ק.ט.מ חוזרת בימים אלו למסלול, תרתי משמע. אחרי שנה פיננסית קשה, הפסקת ייצור ותוכנית שיקום נרחבת חוזרת היצרנית האוסטרית לשגרה עם תחילת הייצור של הדגמים החדשים אותם חשפה לקראת 2025 וייצורם התעכב, כשמצד שני היא מתחילה לחשוף את החידושים שלה לשנת 2026. אחת הבשורות המעניינות בכתום לשנה הקרובה היא כניסה מחודש לשוק אופנועי הספורט בנפח גדול עם חשיפתו של 990 RC R החדש.
לאו מדובר בתשובה לאופנועי הליטר היפנים הקיצונים, כפי שהיה ה-RC8 המקורי בזמנו, אלא באלטרנטיבה לשוק המתפתח של אופנועי ליטר ספורטיביים ושפויים יחסית עם מנועי טווין או טריפל. או במילים אחרות, תחרות כתומה לימאהה R9 ודוקאטי פאניגאלה V2, אבל לא רק. עבור ק.ט.מ גם מדובר בדגם ספורט כביש בכיר, אם לא מחשיבים את ה-RC8C שייצורו הופסק לפני שנתיים ויועד לרכיבת מסלול נטו.
ק.ט.מ 990 RC R הוא אופנוע ספורטיבי על כל המשתמע מכך, וזה ניכר קודם כל בעיצוב שהוא קרבי ומתריס מצד אחד ומינימליסטי מצד שני, עם ניסיון לשוות לאופנוע מראה קרוב ככל הניתן לזה של אופנוע מסלול. זה בולט לא רק בכנפוני הענק הבלתי נמנעים בחזית אלא גם בהסתרת יחידת התאורה הראשית בשקע במרכז המסיכה הקדמית שנראה במבט בחטוף כמו כונס אוויר למנוע. הפרינג התחתון חולק לשניים כאשר בחלק הקדמי עוצב גם הוא כמעין כנפונים ובחלק האחורי ישנו כנפון תחתון נוסף לפני הגלגל. מושב הרוכב דקיק להפליא וישנו גם מושב מורכב הבולט מצידי יחידת הזנב הקצוצה והמזדקרת ומשווה לו מעין מראה של ספיילר אחורי, וכנראה הוא יותר שימושי בתפקיד זה מאשר כמושב.
המנוע של ה-990 RC R הוא בבסיסו אותו מנוע טווין מקבילי בנפח 947 סמ”ק שהוצג ב-990 דיוק וישמש את יתר דגמי משפחת ה-990 של ק.ט.מ. כדי להתאימו למשימתו הספורטיבית קיבל המנוע שינויים בניהול המנוע ומפת הצתה ובמערכת הפליטה. התוצאה היא תוספת של 7 כ”ס להספק העומד על 130 כ”ס ומתקבל ב-9,500 סל”ד – וזו כבר הצהרת כוונות עם הספק גבוה יותר ממה שיש לדוקאטי פאניגאלה V2 וימאהה R9. נתון המומנט עומד על 10.5 קג”מ המתקבלים ב-6,750 סל”ד. גם השלדה מתבססת על זו של ה-990 דיוק, אך עם לא מעט שינויים בהם שינויי גאומטריה, שלדת זנב אחורית שונה וזרוע אחורית חדשה העשויה מאלומיניום. ישנו גם משתיק אחורי חדש, קטן וקל יותר שעוזר להציב את משקלו היבש של האופנוע על 184 ק”ג. ועבור מיש ירצה יותר, יש גם מערכת פליטה ייעודית של אקרפוביק בקטלוג התוספות.
כאמור, ק.ט.מ 990 RC R הוא איננו רפליקה של אופנוע מאליפות ה-WSBK, אבל בק.ט.מ השתדלו לא לחסוך ב-990 RC R בכל הקשור למכלולים ואלקטרוניקה. מערך המתלים מסדרת APEX של WP משלב מזלג קדמי בקוטר 48 מ”מ עם קרטרידג’ פתוח ובולם מונושוק אחורי עם כיוונים מלאים. מערכת הבלימה כוללת מלפנים קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות של ברמבו מסדרת HyPure עם דיסקים בקוטר 320 מ”מ בשילוב מערכת ABS בעלת ארבעה מצבי פעולה כולל מצבי “סופרמוטו” המאפשרים ביטול פעולה על הגלגל האחורי.
לרשות הרוכב עומדים גם ארבעה מצבי רכיבה שונים לבחירה, ומצב “מסלול” בתוספת תשלום, השולטים בין היתר גם על בקרת האחיזה שגם לה מספר מצבי פעולה תוך התבססות על יחידת מדידה אינרציאלית 6D. כל הפונקציות נשלטות ממתגים על הכידון עם תצוגה על גבי מסך TFT 8.8 אינץ’ רוחבי עם מספר תצוגות מידע משתנות. שיווקו של האופנוע מתחיל בימים אלו בסוכנויות ק.ט.מ באירופה, כאשר רוכשיו יוכלו להירשם איתו ולהשתתף באליפות חדשה שתקים ק.ט.מ המכונה 990 RC R CUP ותתקיים בעל מגוון מסלולי מרוצים ביבשת בחל מהאביב הקרוב.
מחברת ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית ק.ט.מ נמסר כי ק.ט.מ 990 RC R צפוי להגיע ארצה לקראת תחילת שנת 2026.