ב.מ.וו F850GS אדוונצ’ר מתחיל את דרכו בישראל. הטווין המקבילי המוכר מקבל תוספות ואבזור התואמים לז’אנר, החביב על הקהל המקומי ובכלל.
רשימת האבזור והשינויים בב.מ.וו F850GS אדוונצ’ר מתחילה עם מיכל דלק גדול יותר, 23 ל’ נפחו, שאמור להציע טווח של למעלה מ-550 ק”מ לפי היצרנית. מעבר לזה ניתן למצוא כאן משקף מתכוונן וגדול יותר, מגיני ידיים מקוריים, רגליות שטח רחבות יותר וגם מגנים ומנשאים שונים.
מעבר לזה אפשר למצוא כאן את לוח השעונים TFT כמו בדגם הרגיל וגם מפתח חכם, תאורת LED וחיישן לחץ אוויר לצמיגי הטיובלס הישובים על חישוקי שפיצים. ב.מ.וו F850GS אדוונצ’ר מוצע כאן בשלושת גרסאות. הראשונה ובסיסית תימכר כאן ב-115,000 שקלים. מעליה ניתן למצוא את גרסת הראלי עם צביעה שונה וחישוקים מוזהבים ב-117,000 שקלים. הבאה ואחרונה היא גרסת האקסלוסיב, המקבלת צביעה משלה, חישוקים מוזהבים וסט מזוודות אלומיניום. עלותה של גרסה זו עומד על 121,000 שקלים.
יש כאן, כמובן, גם מערכות עזר מתקדמות לרוכב. מעבר ל-ABS לפנייה ובקרת אחיזה, יש כאן שני מצבי ניהול מנוע ועוד ארבע מצבי רכיבה ב-Riding Mode Pro של החברה. חלק מאלו מיועדים לרכיבה בשטח. אולי הפרט החשוב ביותר כאן, הוא המשקל והגובה כשגרסת האדוונצ’ר כבדה (244 ק”ג) וגבוהה גובה מושב 875 מ”מ) לעומת ה-F850GS.
עוד הבדלים חשובים נחים במתלים. המזלג נתון בזווית חדה יותר והוא מקבל מהלך משופר של 230 מ”מ (215 מאחור). שינויי הגיאומטריה (לרבות זווית ההיגוי החדה והקטנת המפסע) מתבטאים גם בקיצור קל בבסיס הגלגלים – מעניין יהיה לגלות איך שינויים אלו ישפיעו על ההתנהגות.
מעבר לזה ניתן למצוא כאן את הטווין המקבילי המוכר מהדגם הרגיל. זה אומר שגם כאן יש 95 כ”ס המושגים ב-8,250 סל”ד ומומנט מרבי של 9.3 קג”מ ב-6,250 סל”ד. האופנוע יושק באופן רשמי באירוע הג’ימקאנה המסורתי של ב.מ.וו שייערך ביום שישי הקרוב.