הזיהוי המיידי של בנטלי עבור רובנו הוא עם מכוניות גראן טוריסימו מהירות וסופר מהודרות או לימוזינות על אריסטוקרטיות, אבל היצרנית הבריטית משקיעה לא מעט כדי להזכיר שיש לה מורשת היסטורית ספורטיבית עניפה עם כמה מהמכוניות המהירות ביותר שנבנו בראשית המאה הקודמת. את האזכורים הללו עשתה בנטלי במהלך השנים עם גרסאות הספיד החזקות, לצד גרסאות סופרספורט קיצוניות במהדורה מוגבלת.
בימים אלו חוזרת הסופרספורט להיצע הגרסאות של בנטלי קונטיננטל GT במהדורה מוגבלת של 500 יחידות, תוך ציון 100 שנה להולדת הסופרספורט המקורית. הפעם לא מדובר בעוד גרסה מחוזקת עם קצת איפור ספורטיבי. קונטיננטל GT סופרספורט החדשה מציגה גישה שונה, ובמפתיע היא אפילו חלשה יותר מהקונטיננטל GT הרגילה. אבל זה לא רע, להפך.
בעוד בדור הנוכחי עברה בנטלי לשימוש גורף ביחידת הנעה היברידיות-נטענות, כסוג של פשרת בינים לאור הדחיה במעבר בחוסר רצון להנעה חשמלית, הסופרספורט חוזרת למקורות ומונע על ידי מנוע בעירה פנימית בלבד. זהו אותו מנוע V8 כפול מגדשים המשמש את יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת של החברה, כשהוא מספק 666 כ”ס ו-81.5 קג”מ. זוהי תוספת של כ-60 כ”ס בהשוואה להספק של מנוע זה בדגמי הספיד, אך מדובר בנתון נמוך משמעותית מאשר 782 כ”ס שמתקבלים משילוב הכוחות במערכת ההיברידית.
אל אין לכם מה לדאוג בעל הקשור לביצועים, להפך. הויתור על המערכת ההיברידית והסוללה הגדולה מאפשר חיסכון ניכר במשקל. לכך מצטרפת העובדה כי בניגוד לדגמי הקונטיננטל GT שעושים שימוש בהנעה כפולה מאז 2003 הכוח בסופרספורט החדשה מועבר לגלגלים האחוריים בלבד. לדיאטה תרמו גם שימוש נרחב באלומיניום, לוח גג העשוי מסיבי פחמן והסרת המושבים האחוריים. כן, הסופרספורט היא מכונית דו-מושבית. התוצאה היא משקל נמוך בכמעט 500 ק”ג (!) מהקונטינטל GT ספיד.
בנטלי מתגאים בעובדה שהסופרספורט שוקלת מתחת לשני טון, חתיכת הישג למכונית כה גדולה, מה שהופך אותה למכונית הסדרתית הקלה ביותר שיצרה בנטלי ב-85 השנים האחרונות. בתרגום למספרים זה אומר שהסופרספורט מזנקת ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות, כחצי שניה יותר מאשר בגרסת הספיד ההיברידית, אבל ברור לכם איזה מנוע אנחנו היינו מעדיפים.
מה שחשוב לא פחות, ואפילו יותר, עבור בנטלי בגרסה הזו היא היכולת הדינאמית תוך שבחברה מצהירים שמדובר בבנטלי הממוקדת ביותר בנהג מזה עידנים. את הגיבוי למילים הללו אמורים לספק חלוקת המשקל של 54:46 לטובת הסרן הקדמי, שלל שיפורים ותוספות אווירודינמיות המאפשרות לייצר כוח הצמדה של 300 ק”ג במהירות גבוהות. ואם כבר הזכרנו הנעה אחורית, אז בסופרספורט מותקן גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, אליו מצטרפת מערכת המדמה חלוקת כוח וקטורית באמצעות הבלמים.
עוד תוכלו למצוא הסופרספורט גם היגוי אחורי, מתלים אדפטיביים שכויילו מחדש ומערכת בלימה אימתנית עם דיסקים קרמיים בקוטר 440 מ”מ מלפנים – הגדולים ביותר במכונית סדרתית כיום – עם קאליפרים בעלי 10 בוכנות המבצבצים מאחורי חישוקי 22 אינץ’. מאחור אגבף קוטר הדיסקים הוא “רק” 410 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות.
החשיפה המלאה של בנטלי קונטיננטל GT סופרספורט תיעשה בינואר הקרוב בדובאי, אבל הייצור יחל רק לקראת סוף השנה הבאה ומכוניות ראשונות ימסרו ללקוחות ב-2027. כך שלבעלי הממון יש זמן לחכות ויש גם למה.


