אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בעיות משקל: ב.מ.וו M5 החדשה שוקלת יותר ממרצדס G קלאס
ראשי » חדשות » בעיות משקל: ב.מ.וו M5 החדשה שוקלת יותר ממרצדס G קלאס
ב.מ.וו M5

בעיות משקל: ב.מ.וו M5 החדשה שוקלת יותר ממרצדס G קלאס

אחרי שמתרשמים מנתוני ההספק של ב.מ.וו M5 החדשה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיא קובעת שיא שלילי של משקל עצמי שהוא גבוה מכמה מכוניות מגודלות ונכבדות

אופיר דואק 01/07/2024 צלם: יצרן

חובבי הרכב דיברו לא מעט בשבוע החולף על ב.מ.וו M5 החדשה. חלקם התמוגגו מכך שהיא שמרה על מנוע V8, חלקם התרגשו מכך שזוהי ה-M5 החזקה בהיסטוריה שקובעת רף חדש בקטגוריה, וכמובן לא יכלו להתעלם מהעיצוב – עניין קבוע בדגמי ב.מ.וו בשני העשורים האחרונים. בין אם התלהבתם ובין אם לא מהסופר סאלון החדשה הזו, אי אפשר להתעלם מהפיל (תרתי משמע) שבחניה.

כל מהנדס רכב מתחיל יגיד לכם המפתח ליכולת דינאמית גבוהה והנאה הוא משקל נמוך. וכאן, עם כל הכבוד ב.מ.וו M5 החדשה סובלת מבעיית משקל רצינית. אז נכון שהתרגלנו שכל דור חדש כבר יותר מקודמו, פועל יוצא של גידול במידות, תוספת אבזור והניסיון להרים את רמת הבטיחות. אבל המקרה של ה-M5 החדשה חריג בהרבה.

ב.מ.וו רצתה לרקוד על שתי חתונות. מצד אחד להמשיך להציע מנוע V8 שרירי שהוא ציוד מתבקש במכונית סאלון שרירית, ומצד שני להתקין מערכת היברידית עם טווח נסיעה חשמלי ראוי כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים, מה שיאפשר להם בכלל להמשיך למכור M5 עם מנוע V8. התוצאה היא שאמנם עם 727 כ”ס מדובר ב-M5 החזקה בהיסטוריה, אך מדובר גם ב-M5 הכבדה בהיסטוריה, ובפער ניכר.

ב.מ.וו M535i. מייסדת השושלת קלה בלמעלה מטון מה-M5 החדשה

2,435 ק”ג לא כולל נהג. זהו משקלה העצמי של ב.מ.וו M5 החדשה. ליתר דיוק, מדובר ב-540 ק”ג יותר מאשר ה-M5 הקודמת בגרסת הרגילה ו-610 ק”ג יותר מאשר גרסת CS הקיצונית ששקלה “רק” 1,825 ק”ג ללא נהג. לשם השוואה, ה-M5 הראשונה מסדרה E28 (שכונתה בכלל M535i) שקלה כטון פחות מאשר ב.מ.וו M5 החדשה, אם כי למען האמת גם היא נחשבה כבדה יחסית לתקופתה. הדור השני (E34) היה כבד יותר בכמעט 200 ק”ג וקפיצה משמעותית במשקלה של ה-M5 נרשם גם בדור הרביעי בעל מנוע ה-V10, אבל אלו היו משקלים מקובלים לתקופה עבור מכוניות מהקטגוריה.


אם כבר הזכרנו את הקטגוריה, נכון לעתה המתחרה הישירה של ה-M5 היא מרצדס E53 AMG (E63 AMG חזקה יותר צפויה להיות מוצגת בשנה הקרובה) אשר גם היא עושה שימוש במערכת הנעה היברידית נטענת. כתוצאה מכך, גם E53 AMG היא לא מכונית קלה, אך ההסתייעות בחשמל אפשר למרצדס להסתפק במנוע בעל שישה צילינדרים מה שמתורגם בפועל לכך שהיא קלה ב-120 ק”ג משמעותיים מה-M5 החדשה. בהשוואה לאחיות מבית, ה-M5 החדשה כבדה יותר מכל דגמי הכביש הנושאים את סמל חטיבת הביצועים, ואפילו כבדה ב-35 ק”ג מ-X5 M קומפטישן.

באופן מפתיע, הגרסה החשמלית המלאה קלה יותר מה-M5 ההיברידית

 

באופן מפתיע, ב.מ.וו M5 מצליחה לעשות את הבלתי יאומן ולהיות אפילו כבדה יותר מכמה מכוניות חשמליות בעלות סוללת ענק. ב.מ.וו i5 M60 טורינג עם סוללת 81 קוט”ש קלה ב-85 ק”ג מה-M5 איתה היא חולקת את אותה פלטפורמה ומכלולים בסיסיים. ה-M5 אף כבדה ב-70 ק”ג מגרסת הבסיס של מרצדס EQE SUV עם הנעה אחורית  – רכב פנאי מגודל במיוחד.

כאמור, ב.מ.וו M5 מוגדרת כמכונית ספורטיבית, אבל באופן אבסורדי היא כבדה מכמה וכמה רכבי שטח הבנויים על בסיס שלדת סולם כבדה ובעלי סרנים חיים מאסיביים. הב.מ.וו כבדה ב-76 ק”ג טנדר פולקסווגן אמארוק V6, בכמה עשרות ק”ג מפורד ברונקו ארוך, כולל גרסת הווילדטארק מורחבת הסרנים. אם זה לא מספיק, אז מרצדס G500 אותה בחנו זה עתה ונראית עתה ובעלת פרופיל של בניין משרדים קלה בכ-69 ק”ג מהספורט סאלון החדשה של ב.מ.וו (אבל יתר הגרסאות של ה-G קלאס כבר כבדות יותר). זאת כבר קריאת השכמה רצינית למהנדסים במינכן שהלכו קצת רחוק מידי למקום שלא בהכרח ריבוי כוחות סוס יכול להיות פיצוי.

*כל הנתונים בכתבה מתייחסים למשקל העצמי של המכוניות ללא נהג

ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
BMW M5 2024 08BMW M5 2024 08Preview
BMW M5 2024 09BMW M5 2024 09Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW M5 2024 05BMW M5 2024 05Preview
BMW M5 2024 01BMW M5 2024 01Preview
BMW M5 2024 02BMW M5 2024 02Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW M5 2024 03BMW M5 2024 03Preview
BMW M5 2024 04BMW M5 2024 04Preview
BMW M5 2024 06BMW M5 2024 06Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview

ב.מ.וו ב.מ.וו i5 ב.מ.וו M5 משקל עצמי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד