אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף
ראשי » גריד » בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף
ק.ט.מ 990 RC R

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בק.ט.מ חוזרים לעסקים כרגיל, וחושפים את ה-990 RC R שהוא התשובה הכתומה ועתירת הכנפונים לאופנועי הספורט הנגישים בקטגוריית הליטר

אופיר דואק 15/10/2025 צלם: יצרן

ק.ט.מ חוזרת בימים אלו למסלול, תרתי משמע. אחרי שנה פיננסית קשה, הפסקת ייצור ותוכנית שיקום נרחבת חוזרת היצרנית האוסטרית לשגרה עם תחילת הייצור של הדגמים החדשים אותם חשפה לקראת 2025 וייצורם התעכב, כשמצד שני היא מתחילה לחשוף את החידושים שלה לשנת 2026. אחת הבשורות המעניינות בכתום לשנה הקרובה היא כניסה מחודש לשוק אופנועי הספורט בנפח גדול עם חשיפתו של 990 RC R החדש.

לאו מדובר בתשובה לאופנועי הליטר היפנים הקיצונים, כפי שהיה ה-RC8 המקורי בזמנו, אלא באלטרנטיבה לשוק המתפתח של אופנועי ליטר ספורטיביים ושפויים יחסית עם מנועי טווין או טריפל. או במילים אחרות, תחרות כתומה לימאהה R9 ודוקאטי פאניגאלה V2, אבל לא רק. עבור ק.ט.מ גם מדובר בדגם ספורט כביש בכיר, אם לא מחשיבים את ה-RC8C שייצורו הופסק לפני שנתיים ויועד לרכיבת מסלול נטו.

ק.ט.מ 990 RC R הוא אופנוע ספורטיבי על כל המשתמע מכך, וזה ניכר קודם כל בעיצוב שהוא קרבי ומתריס מצד אחד ומינימליסטי מצד שני, עם ניסיון לשוות לאופנוע מראה קרוב ככל הניתן לזה של אופנוע מסלול. זה בולט לא רק בכנפוני הענק הבלתי נמנעים בחזית אלא גם בהסתרת יחידת התאורה הראשית בשקע במרכז המסיכה הקדמית שנראה במבט בחטוף כמו כונס אוויר למנוע. הפרינג התחתון חולק לשניים כאשר בחלק הקדמי עוצב גם הוא כמעין כנפונים ובחלק האחורי ישנו כנפון תחתון נוסף לפני הגלגל. מושב הרוכב דקיק להפליא וישנו גם מושב מורכב הבולט מצידי יחידת הזנב הקצוצה והמזדקרת ומשווה לו מעין מראה של ספיילר אחורי, וכנראה הוא יותר שימושי בתפקיד זה מאשר כמושב.


המנוע של ה-990 RC R הוא בבסיסו אותו מנוע טווין מקבילי בנפח 947 סמ”ק שהוצג ב-990 דיוק וישמש את יתר דגמי משפחת ה-990 של ק.ט.מ. כדי להתאימו למשימתו הספורטיבית קיבל המנוע שינויים בניהול המנוע ומפת הצתה ובמערכת הפליטה. התוצאה היא תוספת של 7 כ”ס להספק העומד על 130 כ”ס ומתקבל ב-9,500 סל”ד – וזו כבר הצהרת כוונות עם הספק גבוה יותר ממה שיש לדוקאטי פאניגאלה V2 וימאהה R9. נתון המומנט עומד על 10.5 קג”מ המתקבלים ב-6,750 סל”ד. גם השלדה מתבססת על זו של ה-990 דיוק, אך עם לא מעט שינויים בהם שינויי גאומטריה, שלדת זנב אחורית שונה וזרוע אחורית חדשה העשויה מאלומיניום. ישנו גם משתיק אחורי חדש, קטן וקל יותר שעוזר להציב את משקלו היבש של האופנוע על 184 ק”ג. ועבור מיש ירצה יותר, יש גם מערכת פליטה ייעודית של אקרפוביק בקטלוג התוספות.

כאמור, ק.ט.מ 990 RC R הוא איננו רפליקה של אופנוע מאליפות ה-WSBK, אבל בק.ט.מ השתדלו לא לחסוך ב-990 RC R בכל הקשור למכלולים ואלקטרוניקה. מערך המתלים מסדרת APEX של WP משלב מזלג קדמי בקוטר 48 מ”מ עם קרטרידג’ פתוח ובולם מונושוק אחורי עם כיוונים מלאים. מערכת הבלימה כוללת מלפנים קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות של ברמבו מסדרת HyPure עם דיסקים בקוטר 320 מ”מ בשילוב מערכת ABS בעלת ארבעה מצבי פעולה כולל מצבי “סופרמוטו” המאפשרים ביטול פעולה על הגלגל האחורי.

לרשות הרוכב עומדים גם ארבעה מצבי רכיבה שונים לבחירה, ומצב “מסלול” בתוספת תשלום, השולטים בין היתר גם על בקרת האחיזה שגם לה מספר מצבי פעולה תוך התבססות על יחידת מדידה אינרציאלית 6D. כל הפונקציות נשלטות ממתגים על הכידון עם תצוגה על גבי מסך TFT 8.8 אינץ’ רוחבי עם מספר תצוגות מידע משתנות. שיווקו של האופנוע מתחיל בימים אלו בסוכנויות ק.ט.מ באירופה, כאשר רוכשיו יוכלו להירשם איתו ולהשתתף באליפות חדשה שתקים ק.ט.מ המכונה  990 RC R CUP ותתקיים בעל מגוון מסלולי מרוצים ביבשת בחל מהאביב הקרוב.
מחברת ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית ק.ט.מ נמסר כי ק.ט.מ 990 RC R צפוי להגיע ארצה לקראת תחילת שנת 2026.

KTM 990 RC R 2025 04KTM 990 RC R 2025 04Preview
KTM 990 RC R 2025 05KTM 990 RC R 2025 05Preview
KTM 990 RC R 2025 06KTM 990 RC R 2025 06Preview
KTM 990 RC R 2025 10KTM 990 RC R 2025 10Preview
KTM 990 RC R 2025 12KTM 990 RC R 2025 12Preview
KTM 990 RC R 2025 13KTM 990 RC R 2025 13Preview
KTM 990 RC R 2025 11KTM 990 RC R 2025 11Preview
KTM 990 RC R 2025 07KTM 990 RC R 2025 07Preview
KTM 990 RC R 2025 08KTM 990 RC R 2025 08Preview
KTM 990 RC R 2025 16KTM 990 RC R 2025 16Preview
KTM 990 RC R 2025 09KTM 990 RC R 2025 09Preview
KTM 990 RC R 2025 19KTM 990 RC R 2025 19Preview
KTM 990 RC R 2025 15KTM 990 RC R 2025 15Preview
KTM 990 RC R 2025 18KTM 990 RC R 2025 18Preview
KTM 990 RC R 2025 14KTM 990 RC R 2025 14Preview
KTM 990 RC R 2025 20KTM 990 RC R 2025 20Preview
ק.ט.מ 990 RC Rק.ט.מ 990 RC RPreview
KTM 990 RC R 2025 03KTM 990 RC R 2025 03Preview
KTM 990 RC R 2025 02KTM 990 RC R 2025 02Preview
KTM 990 RC R 2025 17KTM 990 RC R 2025 17Preview

990 RC R אופנוע ספורט סופרבייק ק.ט.מ ק.ט.מ 990 RC R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד