אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו K1600GTL (רכיבה ראשונה): גרנד-טוריסמו
ראשי » מבחני דרכים » ב.מ.וו K1600GTL (רכיבה ראשונה): גרנד-טוריסמו

ב.מ.וו K1600GTL (רכיבה ראשונה): גרנד-טוריסמו

אופנוע התיור הגדול של ב.מ.וו עבר עדכון מקיף. השינויים המבורכים לא משנים את העובדה שזה אופנוע שפורץ את הגדרות הקטגוריה ואפילו מחייב המצאת סגמנט חדש

אריאל אלסיבוני 12/06/2023

ההגדרה אופנוע תיור גדול קטנה על ב.מ.וו K1600GTL. לטעמי היא תמיד היתה קטנה עליו. יש כאן הרי הרבה יותר ממה שצריך. כל RT לצורך העניין ייספק לחלוטין את צרכי התיור הממוצעים – בטח המקומיים. בתור מישהו שרכב מחרמון לאילת דרך השטח עם קטנועי 50 סמ”ק, אני יכול להבטיח לך שלצרכי תיור ישראליים ה-GTL הוא אוברקיל מוחלט.

כן, מי שלוטש עניו לעבר אופנוע כזה או דומיו (אין הרבה כאלו…) לא מחפש יעילות ונוחות לטיול הבא לרמת הגולן. הוא מצפה להרבה יותר מזה. הוא מצפה, דורש, לטוב ביותר מכל העולמות. זה מכניס אותנו למקומות של פאר, יוקרה. וכך בהחלט אפשר להגדיר את הבימר הזה. מכל זווית שבוחרים לגעת בו, רואים את המקסימום. את המקסימום שהיצרנית הזו יכולה לדחוף על שני גלגלים. המקסימום שהמוח האנושי מסוגל לקלוט ולתפעל בנוחות וקלות מהצד הזה של 400 הק”ג.

אני חייב להתחיל במנוע. כן ששת הציל’ שנתונים בתוך השלדה הזו לא חדשים. הם עברו רענון מקיף – תקנות יורו וזה – אבל מה שהם יודעים לעשות לא התשנה במאום. וזו בשורה מצוינת, כי זה לטעמי המנוע הטוב ביותר בייצור סדרתי נכון להיום (ולא משנה על כמה גלגלים). שישה ציל’, בנפח 1,649 סמ”ק, שמייצרים 160 כ”ס ו-18.3 קג”מ. נתון ההספק אולי לא נשמע מרשים בעידן טילי הקרקע-קרקע בוא אנו חיים, אבל תאמין לי זה לא הסיפור כאן. גם היכולת של המנוע הזה להתנהל בסל”ד אפסי רגע אחד ולטוס לקו האדום ברגע אחר זה לא העניין.

ב.מ.וו K1600GTL
כנראה המנוע הטוב ביותר בייצור סדרתי היום. על שניים או על ארבעה

 


כל הסיפור כאן הוא הדרך בא המנוע הזה מוסר את הכוח, עם בנייה אחידה שלא נפסקת. דחיפת משי שנותנת עוד ועוד ומייצרת צלילים שעברו מהעולם הזה. על ארבע גלגלים, ב.מ.וו בנתה לעצמה שם עם מנועים שישה ציל’ בשורה כאלו. היום השישה בטור היחיד שהיא מייצרת נמצא בסדרה הזו. ובכל פעם, שאני מניף רגל מעל איזה K1600 כזה, אני מופתע מחדש מחד ומתמלא צער מאידך.

ב.מ.וו K1600GTL
הוא גדול, אבל ידידותי

 

הסיפור השני כאן הוא של קסם הנדסי. אופנוענים רציניים עם גחמות ספורטיביים לא מתים על סידורי הפראלבר והדואלבר של ב.מ.וו. אנחנו בד”כ מעדיפים משהו שיידבר אלינו במקום שיבודד אותנו. אבל כאן, הסידור הזה, יחד עם הגיאומטריה המוצלחת והמתלים הסמי אקטיביים של החברה, מתלבש בול בפוני. כי אם יש משהו שאתה רוצה באופנוע כזה, לפני הכל, זה בידוד מוחלט ממה שקורה על הכביש. שלא יטריד אותך ביכולת המקצועית של פועל סלילה כזה או אחר. ואת זה הבימר הזה עושה בצורה מושלמת.

ב.מ.וו K1600GTL
איך וכמה מהר אתה רוצה להעביר את הק”מ הבאים?

 

מהצד השני, עם בחירה במצב דינאמיק, הסיפור יודע גם להתחדד. ערד-מצדה הוא לא בדיוק כביש שעושה הנחות לאופנועים גדולים וכבדים, אבל ב.מ.וו K1600GTL לא ממש התרשם מהתוואי התזזיתי. ההיגוי זריז מספיק, היציבות הכיוונית משובחת, והלוויתן הזה זז מצד לצד ומאיץ בחוזקה בין פנייה לפנייה. תלונות? יש אחת. עם כל-כך הרבה משקל ובידוד, בכביש מהסוג הזה, קשה לקרוא להיגוי סופר מדויק. ברור שהוא מעדיף מקומות פתוחים יותר ופחות עומס. אבל הבדיקה הקיצונית הזו הגיע בכדאי לבדוק איך הוא מתנהג דווקא בפינות נידחות וצפופות כאלו. הוא צלח אותה בהצלחה. מיותר לציין, שבכבישים פתוחים יותר, הוא מרגיש עליונות. נוח, מהיר, מפנק. כוון, סע ונמנם.

ב.מ.וו K1600GTL
טכנולוגיה יש. והרבה. המסך אדיר מידות ונוח לשימוש

 

ואין ברירה צריך לדבר גם על כל הציוד והאבזור האלקטרוני. אתם מתים על זה לא? אז המובן מאליו הוא צמד מושבים גדולים, נוחים פשוט נפלאים שמציעים נוחות גבוהה לרוכב ולמורכבת שלו. הארגזים עם שליטה מרכזית (נוח…) אדירים גם הם כשהאחורי ייבלע לתוכו שתי קסדות מלאות בנקל. יש גם חימום למושב, ולידיות וזה נחמד מאוד כי בזמן המבחן ירד לא מעט גשם ועם מיגון הרוח על המצב העליון, כל אביזרי החימום עובדים ובמהירות של כ-160 קמ”ש – לא נגעה בי טיפת גשם וגם היה לי חמים ונעים.

ב.מ.וו K1600GTL
בין השאר אפשר לכייל את הכפתורים הללו לפי צרכיי הרוכב. סתם דוגמה

 

החידוש העיקרי של ב.מ.וו K1600GTL לשנה הזו הוא מסך הענק (10.25 אינץ’) החדש של ב.מ.וו. הוא קל מאוד לתפעול, מציע יכולת חיבור לטלפון החכם, שולט על מערכת שמע חדשה ויש לו גם תצוגה מפוצלת סופר-שימושית. זה מצטרף לשלל מערכות העזר המתקדמות שיש כאן וגם למצבי הרכיבה השונים ולתאורה הקדמית החכמה. חכמה מאוד צריך לומר, כזו היודעת לנוע ולהאיר את הדרך תוך התחשבות בהטייה, תאוצה ובלימה. מה שאין כאן, ואולי מה שמדגים לנו שמדובר בפלטפורמה וותיקה למדי – זו את בקרת השיוט האדפטיבית שחווינו בדגמים אחרים. לא הפסד גדול – גם לא באופנוע עם ייעוד כזה.

K1600GTL (1 of 10)K1600GTL (1 of 10)Preview
K1600GTL (2 of 10)K1600GTL (2 of 10)Preview
ב.מ.וו K1600GTLב.מ.וו K1600GTL
טכנולוגיה יש. והרבה. המסך אדיר מידות ונוח לשימוש
Preview
ב.מ.וו K1600GTLב.מ.וו K1600GTL
בין השאר אפשר לכייל את הכפתורים הללו לפי צרכיי הרוכב. סתם דוגמה
Preview
ב.מ.וו K1600GTLב.מ.וו K1600GTL
איך וכמה מהר אתה רוצה להעביר את הק"מ הבאים?
Preview
ב.מ.וו K1600GTLב.מ.וו K1600GTL
הוא גדול, אבל ידידותי
Preview
K1600GTL (8 of 10)K1600GTL (8 of 10)Preview
K1600GTL (7 of 10)K1600GTL (7 of 10)Preview
K1600GTL (6 of 10)K1600GTL (6 of 10)Preview
ב.מ.וו K1600GTLב.מ.וו K1600GTL
כנראה המנוע הטוב ביותר בייצור סדרתי היום. על שניים או על ארבעה
Preview

 

בשורה התחתונה ב.מ.וו K1600GTL הוא אופנוע פאר מהשורה הראשונה. אולי גם הראשון. הוא מציע יחידת הנעה קסומה וייחודית, נוחות מופלגת, התנהגות יוצאת דופן ועליונות בכל מה שקשור לאבזור ואלקטרוניקה. המחיר? בהתאם. מי שמבקש לעצמו את המקסימום שיש להציע מכל בחינה וזווית לא יטריד את עצמו בכמה אלפי שקלים לכאן או לכאן. אפשר להבין אותו.

מנוע 6 ציל’, 1,649 סמ”ק הספק 160 כ”ס ב-6,750 סל”ד מומנט 18.3 קג”מ ב-5,250 תיבת הילוכים 6 היל’ משקל (רטוב) 358 ק”ג בסיס גלגלים 161 ס”מ גובה מושב 750 מ”מ מחיר 209,000 שקלים

ב.מ.וו K1600GTL
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד