אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אפריליה RSV4 EX3MA: הסופרבייק הכי קרוב ל-MotoGP
ראשי » דו-גלגלי » אפריליה RSV4 EX3MA: הסופרבייק הכי קרוב ל-MotoGP
אפריליה RSV4

אפריליה RSV4 EX3MA: הסופרבייק הכי קרוב ל-MotoGP

אפריליה מציינת 30 שנה לאליפות הגרנד פרי הראשונה שלה עם מקס ביאג'י, ומציגה מהדורה מיוחדת של ה-RSV4 עמוסה בסיבי פחמן וטכנולוגיה מהגריד של ה-MotoGP

אופיר דואק 22/09/2024 צלם: יצרן

למרות שטרם קטפה אליפות בקטגוריה הבכירה, אפריליה היא אחת מיצרניות האופנועים המזוהות ביותר בעשורים האחרונים עם מרוצי הגרנד פרי. תוצאה של עקביות ארוכת שנים והצלחות בקטגוריות הכניסה והביניים של הגרנד פרי שהניבו לאפריליה שפע אליפויות והצמיחו את השמות הגדולים ביותר בתחום מאז שנות ה-90. ולנטינו רוסי כמובן, אבל גם לוריס קפירוסי וכמובן מקס ביאג’י.

עם חגיגות ה-75 לאליפות ה-MotoGP מצאו לנכון באפריליה לציין גם 30 שנה לזכייה הראשונה של אפריליה בתואר גרנד פרי, כמו גם 298 ניצחונות במרוצי גרנד פרי עד כה, יותר מכל יצרנית אופנועים אירופאית. התואר המדובר היה אליפות קטגוריית ה-250 סמ”ק שהייתה קטגוריית הביניים בעידן הדו-פעימתי שאת התואר קטף אחד, מקס ביאג’י שמו, שלימים הפך לאגדת MotoGP.

את ההישג ההיסטורי מציינים באפריליה עם מהדורה חדשה ומגבלת של ה-RSV4 המכונה EX3MA שהיא גם מחווה לביאג’י שהיה מעורב בפיתוח האופנוע. ה-EX3MA עמוסה ברכיבים וטכנולוגיה מאופנועי ה-MotoGP של אפריליה, מה שהופך את האופנוע הזה כנראה לדבר הכי קרוב לאופנוע MotoGP סדרתי, למרות שמדובר באופנוע המיועד למסלול בלבד כשהוא נטול פנסים, מראות ומאותתים.


הטיפול המשמעותי נעשה בגרסת האווירודינמיקה של האופנוע עם כנפונים עליונים ותחתונים היישר מהפיטס של אפריליה כמו עיצוב שונה לפרינג שעושי מסיבי פחמן וכנפונים מתחת לזרוע האחורית.
מנוע ה-V4 בזווית של 65 מעלות בנפח 1,099 סמ”ק עבר כיול מחדש על ידי מהנדסי קבוצת המרוצים של אפריליה, כשלהעצמת האופי הרייסרי העניקו לו מסנן אוויר המיוחד המסלול ליניקת אוויר מוגדלת ומערכת פליטה מטיטניום מתוצרת SC Project.  התוצאה היא הספק מרבי עומד על 230 כ”ס ב-13,500 סל”ד ומומנט מרבי של 13.2 קג”מ ב-11,000 סל”ד.

באפריליה לא הסתפקו המערכת האווירודינמיקה המתקדמת ובתגבור המנוע, והוסיפו לאקסטרימה גם את מערכת ה-ASX היישר מאופנוע הסופרבייק שלהם. מערכת זו מתבססת על מחשב ECU ושלל חיישנים המאפשרים לבצע כיול ספציפי ומדויק של תפוקת המנוע, בקרת הווילי, התערבות בקרת המשיכה ועוצמת בלימת המנוע בכל הילוך. מערכת הבלימה שודרגה עם קאליפרים GP4 של ברמבו המותאמים למסלול ורפידות מרוצים ZO4. החישוקים עשוים גם הם מסיבי פחמן ועליהם נעולים צמיגי סליקס של פירלי.

אפריליה תייצר רק 30 יחידות של RSV4 EX3MA בצביעה שחורה כמחווה לאופנוע בו זכה ביאג’י באותה אליפות היסטורית. מחיר כל יחידה עומד על 80 אלף אירו, פי 3 ממחירו של RSV4 פאקטורי ברפליקת סופרבייק. כסף קטן בהשוואה לאופנוע MotoGP.

MOTOGP RSV4 אפריליה אפריליה RSV4 אפריליה RSV4 EX3MA גרנד פרי מקס ביאג'י
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד