אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה לחיים: לנצ’יה דלתא S4 סטראדלה עושה קאמבק
ראשי » חדשות » בחזרה לחיים: לנצ’יה דלתא S4 סטראדלה עושה קאמבק

בחזרה לחיים: לנצ’יה דלתא S4 סטראדלה עושה קאמבק

הסדנה האיטלקית גראסי מציגה גלגלול מודרני לאחת המכוניות האייקוניות של לנצ'יה מעידן גרופ B, והיא גם מתכוונת לייצר אותה במהדורה מצומצמת של 44 יחידות

אופיר דואק 18/06/2023 צלם: יצרן

בעוד לנצ’יה מנסה להמציא את עצמה מחדש ולחזור לחיים, יש מעריצים של היצרנית רבת ההילה שלא מחכים או בונים על הקאמבק המודרני שלה וחושבים שלנצ’יה צריכה דווקא להתרפק על העבר. אחרי שכבר ראינו לפני מספר שנים גלגול מודרני של הסטראטוס את הדלתא אינטגרלה חוזרת למרוצי ראליקרוס בגרסה חשמלית, עוד אגדת ראלי של לנצי’ה קמה לתחיה.

מדובר בדלתא S4 סטראדלה – גרסת הכביש שיוצרה בכמות מוגבלת בהתאם לדרישות ההומולוגציה לאחת המכוניות הבולטות בימי גרופ B באליפות הראלי העולמית. הדלתא S4 אמנם נשאה את שמה של המכונית הקומפקטית של לנצ’יה, אבל היה קשורה אליה רק בשם, כאשר נבנתה על בסיס שלדה ייחודית וצוידה במנוע מרכזי עם מגדש טורבו ומגדש על, רק כ-200 יחידות ממנה של גרסת הסטראדלה החוקית לקביש והמעט יותר מבוייתת יוצרו, מה שרק העצים מעמדה.

על הגלגול המחודש של הסטרדאלה הנקרא 044S אחראית סדנה איטלקית קטנה בשם סקודריה גראסי (Scuderia Grassi) ממילאנו שזו המכונית הראשונה שלה. למרות שהתמונות נראות כמו תרגיל מושקע בעיצוב גרפי, בתערוכת הרכב מילאנו-מונזה שנערכה בסוף השבוע, וכפי שניתן לראות בסרטון, אב הטיפוס שלה הוצג לקהל הרחב יחד עם הצהרת כוונות מרשימה של הסדנה כי תייצר 44 יחידות ממנה בהתאמה אישית לכל לקוח.


העיצוב שומר על סממנים הקלאסיים של המקור, החל מארבעת הפנסים, השבכה ומסיט הרוח התחתון הגדול מלפנים, דרך כונסי האוויר הגדולים בצידי הרכב ועד לישבן המחודד והגבוהה שמתחתיו דפיוזר עצום עם צמד פתחי פליטה גדולים במרכזו. החישוקים הם חישוקי רפליקה מאלו של הדלתא אינטגרלה דווקא, אבל אי אפשר להיות קטנוניים כי הם פשוט נראים נהדר. למרות המראה הדומה הפרופורציות והמידות של ה-044S שונות עם אורך של 418 ס”מ (תוספת של 18 ס”מ) רוחב של 2 מטרים (לעומת 188 ס”מ) וגובה של 127 ס”מ בלבד לעומת כמעט 1.5 מטר במקור.

הפרטים הטכניים מגבים את המראה החיצוני, ולפי גראסי ל-044S יהיה גם כאן מנוע מרכזי המבצבץ מהחלון האחורי שיעביר את הכוח לכל הגלגלים באופן משתנה באמצעות שלושה דיפרנציאלים. המנוע יהיה כפול מגדשים בעל 4 צילינדרים בנפח של 2,998 סמ”ק, שלטענת גראסי יספק 640 כ”ס (וגם עומד בתקינת יורו 5 אם זה מעניין מישהו) שיאיצו את המכונית שמשקלה יהיה בין 1,100 ל-1,200 ק”ג ל-100 קמ”ש ב-2.9 שניות, בדרך למהירות מרבית של 300 קמ”ש. תיבת ההילוכים תהיה ידנית בעלת שישה יחסי העברה, עם אופציה לתיבה סינקוונסיאלית כמו במכונית ראלי.

תג המחיר של ה-044S לא נחשף אבל הוא צפוי להיות אסטרונומי בהתאם למכונית שתיוצר בעבודת יד ובהתאמה אישית. לנו רק נותר לקוות שגם לנצ’יה עצמה תאמץ את הקו של גראסי ותחיה את האגדות שלה מהעבר.

גראסי גראסי 044S גרופ B לנצ'יה לנצי'ה דלתא לנצי'ה דלתא S4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד