אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה לשורשים: אלפא רומיאו 33 סטרדאלה
ראשי » חדשות » בחזרה לשורשים: אלפא רומיאו 33 סטרדאלה
אלפא רומיאו 33 סטרדאלה

בחזרה לשורשים: אלפא רומיאו 33 סטרדאלה

רגע לפני שהיא נכנסת לעידן חדש מציגה אלפא רומיאו מכונית על חדשה במהדורה מוגבלת, שקורצת לעבר המפואר ותוצע בתצורה של מנוע בנזין או עם הנעה חשמלית מלאה

אופיר דואק 31/08/2023 צלם: יצרן

מאז הפכה לחלק בקבוצת סטלנטיס, ואחרי שנים ארוכות של דשדוש נמצאת אלפא רומיאו בפתח עידן חדש. תכנית חומש חדשה שתכלול הצגת קו דגמים חדש ומודרני ומעבר מהיר להנעה חשמלית אמורים להיות הסיכוי האחרון של אלפא רומיאו לשרוד. בינתיים, עד אשר תציג אלפא רומיאו את קו המוצרים החדש שלה, ואחרי האכזבה מהטונאלה הפושר, מנסים האיטלקים לשמר את ההילה הרומנטית והספורטיבית של המותג.

הדרך לשם היא על ידי הצגת מכונית על חדשה ועתירת טכנולוגיה בשם 33 סטרדאלה שנחשפה כעת כשנה לאחר דגם הקונספט. הבחירה בשם לא מקרית. השם 33 סטרדאלה שימש את אלפא רומיאו בשנת 1967 עבור גרסת כביש  לטיפו 33, ממכוניות המירוץ המצליחות ביותר בהיסטוריה של אלפא רומיאו. רק 18 יחידות של הסטרדאלה נוצרו והפכו להיות פריט אספנים ברמה הגבוהה והנחשקת ביותר.

לא רק השם דומה. העיצוב של אלפא רומיאו 33 סטרדאלה החדשה הוא מחווה מפורטת ומתקדמת לעיצוב המקורי. זה כולל את חופת הפנסים הקדמיים המשתלבת אל תוך הכנפיים הקדמיות, ממשיך בחופה המעוגלת של תא הנוסעים ומגיע עד לדלתות כנפי השחף השקופות בחלקן העליון ומהוות למעשה חלק מהגג. לצד המודרני תורמים יחידות תאורת הלד מלפנים ומאחור, כולל אור הבלם המרכזי בצורת משולב בשמשה האחורית, לצד עזרים אווירודינמיים כמו החרב הקדמית התחתונה ומסיטי הרוח הנמתחים בדופן המכונית אל תוך הכנפיים האחוריות העשויים סיבי פחמן.


 

 

תא הנוסעים מינימליסטי ומשלב גם הוא בין טכנולוגיה עדכנית למראה קלאסי. לוח המחוונים דיגיטלי בעל תצוגה משתנה, פתחי המיזוג מוסווים בין משטחי לוח המכשירים והמתגים הבודדים לתפעול המערכות פזורים בין הקונסולה המרכזית לתקרת המכונית, כאשר הכל עשוי אלומיניום מלוטש, וכך כם שני המנופים המשמשים כבורר הילוכים. המינימליזם הולך צעד רימה כאשר אין תא כפפות, ומקום זאת מותקן נרתיק עור מול ברכי הנוסע שמלפנים.

כאמור אלפא רומיאו נמצאת בפתח עידן החשמל, והסטרדאלה אמורה להצעיד אותה לשם. מדובר במכונית החשמלית הסדרתית הראשונה של אלפא רומיאו, אשר עושה שימוש ביחידת הנעה בהספק כולל של 750 כ”ס עם טווח מרבי מובטח של 450 ק”מ. מעבר לכך לא חושפים באלפא רומיאו פרטים טכניים כלשהם ומעדיפים להתמקד, למרבה השמחה, בגרסה השניה של הסטרדאלה שתונע על ידי מנוע בעירה פנימית.

המנוע הוא V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר המספק 620 כ”ס, שהוא מעביר את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שמונה יחסי העברה. אם זה נשמע לכם מוכר זה כיוון שהנתונים הללו זהים ליחידת ההנעה של מזראטי MC20, שככל הנראה היא הבסיס ל-33 סטרדאלה, אבל באלפא לא יודו בכך בפה מלא. ההספק אמנם נמוך מזה של הגרבה החשמלית אך, ה-33 עדין מסוגלת להציג ביצועי על, כאשר לטענת אלפא היא תאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3 שניות בדרך למהירות מרבית של 333 קמ”ש. סמלי בהחלט.

שלדת המונוקוק של אלפא רומיאו 33 סטרדאלה עשויה סיבי פחמן אותו ניתן למצוא גם בגג ובמסגרות הדלתות לטובת משקל נמוך, לו תורמים גם שימוש נרחב באלומיניום וחלון אחורי עשוי פלסטיק. אלפא רומיאו התקינה המכונית מתלים אקטיביים והשתמשה בטכנולוגיות היגוי ובלימה שנלקחו מעולם הפורמולה. בסופו של דבר זה לא כזה משנה. הסטרדאלה החדשה מראה שלאלפא רומיאו יש את היכולות ואת הרצון לעצב ולתכנן מכוניות שהולמות את הסמל הנחש והצלב. השאלה הגדולה אם כל אלו ייושמו גם בדגמי העתיד של אלפא רומיאו ויצילו אותה מכליון, או שמה 33 היחידות (סמליות כבר אמרנו?)של ה-33 סטרדאלה הזו יהיו שירת הברבור של המותג המפואר.

 

ALFA 33 03ALFA 33 03Preview
ALFA 33 20ALFA 33 20Preview
ALFA 33 15ALFA 33 15Preview
ALFA 33 16ALFA 33 16Preview
ALFA 33 17ALFA 33 17Preview
ALFA 33 18ALFA 33 18Preview
ALFA 33 19ALFA 33 19Preview
ALFA 33 09ALFA 33 09Preview
ALFA 33 10ALFA 33 10Preview
ALFA 33 11ALFA 33 11Preview
ALFA 33 12ALFA 33 12Preview
ALFA 33 13ALFA 33 13Preview
ALFA 33 14ALFA 33 14Preview
אלפא רומיאו 33 סטרדאלהאלפא רומיאו 33 סטרדאלהPreview
ALFA 33 06ALFA 33 06Preview
ALFA 33 07ALFA 33 07Preview
ALFA 33 08ALFA 33 08Preview
ALFA 33 01ALFA 33 01Preview
ALFA 33 02ALFA 33 02Preview
ALFA 33 04ALFA 33 04Preview

33 סטדאלה אלפא אלפא רומיאו אלפא רומיאו 33 סטרדאלה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד