אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו מציגה ב-CES: כך יראה תא הנוסעים בדגמי ב.מ.וו בשנים הקרובות
ראשי » חדשות » ב.מ.וו מציגה ב-CES: כך יראה תא הנוסעים בדגמי ב.מ.וו בשנים הקרובות
ב.מ.וו

ב.מ.וו מציגה ב-CES: כך יראה תא הנוסעים בדגמי ב.מ.וו בשנים הקרובות

ב.מ.וו חושפת בתערוכת CES את מראה תאי הנוסעים בדגמים העתידיים שלה, תוך התבססות על טכנולוגיה חדשה של תצוגה עילית פנורמית ורוחבית

אופיר דואק 08/01/2025 צלם: יצרן

תכנון תאי הנוסעים והנדסת האנוש במכונית השתנו מהותית בשנים האחרונות אם השתלטותם של מסכי הענק וממשקי המגע. יצרניות הרכב מתחרות בינהן “למי יד יותר גדול” עם מסכים שנפרסים בכל פינה, כשגם מכוניות עממיות ובסיסיות יחסית מציעות עשרות אינצ’ים של תצוגה דיגיטלית בתא הנוסעים ולפחות מסך מרכזי אחד גדול.

למרות שהמסכים כבר שולטים בתאי הנוסעים, יצרניות הרכב מחפשות כיצד לשדרג עוד יותר את עושר התצוגה המוצע ברכב, כי בסופו של דבר זה מה שיוצא את אפקט ה”וואו” שגורם להתלהבות באולמות התצוגה בימנו. תערוכת CES בלאס וגאס, שבה באופן מסורתי מוצגים שפע של חידושים טכנולוגים בתחום המסכים והתצוגות הדיגיטליות, היא בדיוק המקום הראוי עבור יצרניות הרכב להציג את הפיתוחים והרעיונות שלהם לגבי איך יראה הקוקפיט במכוניות שיגיעו לייצור בשנים הקרובות.

השנה מציגה ב.מ.וו בתערוכה את פילוסופית ה-Panoramic iDrive החדשה שלה שעשויה להגיע לדגמים סדרתיים שלה כבר בשנים הקרובות. לפי הגישה החדשה ישנם ארבעה אלמנטים עיקריים של תצוגה בתא הנוסעים. כן, עדין ישנו מסך מרכזי גדול המרכז את רוב פונקציות התפעול של הרכב, אך תצוגת המידע העיקרית לנהג תהיה פרוסה לרוחב תא הנוסעים גבוהה בין הקורות הקדמיות, מה שלא יצריך הסטת מבט מהכביש.


מה שמעניין הוא שהתצוגה לא מתבצעת על גבי מסך רוחבי. מדובר למעשה בפאנל עליון שחור עליו מתבצעת הקרנת מידע בטכנולוגיה דומה לזו של תצוגת מידע עילית (HUD) בשלושה מקטעים שונים, כשהוא מחליף גם את לוח המחוונים. בהתאם לכך המידע המוקרן הנמצא מעל קו גלגל ההגה מציג מול הנהג את המידע העיקרי כמו מהירות, מצב ההילוכים, נורות אזהרה ומחשב הדרך כשבקצה היותר רחוק ישנה תצוגה של בקרת האקלים ופונקציות משתנות נוספות. מה שמעניין הוא שהגמישות בהצגת המידע על הפאנל מאפשרת להחליף את מיקום תצוגת המידע לנהג, מה שחוסך את הצורך בהתאמת המכונית לייצור עבור שווקים בהם ההגה ממוקם בצד ימין.

למרות המיקום הגבוה של התצוגה הרוחבית ב.מ.וו לא מוותרת גם על מערכת תצוגת נתונים עילית על השמשה, אשר תציג לנהג בטכנולוגיית תלת מימד מידע והוראות ניווט. את הממשק החדש בתפיסת “ידים על ההגה ומבט על הכביש” אותה מנסים להדגיש בב.מ.וו משלימים מתגים רב תפקודיים על גבי גלגל ההגה שיאפשרו לתפעל את רוב הפונקציות העיקריות באופן מידי, בהן של מערכות הבטיחות והעזר לנהג, מערכת המולטימדיה והתפעול הקולי.

למרות המראה והתחושה העתידנית, ב.מ.וו מצהירה כי אלמנטים מהתפיסה וממשק ה-Panoramic iDrive החדש צפויים להיות מיושמים בהדרגה בדגמים הסדרתיים של החברה שיוצגו מסוף 2025, עם כל סוגי מערכות ההנעה.

CES ב.מ.וו הנדסת אנוש מסכי מידע תערוכת CES תצוגה עילית תצוגה פנורמית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד