, המהירות בכל כביש, ברמה הגבוהה ביותר
Preview
WhatsApp Image 2020-03-21 at 22.15.08 (1)WhatsApp Image 2020-03-21 at 22.15.08 (1)Preview
WhatsApp Image 2020-03-21 at 22.15.08WhatsApp Image 2020-03-21 at 22.15.08Preview
ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיווןב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
הנדסת האנוש, תנוחת הנהיגה, הטיפוגרפיה וההיגיון המוכרים של ב.מ.וו
Preview
ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיווןב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
קשה לפספס מבחוץ שמדובר בגרסה חמה
Preview
WhatsApp Image 2020-03-21 at 22.15.04 (1)WhatsApp Image 2020-03-21 at 22.15.04 (1)Preview
ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיווןב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיווןPreview

יוצאים לדרך


אני מתחיל ישר בתכל’ס, כי זה מה שמעניין במכונית כזו. על הכביש המהיר ובעיר הבימר הזו מתפקדת בדיוק כמו שאתה מצפה מקומפקטית פרימיום מסוגה. על מצב קומפורט המתלים מציגים יכולת ספיגה סבירה, השיוט נינוח והבידוד מצוין. לדוגמה, ב-100 קמ”ש המנוע מסתובב על 1,650 סל”ד נמוכים ושקטים.

אתה גם מוקף בהרבה אביזרי נוחות ובטיחות מתקדמים. כולם מוצגים ונשלטים על לוח שעונים דיגיטלי מרשים מכאן וממסך מגע מרכזי משם. התפעול של כל אלו מציג את הטיפוגרפיה העדכנית של ב. מ. וו, את ההגשה הטכנולוגית שנותרה ברורה וקלה לתפעול.

יש רמזים ברורים לבאות. ההגה לדוגמא מציע מעט מאוד שטח מת כבר במצב הזה, מגיב לכל נשימה שלך במידיות ודיוק. המושבים לופתים אותך ומקבעים אותך בתנוחת הנהיגה המצוינת. ליטוף דוושת הגז גורם לקו הנבחר להתהדק מעט. זו לא תגובה טבעית, זה הטורסן שמצוי מלפנים מרים קצת את ראשו וגורם לך לרצות לחקור עוד את המכונה הזו.

ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
הנדסת האנוש, תנוחת הנהיגה, הטיפוגרפיה וההיגיון המוכרים של ב.מ.וו

 

רגע, שכחתי את הדבר הכי ברור, המנוע. במוו אומרים שזה מנוע ארבעת הציל’ הסדרתי החזק ביותר שלהם והתחושות בהתאם. עם 306 כ”ס ו-40.8 קגמ הוא בהחלט מניע את הבימר הקטנה בהחלטיות. התחושה בשרנית מאוד, כל לחיצה קטנה או גדולה מניבה משיכה חזקה, רק תוודא שהוא מעל 2,500 סל”ד. המשיכה ההחלטית הזו ממשיכה אל מעבר לקו האדום ב6,000 סל”ד עם שיא הספק שמושג ב6250 סל”ד. יש כאן אפשרות לקצת אובררבינג עם מנתק נימוח ב-6700 סל”ד.

המנוע חלק באופי שלו  כמעט מיידי בתגובותיו. כמעט, כי השהיית הטורבו קיימת ומורגשת, אך היא קלה למדי. הצלילים שממלאים את התא מורכבים מצליל יניק טבעי ומלהיב לבין גרגור מסונטז שבוקע מהרמקולים. זה נשמע טוב, אבל מהרגע שאתה מבין שזה מלאכותי, הקסם הווקאלי נחשף ואובד. כשמתחילים לדרוש יותר מגלים שדוושת התאוצה מרגישה קצת כמו מתג הדלקה או כיבוי. במצבי הנהיגה הספורטיביים התגובות מתחדדות, אולי מתחדדות מדי. השליטה על התיבה במצב ידני מלא, אבל היא לא באמת צריכה אותה מהבחינה הזו.

הגיר מהיר, אבל לא מהיר כמו כפול-מצמדים עדכני. בעומס מלא במצבים האמורים העברה בכל הדחף עלולה לייצר גם חבטה ברורה. לא כשל מכאני, אלא כל תפוקת המנוע שמשוגרת ברגע אחד אל מערכת ההנעה. צריך להיות מדויק מאוד כאן בכדי לייצר תנע חלק, כזה שדרוש בקצוות.

ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
הביצועים, המהירות בכל כביש, ברמה הגבוהה ביותר

 

אל ההר ובחזרה

אם זה נשמע כאילו צריך ללטף את ב.מ.וו M135i בכדי לשטוף מהר כביש מפותל, אז זה נשמע לא נכון. השלדה לא ממש מתרגשת ממה שאתה והמנוע הזה מטיחים בה. היכולת לשנות כיוון טובה מאוד למכונית מהז’אנר הזה, התחושה בטוחה מאוד, אין כאן הפתעות.

ההפתעה היחידה היא האופן שבו כל זה מתבצע. מי שחשב שב.מ.וו תייצר קומפקטית שתרגיש כמו גרמניות אחרות בז’אנר – טעה. קודם כל ההגה, מהיר מאוד כבר אמרנו. המשקל סביר, הדיוק טוב ועיקר התלונות יהיו סביב תחושה מלאכותית סביב מרכוזו. מסוג הדברים שצצים בשינויי כיוון מהירים מצד לצד. אין הרבה כאלו. עוד הפתעה שנחה בפרונט היא פעולת הדפרנציאל  הננעל. זהו דיפ’ מכאני מסוג טורסן, וכשמו כן הוא. כל נגיעה בדוושת הגז עם הפניה של ההגה מקבל תגובה ממנו. העוצמה משתנה לפי עומק ההפניה והלחיצה.

את התחושה הזו אתה מכיר, אולי, ממכוניות הנעה קדמית עם דיפ’ מכאני אחרות. תחושה של משיכה אל תוך הפנייה. לא משהו טבעי, כזה שגורם לך לחזור לפעמים מוקדם יותר לגז ולחפש את המשיכה הזו, לבנות עליה. אבל בלי ספק יעיל מאוד שצריך להעביר כל-כך הרבה כוח, דרך גלגלים קדמיים.

ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
קשה לפספס מבחוץ שמדובר בגרסה חמה

 

לזה מתווספת ההנעה הכפולה, ששולחת עד 50 אחוז מהמומנט לגלגלים האחוריים. המעבר הזה מורגש, ברור ומוסיף כאן עוד משהו להתייחס אליו. השילוב בין ההיגוי המהיר, הדיפ’ הקדמי הנחוש והתנע מהגלגלים האחוריים לא מרגיש דומה לשום דבר אחר. אתה מרגיש את הכוח עובר ממקום למקום, את המכונה כאילו מסתובבת סביב צירה ופונה בצורה נלהבת.

לזה אפשר, וצריך, להוסיף תגובות טובות מהשלדה להעברות משקל, תת-היגוי קל מאוד במגבלות ותוצאה מהירה מאוד על הכביש. על כבישים לחים או חלקים אפשר לגרום לישבן לפסוע פסיעה תחת כוח. משעשע, אבל לא יותר מזה. אפשר להשיג כאן היגוי יתר מחבק אייפקסים בעזרת העברת משקל. זה תמיד נחמד. הבלמים משלימים חבילה דינאמית מרשימה מאוד ובעלת יכולת אדירה. תמיהה אחת עולה מול בחירת הצמיגים החסכוניים של קונטי כאן. עם צמיגים אוחזים יותר, הקצב היה הופך למרשים אפילו יותר.

עולם חדש

לא נהגתי בגרסאות הפשוטות יותר של סדרה 1 החדשה. עניין אותי לראות איך ב.מ.וו יתקפו את נושא הקומפקטית החמה היוקרתית, עם הפלטפורמה הזו. עניין אותי לדעת אם זה יהיה חיקוי לדברים הקיימים, עוד חמה גרמנית לוהטת, או שהם יצליחו לייצר חוויה שונה, חדשה. בכל הקשור לאיך שהיא מרגישה ופונה, ב.מ.וו M135i בהחלט מייצרת גישה שונה וייחודית לה. למרות קבלת הפנים העויינת, התוצאה מרשימה בהחלט.

ב.מ.וו M135i במבחן: שינוי כיוון
היא מתנהגת שונה. מהדגם אותו היא מחליפה ומכל קומפקטית חמה אחרת. מעניין

 

עבור רוב האנשים בסגמנט הזה, זו בשורה מצוינת. לקבל יכולת גבוהה, ביצועים משובחים וגם את השימושיות המשופרת שמציעה הפלטפורמה הזו. גם אי-אפשר לשכוח, שעבורם הבימר הזו, ביום-יום, תרגיש יוקרתית, מאובזרת, נעימה ובטיחותית. האם זה מצדיק את המחיר הגבוה? שאלה מצוינת. ואנחנו? אנחנו אף פעם לא נהיו מרוצים, אנחנו תמיד נרצה את סמל המדחף מעל שישה ציל’ בשורה, שמעבירים את כוחם אל הגלגלים האחוריים, רצוי דרך גיר ידני ודיפ’ ננעל. תקועים בעידן פשוט יותר, אחר.

נתונים: טורבו, 1,998 סמ”ק, 306 כ”ס מ-4,500 סל”ד עד 6,250 סל”ד, 45.8 קג”מ, מ-1,750 סל”ד עד 5,000 סל”ד, 1,525 ק”ג, 7 ק”מ/ל’ (מבחן), 4.8 ש’, 250 קמ”ש, 370,000 שקלים

 

 

M135i ב.מ.וו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד