אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
במבט לעתיד: ניסאן מציגה בשנחאי טנדר היברידי בשיתוף דונגפנג
ראשי » חדשות » במבט לעתיד: ניסאן מציגה בשנחאי טנדר היברידי בשיתוף דונגפנג
ניסאן פרונטיר

במבט לעתיד: ניסאן מציגה בשנחאי טנדר היברידי בשיתוף דונגפנג

בזמן שהיא מחפשת בעלת ברית אסטרטגית, ניסאן מציגה טנדר בעל הנעה היברידי שייוצר במפעלי החברה בסין יחד עם דונגפנג וצפוי להגיע גם לשווקים נוספים בעולם

אופיר דואק 28/04/2025 צלם: יצרן

בזמן שניסאן מחפשת שותפה אסטרטגית חדשה לאחר כשלון שיחות המיזוג עם הונדה, הגיעה החברה לתערוכת שנחאי כשהיא משדרת עסקים כרגיל כשהיא חושפת שני דגמים חדשים. שני הדגמים מיועדים לשוק הסיני בתחילה, אך בניסאן מצהירים כי הם גם צפויים להיות מיוצאם גם לשווקים נוספים ברחבי העולם כשהם יכולים לתת עבורה חיזוק משמעותי בשתי קטגוריות חשובות.

הדגם הראשון האו דגם סדאן חשמלי גדול בשם N7 שפותח בשיתוף חברת דונגפנג, עם מנוע והנעה קדמיים וטווח נסיעה של עד 635 ק”מ. בכך הולכת ניסאן בדרכה של מאזדה ומקצרת תהליכים כשהיא מציגה דגם חשמלי ייעודי בשיתוף אחת מהענקיות המקומיות. הדגם השני והמעניין יותר הוא טנדר בעל הנעה היברידית-נטענת הנושא את השם פרונטיר  שצפוי להגיע לייצור כבר בסוף השנה במפעלי ניסאן-זנגזהו המשותפים לה ולדונפנג.

מדובר בדגם ראשון מתוך תשעה דגמים בעלי הנעה היברידית-נטענת או הנעה חשמלית אותם צפויה ניסאן להציג עד שנת 2027 כחלק מתכנית אסטרטגית אותה חשפה לאחרונה שנועדה להראות את הגיוון של החברה בדרכה העצמאית בנפרד מרנו. יתכן מאד שלשיתוף הפעולה עם דונגפנג יהיה חלק משמעותי במימוש האסטרטגיה הזו כעת כשניסאן נמצאת ברשות עצמה.


אם נחזור לפרונטיר, זהו השם בו משתמשת ניסאן עבור הטנדר הקומפקטי שלה עבור השוק האמריקאי חובב הטנדרים – כאשר במשך שנים הוא היה למעשה זהה לניסאן נאוורה לדורותיו המוכר לנו, עד אשר זכה להתפתח לדגם נפרד. ניסאן פרונטיר ההיברידי הוא דגם שונה מהפרונטיר האמריקאי, כשהוא מציג עיצוב בעל מאפייני טנדרים מוכרים אבל חזות מודרנית/עתידנית. למרות שכרגע מדובר באבטיפוס, הוא נראה כמוצר מוגמר למדי בעיצובו החיצוני והפנימי, כאשר סביר להניח שבגרסה הסדרתית לא יהיה שונה בהרבה למעט השמטת פרטים אופייניים לדגמי תצוגה כמו היעדר קורה מרכזית.

לטענת ניסאן עיצובו של הפרונטיר ההיברידי הוא מחווה לדור הראשון של הפרונטיר (שנמכר גם בישראל לתקופה קצה בתחילת שנות ה-90 תחת השם ניסאן פיק אפ). האזכור היחיד שאנחנו הצלחנו למצוא הוא לשלושת כונסי האוויר במכסה המנוע בחזית של הפרונטיר המקורי, שבדגם המודרני מאוזכרים על ידי, איך לא, פסי תאורת לד שמשתלבים בחלק ממופע יחידות התאורה הנרחב  בחזית. כל קשר אחר דורש הרבה דימיון יצירתי מלבד העובדה שלשניהם מרובים ולשניהם יש ארגז מאחור.

יחידת ההנעה של ניסאן פרונטיר ההיברידי מבוססת על מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין בשילוב מנוע חשמלי המותקן בצמוד לתיבת ההילוכים. למערכת ההנעה ההיברידית הספק משולב של למעלה מ-400 כ”ס ומומנט של 81.5 קג”מ. הסוללה בעלת קיבולות לא ידועה מותקנת מעל לסרן האחורי ומתחת לארגז, ןהיא אמרוה לספק טווח נסיעה חשמלי של כ-135 ק”מ על פי התקן האירופאי הישן, מה שאומר כ-100 ק”מ לפי תקן WLTP, כך שמדובר בסוללה לא קונה עם קיבולת של כ-20 קוט”ש לפחות.

לטנדר הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה בין הגלגלים בהתאם לחמישה מצבי נהיגה שונים המוגדרים מראש. לטובת יכולת השטח גם נעילת דיפרנציאל אחורית מכאנית. מצד שני, לטובת נוחות ועידון על הכביש הוא מצויד במתלה אחורי רב חיבורי ולא בסרן חי וקפיצי עלה כמקובל ברוב הטנדרים מסוגו. נתוני יכולת העמסה לא פורסמו. בנוסף יצויד ניסאן פרונטיר ההיברידי ביכולת אספקת חשמל מהסוללה לצרכנים חיצוניים (V2L) בהספק של עד 6 קילוואט בשעה.
הטנדר בגרסתו הסדרתית אמור להיות משווק בסין כבר בסוף השנה, כשיהיה מעניין אם ולאילו שווקים הוא ידיע לאחר מכן. השור האמריקאי כנראה לא יוכל לקבלו בגלל מדיניות המכסים, אבל יתכן מאד שהוא יגיע דווקא לאירופה שם יחליף את הנאוורה המוכר.

Nissan Frontier PHEV 11Nissan Frontier PHEV 11Preview
Nissan Frontier PHEV 10Nissan Frontier PHEV 10Preview
Nissan Frontier PHEV 09Nissan Frontier PHEV 09Preview
Nissan Frontier PHEV 08Nissan Frontier PHEV 08Preview
Nissan Frontier PHEV 07Nissan Frontier PHEV 07Preview
Nissan Frontier PHEV 06Nissan Frontier PHEV 06Preview
ניסאן פרונטירניסאן פרונטירPreview
Nissan Frontier PHEV 02Nissan Frontier PHEV 02Preview
Nissan Frontier PHEV 03Nissan Frontier PHEV 03Preview
Nissan Frontier PHEV 04Nissan Frontier PHEV 04Preview
Nissan Frontier PHEV 05Nissan Frontier PHEV 05Preview

דונגפנג טנדר היברידי ניסאן ניסאן פרונטיר ניסאן פרונטיר היבריד פרונטיר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד