אחרי הרבה מאוד זמן שחיכינו ורצינו, הגיעה היום אלפא רומיאו ג’וליה לישראל. זאת אומרת לא בדיוק הגיעה (יש כאן שתיים אבל לתצוגה בלבד כרגע), אלא התחילה להימכר, כשהשקה רישמית ישראלית צפויה לנובמבר.
אלפא רומיאו ג’וליה מחזירה את היצרן למשחק בו לא היה שותף מאז לכתה של ה-159. זו מכונית שמחזירה את אלפא לקטגוריה הנחשבת הזו, וכמו שצריך – עם הנעה אחורית. זו לגמרי המכונית שמחזירה את הצבע ללחיים של אוהבי האיטלקיות.
גרסאות
לישראל תגיעה הג’וליה בכמה גרסאות. גרסת הכניסה בעלת מנוע 2.0 ליטר (200 כ”ס, 6.6 שניות ל-100 קמ”ש) משודכת לתיבה אוטומטית (8 מהירויות) ברמת איבזור מילאנו ומחירה נקבע על 250,000 שקלים. המכונית מאובזרת למדי (לרבות מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית ובקרת סטייה) אבל מי שירצה יותר (חישוקי 18 אינץ’, מושבים משולבי עור או קסנון נניח) יצטרך לטפס לגרסה המאובזרת יותר, לאונץ’ אדישן ולהוסיף בין 35,000 שקלים.
גרסה נוספת שמגיעה לארץ משלבת בין מנוע 2.0 ליטר עם הספק גבוה יותר (280 כ”ס, 5.5 שניות ל-100 קמ”ש) ומעבירה את כוחה לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית בעלת 8 מהירויות. הגרסה הזו מגיעה ברמת אבזור ולוצ’ה (עור מלא במושבים החשמליים, מערכת שמע משופרת, תפעול ללא מפתח ועוד) ומחירה עומד על 385,000 שקלים.
תלתן ירוק
ספרנו לכם כבר כל מה שיש לדעת על המכונית הזו על 510 כוחות הסוס שלה. עכשיו היא מגיע לישראל ומתומחרת קצת מתחת למתחרות הישירות מגרמניה (והרבה מעל לחלופה האמרקאית). אז המכונית הזו, שהיא הסדאן המהירה ביותר מסביב לרינג להזכירך ומאיצה ל-100 קמ”ש תוך 3.9 שניות למאה קמ”ש (ועוברת את ה-300 קמ”ש בכלל) נמכרת אצלנו ב-690,000 שקלים. היא מגיעה ברמת גימור שונה – עם שילוב בין חלקי עור וקרבון. אם מישהו משום מה ירצה את הגרסה האוטומטית הוא יידרש לשלם תוספת של 10,000 שקלים.
כשבוחנים את המחיר (ואת הנתונים) מול ההיצע של המתחרות הותיקות והמבוססות מגרמניה (סדרה 3, C-קלאס) אפשר לראות שהג’וליה מתמקמת בדיוק מולן. בהחלט מעניין לראות איך יגיב אליה השוק.