אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אלטרנטיבה לסופרספורט? ימאהה R9 נחשף רשמית
ראשי » דו-גלגלי » אלטרנטיבה לסופרספורט? ימאהה R9 נחשף רשמית
ימאהה R9

אלטרנטיבה לסופרספורט? ימאהה R9 נחשף רשמית

אחרי המתנה ארוכה מציגה ימאהה את ה-R9 שינסה לעשות את מה שעשה ה-R7 רק עם מנוע טריפל, מראה ומפרט שממש לא אופייניים לאופנוע שפונה לקהל ספורטיבי שפוי

אופיר דואק 10/10/2024 צלם: יצרן

אחרי שנים ארוכות בהם אופנועי הספורט הפכו להיות קיצוניים, עתירי טכנולוגיה ויקרים ביחס ישיר לירידה  התלולה במכירותיהם, הולכת ומתפתחת בשנתיים האחרונות קטגוריה חדשה של אופנועי ספורט שפויים. כאלו שנראים כמו הדבר האמיתי, עושים שימוש במפרט מודרני אבל מוצעים המחיר נגיש יחסית ולא דורשים ששם משפחתכם יהיה מארקז או בנאיה כדי למצות מהם את הפוטנציאל.

רוב אופנועי הספורט הללו עושים שימוש במנועי טווין מקבילי ונמצאים בקטגוריית הנפח הבינוני שבין 600 ל-800 סמ”ק. ימאהה הייתה שוב מחלוצת הז’אנר כשהציגה את ה-R7 על בסיס מנוע ומכלולים של ה-MT07 הפופולארי, ובעקבותיה הגיעו אפריליה RS660, סוזוקי GSX 8R, טריומף דייטונה 660 והיד עוד נטויה.

כעת אחרי לא מעט ציפיה חושפת ימאהה סוף סוף את ה-R9 החדש שינסה לעשות את מה שעשה ה-R7, רק עם קצת יותר ביצועים ויכולת על בסיס מנוע הטריפל CP3 המשמש את משפחת ה-MT09, כשהיא מגדירה אותו כאלטרנטיבה לאופנועי הסופרספורט מרובעי הצילינדרים. בדור הנוכחי מפיק המנוע 119 כ”ס ב-10,000 סל”ד ומומנט של 9.5 קג”מ ב-7,000 סל”ד. הספק קרוב לזה של אופנועי הספורספורט המובילים, אך עם מומנט עדיף משמעותית וכמובן אופי מתון יותר.


המנוע שוכן בתוך שלדת דלתאבוקס מאלומיניום קשיחה יותר מיתר הדגמים העושים שימוש במנוע ה-CP3 השוקלת 9.7 ק”ג בלבד, מה שעוזר ל-R9 לרשום משקל רטוב כולל דלק של 195 ק”ג, שזה אומר באזור ה-170 ק”ג יבשים. לא רע בשביל אופנוע הפונה לקהל ספורטיבי שפוי. גם המכלולים ההיקפיים ממש לא אופייניים לאופנוע תקציבי, עם מזלג קדמי הפוך 43 מ”מ מתוצרת קאייבה עם פעולה נפרדת לכל צינור מזלג ואפשרויות כיוון לשיכוך הכיווץ וההחזרה, כשמאחור ישנו בולם עם כיוון מלא מאותה תוצרת.

עוד ניתן למצוא בימאהה R9 מערכת בלימה של ברמבו עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ”מ וקאליפרים בעלי 4 בוכנות מלפנים. אליהם מצטרפת חבילת אלקטרוניקה מקיפה שלא תבייש אופנועים גדולים וחזקים בהרבה. בחבילה שלושה מצבי רכיבה קבועים ועוד שני מצבים ניתנים להגדרה לרכיבת כביש ו-4 מצבים לרכיבת מסלול. בכל מצב ניתן להגדיר את התערבות בקרת המשיכה, בקרת החלקה, בלימת המנוע ובקרת ווילי כשישנם גם בקרת זינוק, אפשרות ניתוק מערכת ה-ABS לגלגל האחורי, בקרת שיוט וקוויקפשיטר.

כל אלו ארוזים תחת מראה של אופנוע ספורטיבי שתואם את משפחת ה-R של ימאהה עם מסיכת חזית חייזרית שבה יחידת תאורה ראשית המוסווה במה שנראה כמו כונס אוויר האוויר הראשי, פריינג זוויתי ומפלט הממוקם בגחון האופנוע. את ימאהה R9 ניתן בצבעי הכחול המסורתי של החברה או בצביעה שחורה. המחיר הוא כרגע בגד נעלם, אך למרות המפרט העשיר הוא צפוי להיות תחרותי ונגיש ביחס לאופנועי ספורט.
מחברת מטרו מוטור יבואנית ימאהה נמסר כי ה-R9 החדש צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2025.

Yamaha R9 2025 09Yamaha R9 2025 09Preview
Yamaha R9 2025 02Yamaha R9 2025 02Preview
Yamaha R9 2025 03Yamaha R9 2025 03Preview
Yamaha R9 2025 04Yamaha R9 2025 04Preview
Yamaha R9 2025 05Yamaha R9 2025 05Preview
Yamaha R9 2025 06Yamaha R9 2025 06Preview
Yamaha R9 2025 07Yamaha R9 2025 07Preview
Yamaha R9 2025 08Yamaha R9 2025 08Preview
Yamaha R9 2025 10Yamaha R9 2025 10Preview
Yamaha R9 2025 11Yamaha R9 2025 11Preview
Yamaha R9 2025 01Yamaha R9 2025 01Preview
ימאהה R9ימאהה R9Preview
Yamaha R9 2025 13Yamaha R9 2025 13Preview
Yamaha R9 2025 14Yamaha R9 2025 14Preview
ימאהה R9ימאהה R9Preview
Yamaha R9 2025 16Yamaha R9 2025 16Preview

R9 ימאהה ימאהה R9 סופרספורט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד